וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודיעין מכבים רעות: אנשי יחידת החילוץ נערכים למלחמה

עודכן לאחרונה: 15.7.2024 / 10:20

יחידת החילוץ וההצלה העירונית, המורכבת מתושבי העיר שהתנדבו סיימה בשבוע שעבר הכשרה מקצועית שעסקה באיתור וחילוץ לכודים מתחת להריסות במקרה של קריסת מבנים כתוצאה מרעידת אדמה או פגיעת טילים

ההכשרה התנהלה במשך שלושה ימים רצופים בשעות אחר הצהריים והתקיימה בהמשך להכנות ולהיערכות של אגף ביטחון וחירום לאפשרות של הרחבת המלחמה כך שהיא תשפיע גם על מרחב העיר מודיעין מכבים רעות.

בהכשרה השתתפו כ-120 מתנדבים חדשים, שהצטרפו לאחרונה ליחידה. מדובר בהכשרה הגדולה ביותר שהתקיימה עד היום בנושא.

כידוע, במהלך התקופה האחרונה בוצע מבצע גיוס אינטנסיבי של מתנדבים ליחידת החילוץ וההצלה העירונית, לנוכח המצב הביטחוני והאפשרות שיחידה זו תופעל בתקופת החירום הנוכחית. מטרת היחידה היא לתת מענה מידי וקריטי בחילוץ לכודים או פצועים מהריסות מבנים שקרסו, במקרה של פגיעת טילים או רעידת אדמה.

המתנדבים החדשים, שהצטרפו ליחידה, מהווים כוח סיוע חשוב נוסף ליחידה שמונה היום כ-600 מתנדבים ומתנדבות. נתון מעורר גאווה אשר ממקם את היחידה העירונית בראש יחידות החילוץ וההצלה הגדולות בארץ. יחידה זו כוללת בעלי תפקידים הנדרשים בהתאם לצרכי היחידה, ובהם: מפקדי צוותים, מהנדסי בניין, אנשי מודיעין אוכלוסייה, אנשי רפואה, אנשי לוגיסטיקה, אנשי חמ"ל/חפ"ק, צוות טג"ח ועוד.

במהלך ההכשרה קיבלו המתנדבים מידע על ייעוד היחידה, האמצעים השונים הקיימים ביחידה והיכולות החשובות של המתנדבים בשטח. את ההכשרה העבירו אנשי פיקוד העורף: מדריכות של חטיבת החילוץ, מהנדסים, אני מודיעין אוכלוסיה ומנהל אגף ביטחון וחירום.

אנשי יחידת החילוץ נערכים למלחמה. צילום: דוברות מודיעין, אתר רשמי
אנשי יחידת החילוץ נערכים למלחמה/אתר רשמי, צילום: דוברות מודיעין

ראש העיר חיים ביבס: "כמות המתנדבים והמתנדבות המרשימה מוכיחה לנו שוב את רמת המעורבות והאכפתיות שיש לקהילה הנפלאה שלנו בעיר. אני מודה לכל אחד ואחת על הרצון וההתגייסות המהירה והרצון הכן והאמיתי לסייע לעיר ולתושביה. אין ספק שרוח ההתנדבות, מחממת את הלב בימים הקשים שאנו עוברים. מדובר בהכשרה חשובה שמשפרת את רמת היכולות של יחידת החילוץ וההצלה לפעול בשעת חירום. בשעת חירום המענה הראשוני הוא הדבר החשוב ביותר והוא אף עשוי להיות מציל חיים, לכן ככל שנקיים עוד הכשרות ועוד אימונים כך נשפר את היכולות הביצועיות של יחידות החילוץ וההצלה. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לשוב ולהודות לכל העוסקים בשמירה על ביטחון העיר ובהכנה לחירום, תודה למתנדבים המסורים ולכוחות הביטחון וההצלה, שפועלים בשגרה ונערכים לעיתות חירום."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully