וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המלחמה: מאות משפחות השתתפו ביריד המעבר לנגב ולגליל

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 12:19

מאות מתעניינים הגיעו ליריד הנגב והגליל השנתי של תנועת אור שהתקיים בתל אביב. בסקר שקיימה התנועה לאחרונה, נמצא כי כ-30% מתושבי ישראל שוקלים מעבר לנגב או לגליל למרות המלחמה

'תנועת אור' קיימה את יריד המעבר לנגב והגליל השנתי ב'מועצה לישראל יפה' בתל אביב. מטרת היריד היא לסייע למעוניינים ובהם, יחידים, משפחות ועסקים לעבור לערים וליישובים בנגב ובגליל. ביריד, פגשו המתעניינים את נציגי 'תנועת אור' ואת נציגי הרשויות השונות במטרה להתאים את הצרכים, הקהילות והיישובים שעונים על העדפותיהם.

במהלך היריד, התקיים פאנלים ומפגש עם תושבי הערים בנגב ובגליל לבין המתעניינים במטרה לתת הצצה לחיי הקהילות בנגב ובגליל ולהעניק מידע רלוונטי. למרות שהיריד התקיים בצל הלחימה שמקיים צה"ל בגזרות השונות, ב'תנועת אור' מעריכים כי הביקוש למעבר לערים בנגב ובגליל עתיד רק יתרחב.
תנועת אור פועלת מזה 22 שנים, למען הגשמת "חזון 2048" שמטרתו לבנות שני מרכזי חיים בנגב ובגליל ולתת מענה לאתגרים שמדינת ישראל עתידה להתמודד איתם בהם בשנת ה-100 שלה שהם אתגרים ביטחוניים, מדיניים, זיהום אוויר, כלכלה וצפיפות ועוד.

מאות משפחות השתתפו ביריד המעבר לנגב ולגליל. צילום: דניאל כהן, אתר רשמי
מאות משפחות השתתפו ביריד המעבר לנגב ולגליל/אתר רשמי, צילום: דניאל כהן

על פי ההערכה, בשנת 2048 יחיו במדינת ישראל כ-17 מיליון תושבים, עובדה שמעלה את הצורך בגדילה אורגנית משמעותית לשיכונם ברחבי המדינה. עד כה, הקימה התנועה שמונה יישובים חדשים, פועלת לחיזוק קהילות ביותר מ-60 יישובים, מקימה פרויקטים בתחומי התעסוקה, החינוך, ההתיישבות, הבריאות ומלווה מידי יום עסקים ומשפחות למעבר לנגב ולגליל.

רוני פלמר, מנכ"ל 'תנועת אור': "העובדה שדווקא בעת הזו ישנו ביקוש למעבר לערי הנגב והגליל מצביעה על אופיו המיוחד של עם ישראל. אנחנו נמשיך ללווות את משתתפי הכנס יד ביד החל משלב החלום שהוא המעבר ועד הכניסה הממשית בפתח הדלת. כתנועה, אנחנו מחויבים להמשיך ולהקים את המדינה כפי שעשה דור המייסדים ועתידנו בישראל תלוי ביכולתנו להבטיח ביטחון, איכות חיים, תעסוקה ודיור הוגן שילכו ויצמחן לצד פריחתם של הנגב והגליל".

  • עוד באותו נושא:
  • נגב
  • גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully