וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים חיבורים: התכנית לחיזוק החוסן הקהילתי בערים המעורבות בישראל

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 14:25

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השתתף בטקס השקת תכנית "חיבורים - חוסן קהילתי ישראלי" בערים המעורבות בישראל. מנכ"ל החברה למתנ"סים טל בסכס: "התוכנית מהווה פריצת דרך ברמה הלאומית"

התוכנית, שתתבצע במימון משרד האוצר ובשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות וארגונים חברתיים נוספים, נועדה לחזק את החוסן הקהילתי. התוכנית החדשה תתמקד בשכונות הוותיקות בערים המעורבות לוד, עכו, רמלה, מעלות-תרשיחא, נוף הגליל, חיפה ותל-אביב-יפו.

במסגרת התוכנית, יקלטו ויוכשרו מנחים המומחים בבינוי קהילה, ויתקיים תהליך הכשרה לצוות מוביל של מנהלים בכירים ברשויות המקומיות, במרכזים הקהילתיים ובארגוני חברה אזרחית. בכל שכונה, תגויס ותוכשר קבוצת תושבים פעילים שתהווה קבוצת מנהיגות מתנדבת שיובילו מיזמים קהילתיים בשכונותיהם.

מנכ"ל החברה למתנ"סים טל בסכס: התוכנית 'חיבורים - חוסן קהילתי ישראלי' מהווה פריצת דרך ברמה הלאומית, ושמה דגש בפעם הראשונה על ההיבטים המורכבים והדרכים לקדם את החיים המשותפים זה לצד זה בתוך הרשות המקומית. התכנית נועדה ליצור שינוי עמוק וארוך טווח בחיי הקהילות בערים המעורבות בישראל שחוו אתגרים משמעותיים בשנים האחרונות. באמצעות התהליכים הקהילתיים הללו, אנחנו פועלים על מנת להחזיר את תחושת השייכות והגאווה המקומית, לחזק את החיבור בין קבוצות הזהות השונות, ולהוביל ליצירת קהילה חזקה ומלוכדת יותר"

עושים חיבורים - התכנית לחיזוק החוסן הקהילתי בערים המעורבות בישראל. צילום: תמיר אסרף, אתר רשמי
עושים חיבורים - התכנית לחיזוק החוסן הקהילתי בערים המעורבות בישראל/אתר רשמי, צילום: תמיר אסרף

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': אנחנו במלחמה והמשימה החשובה ביותר היא לנצח והדרך לנצח עוברת דרך החוסן החברתי והחוסן הקהילתי. אנחנו מאמינים בתכנית, ביכולת של הקהילה, בביזור סמכות ואחריות מהממשלה לשלטון המקומי ולקהילות. התכנית נעשית באמצעות השלטון המקומי והחברה למתנסי"ם וזו לחלוטין הדרך להצלחתה. אני בטוח ששיתוף הפעולה של כלל הגורמים החברתיים בישראל יוביל לשינוי שיורגש בשטח. אנחנו מתקצבים את זה כי אנחנו מאמינים בתהליך הזה ואנחנו מאמינים שזו תוכנית שצריכה להמשיך שנים קדימה.

ראש העיר עכו, עמיחי בן שלוש: חוסנה של הקהילה נמדד ביכולת שלה להתמודד במשברי חירום ולחזור לשגרה. אנו מברכים את שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' על ההחלטה להשיק בעכו את תוכנית חיבורים לחיזוק החוסן הקהילתי בעיר באמצעות החברה למתנ"סים. אנו מודים על כך ומייחלים לימים שקטים וטובים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully