וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים ביבס: "מתנגד לבחירות כרגע; חייבים להגיע להכרעה בצפון"

בשיתוף המרכז לשלטון מקומי

10.6.2024 / 15:34

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות דיבר ביומה השני של ועידת השלטון המקומי MuniExpo: "התחושה של המועצות האזוריות היא שאף אחד לא אומר את האמת". וגם: כל הריאיונות והציטוטים

ועידת השלטון המקומי MuniExpo של מרכז השלטון המקומי בסימן "תקומה ישראלית" שנערכה היום (שני) ואתמול הגיעה לסיומה. הוועידה, שנערכת במתחם אקספו תל אביב, בגני התערוכה, התמקדה השנה בנושאים הבוערים במדינה, החל מביטחון אישי, חינוך, פוליטיקה ונדל"ן ועד אימוץ טכנולוגיות וחדשנות עירונית.

חיים ביבס: "צריך ממשלת חירום לאומית"

ועידת השלטון המקומי 2024: יו״ר השלטון המקומי חיים ביבס בריאיון לבן כספית וינון מגל באולפן וואלה ו-103fm בוועידה/סאטלינק

חיים ביבס: "היציאה של בני גנץ היא טעות, צריך ממשלת חירום לאומית"

"היציאה של בני גנץ היא טעות, צריך ממשלת חירום לאומית", אמר בפתיחת היום חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. "התחושה של המועצות האזוריות היא שאף אחד לא אומר את האמת. אנחנו במלחמה לכל דבר והגיעה הנקודה שצריך לקבל החלטה - האם מגיעים להסכם או שיוצאים למבצע צבאי נרחב עם כל המשמעויות. אנחנו נערכים בהתאם והגיע הזמן שהממשלה תקבל החלטה בנושא".

14:47: גילה גמליאל: "הדרך היחידה היא כוח, זה מה שהם מבינים"

גילה גמליאל, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה: "חשוב להטמיע שוויון בנטל. מתחילת המלחמה הגיעו כ-4,000 חרדים שהצבא לא הצליח לגייס אותם. מדובר במורכבות רבת שנים. החוק שיגיע היום לכנסת הוא חוק שהממשלה הקודמת קידמה. בקריאה ראשונה כולם יצביעו בעד ולאחר מכן יעשו התאמות לקראת קריאה שניה ושלישית בהתאם למצב המלחמה".

לגבי עסקת חטופים: "התמרון הוא הדבר היחידי שהוביל לעסקה הראשונה והוא יוביל גם לעסקה השנייה. אנחנו מתעסקים במפלצות שחיות סביבנו. הדרך היחידה זה כוח וזה מה שהם מבינים".

לגבי פרישת גנץ: "יש לגנץ ואיזנקוט את הזמן לחזור בהם. זו לא העת. החיילים שלנו לא צריכים פוליטיקה קטנה. אני פונה מפה לסער, ליברמן וראש הממשלה ואומרת שזה זמן לאחדות ושכמה שיותר שחקנים יצטרפו לממשלה".

ראש מועצת מצפה רמון אליה וינטר

ועידת השלטון המקומי 2024: אליה וינטר-ראש מועצת מצפה רמון בריאיון לליאת רון וניר קיפניס באולפן וואלה ו-103fm בוועידה/סאטלינק

"אני חייב להגיד שאני גאה במערכת הבחירות שהייתה", אמר וינטר. "כשיצאתי לדרך, ידעתי שאנצח. זה היה ברור. כל מי שיודע לנתח את הרכב האוכלוסייה במצפה רמון, ידע את זה. 20-25 אחוז שייכים לקהילה הדתית, ואני ניצחתי בקרוב ל-60 אחוז".

מנכ"לית מרכז השלטון המקומי לירון דורון לוי

ועידת השלטון המקומי 2024: לירון דורון לוי- מנכ"לית מרכז השלטון המקומי בריאיון לליאת רון וניר קיפניס באולפן וואלה ו-103fm בוועידה/סאטלינק

מנכ"לית מרכז השלטון המקומי, לירון דורון לוי, אמרה: "הקדנציה האחרונה הראתה שהשלטון המקומי נכנס תחת האלונקה. ראינו את זה בקורונה וגם בחרבות ברזל. על אף שהמדינה נתנה תקציבים, הרשויות המקומיות בקריסה בגלל שחיקת תקציבים ומצב החירום שבו נדרשו לתת שירותים נוספים חדשים. אין באמת ביזור סמכויות. תתנו לרשויות האיתנות להתקדם הרשויות יודעות לעשות את זה. אם הממשלה תשחרר את הבירוקרטיה של הרשויות החזקות היא תוכל להתמקד ברשויות החלשות".

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק עם ראש עיריית גני תקווה ליזי דלריצ'ה

ועידת השלטון המקומי 2024: רן קוניק- ראש עיריית גבעתיים וליזי דלריצ'ה-ראש עיריית גני תקווה בריאיון לליאת רון וניר קיפניס באולפן וואלה ו-103fm בוועידה/סאטלינק

"המצב במרכז הארץ גם כן חמור", אמרה דלריצ'ה. "יש תקציבים שאנחנו צריכים לקבל מהממשלה שלא מתקבלים. ב-7 באוקטובר תגברנו כוחות ביטחון, פקחים והמון עובדים ולא קיבלנו על כך תגמול אחד. הגשנו בקשת הלוואה על סך 3 מיליון שקל וטרם קיבלנו".

"אם אני מרגיש שהמדינה נעלמה לנו? זה לא מהיום", הודה קוניק. "כבר בקורונה ראינו את זה. השלטון המרכזי פשט את הרגל ואם לא ראשי הערים המדינה הזו לא הייתה. הסיבה האמיתית לקיפוח שיש לגבי מרכז הארץ זה הייחוס והשיוך הפוליטי. מדינת תל אביב היא האליטה של השמאל, והתקשורת, והאשכנזים, ובממשלה הזו זה המצב. לא נותנים כסף לאוכלוסייה הזו אלא למקומות אחרים".

ראש עיריית יבנה רועי גבאי

ועידת השלטון המקומי 2024: רועי גבאי- ראש עיריית יבנה בריאיון לליאת רון וניר קיפניס באולפן וואלה ו-103fm בוועידה/סאטלינק

"כשנכנסתי לתפקיד, היה לי חשוב שדברים יתנהלו כמו שצריך", אמר גבאי. "הכנסנו מערכות חדשות. אמרתי לאנשים שאין יותר דפים, שהכול עובר דרך מקום אחד, דרך מערכת אחת, כדי שהכול יהיה מסודר. שבועיים-שלושה אחרי זה כבר הבינו. כבר לא רצו עשרות אקסלים, היה תהליך שהכול היה קיים - גם הזיכרון הארגוני וגם המערכת שהתנהלה בצורה נכונה יותר".

יו"ר קק"ל יפעת עובדיה לוסקי

ועידת השלטון המקומי 2024: יפעת עובדיה לוסקי- יו"ר קק"ל בריאיון לליאת רון וניר קיפניס באולפן וואלה ו-103fm בוועידה/סאטלינק

"בהערכת מצב שקיימתי בשבוע שעבר, אי אפשר עוד לאמוד את הנזקים של השריפה מבחינה כספית", אמרה לוסקי. "הנזקים גדולים פי שניים ממה שהיה במלחמת לבנון השנייה, ואנחנו נמצאים רק בתחילת המלחמה ורגע לפני הקיץ".

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך

ועידת השלטון המקומי 2024: ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך בריאיון לליאת רון ואראל סג״ל באולפן וואלה ו-103fm בוועידה/סאטלינק

"התחלתי את דרכי הפוליטית אי שם ב-2003", אמר קינסטליך. "הקמתי מפלגת צעירים בעד ראשון. מי תומך בי? אני לא צריך תמיכה של אף אחד ולא רוצה אף אחד. בשש השנים האחרונות אנחנו מובילים אמירה ברורה - ראשון היא עיר פלורליסטית שנותנת מענה לכולם. מצד אחד בראשון יש דגלי גאווה, ומצד שני אנחנו ממשיכים לבנות בתי כנסת".

ראש המועצה האזורית מטה בנימין וראש מועצת יש"ע ישראל גנץ

ועידת השלטון המקומי 2024: ישראל גנץ-ראש המועצה האזורית מטה בנימין וראש מועצת יש"ע בריאיון לליאת רון ואראל סג״ל באולפן וואלה ו-103fm בוועידה/סאטלינק

"האתגר המרכזי שאנו מתמודדים איתו הוא תשתיות. כמעט 50 שנה שמדינת ישראל לא השקיעה בתשתיות ביהודה ושומרון וזה האתגר המרכזי שלי כראש רשות. המשימה שלי, כעובד שלטון מקומי, הוא לחזק את השלטון המקומי".

ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי

ועידת השלטון המקומי 2024: משה קונינסקי- ראש עיריית כרמיאל בריאיון לליאת רון ואראל סג״ל באולפן וואלה ו-103fm בוועידה/סאטלינק

"להיות ראש עיר זה לא להיות פוליטיקאי, זה להיות מנהיג עם שליחות", אמר קונינסקי. "מי שמגיע לתפקיד הזה בלי דרייב לתרום, אז חבל על הזמן. יש הרבה מנהיגים טובים בשלטון המקומי, אולי אפילו הרבה יותר מבעבר. לא הגעתי לכאן כי חיפשתי מקום עבודה. כשהגעתי לתפקידי לפני שש שנים, השכר שלי במקום העבודה הקודם היה הרבה יותר גבוה".

טלאל אל-קרינאוי, ראש עיריית רהט ויו"ר פורום הרשויות הבדואיות בדרום

ועידת השלטון המקומי 2024: טלאל אל-קרינאוי- ראש עיריית רהט ויו"ר פורום רשויות בדואיות דרום בריאיון לבן כספית וינון מגל באולפן וואלה ו-103fm בוועידה/סאטלינק

"אחוז הגיוס במגזר הבדואי הוא 15 אחוז, אבל הגיוס שלנו ב-7 באוקטובר עמד כמעט על 100 אחוז", אמר אל-קרינאוי. "יש לנו גורל משותף וחשנו את הכאב, הפגיעה, את החטופים והנרצחים. יש עדיין חמישה חטופים בדואים שנמצאים בשבי החמאס, והיו 23 הרוגים מהמגזר".

seperator

14:34: "מקווה שה-7 באוקטובר לימד את כולם שיש להגן על אזרחי מדינת ישראל באשר הם"

שלי שם טוב, אם החטוף עומר שם טוב: "לחטופים אין זמן. לממשלת ישראל כאמא והאבא שלנו, הם צריכים לדאוג לביטחון מדינת ישראל. ואם נדאג שיבואו עוד מחבלים אז מה זה אומר שהממשלה לא מסוגלת להגן אלינו? אני מקווה שה-7 באוקטובר לימד את כולם לא להיות ביהירות אלא ללמוד להגן על אזרחי מדינת ישראל באשר הם".

14:16: צביקה מור, אב החטוף איתן מור: "את החטופים יכולים להחזיר רק ממשלת ישראל וכוחות הביטחון"

צביקה מור, אב החטוף איתן מור: "אנחנו משלמים היום את המחיר על עסקת שליט. את החטופים יכולים להחזיר רק ממשלת ישראל וכוחות הביטחון, ולכן יש להשיב את כולם בהקדם מתוך ראייה והתחשבות בכל אזרחי ישראל. זה יקרה רק אם נשתמש בהרבה כוח כמו הפעלת הכוח שראינו בשבת. למה שהיה עד אז אני לא קורא מלחמה חזקה. גם אני רוצה עסקה. אני לא רוצה עסקה עם חמאס אבל אני אומר שתהיה. השאלה איך נגיע לשם. אנחנו צריכים לצד המדיני להשתמש בכוח צבאי חזק כדי להתמודד עם דרישות החמאס".

14:12: אורלי גלבוע, אם החטופה דניאלה גלבוע: "לא רוצה שהבת שלי תחזור עם נכד פלסטיני"

אורלי גלבוע, אם החטופה דניאלה גלבוע, אמרה בכאב: "לחץ צבאי הוא חשוב, אבל אחרי 8 חודשים אנחנו רואים שלחץ צבאי לא מחזיר אותם. המבצע האחרון היה אירוע חד פעמי שיכול היה להסתיים בקלות בהרג מי שחילץ אותם. הדרך היא דרך מדינית שתחזיר את כולם בשלום. הבת שלי כאישה, בנות עברו ועוברות שם גיהינום והתעללות מינית, וכאם אני לא רוצה שהבת שלי תחזור עם נכד פלסטיני. חייבים להחזיר אותם היום. לא הייתה שמחה ממני לראות אותה חוזרת עם כוח צה"ל אבל הדרך זאת עסקה".

13:56: "רשות מקרקעי ישראל פועלת לעודד את פיזור האוכלוסייה בצפון ובדרום"

מנהל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט בשיחה עם כתבת וואלה טל שלו: "רשות מקרקעי ישראל פועלת לעודד את פיזור האוכלוסייה בצפון ובדרום, וביתר שאת מאז החלה המלחמה. לפני חודשיים הוצאנו מכרז של 140 מגרשים חדשים ביישוב בשלומי. לכל מגרש קיבלנו שלוש הצעות. הציבור הוא אופטימי, והוא מאמין שהמלחמה תסתיים, אנשים יגורו גם 400 מ"ר מהגבול. זו בשורה משמחת. כבר בתחילת המלחמה קידמנו צעדים שיעודדו הבאת אוכלוסייה חדשה בצפון ובדרום בין השאר באמצעות הוזלת מחיר הקרקע. גם בהיבט התעסוקה, הצענו לחברות גדולות להעתיק את מיקומם לפריפריה, ויקבלו בפטור ממכרז קרקע למגורים".

ועידת השלטון המקומי MuniExpo של מרכז השלטון המקומי. ראובן קסטרו
ועידת השלטון המקומי MuniExpo של מרכז השלטון המקומי/ראובן קסטרו

13:43: יואב קיש התקבל בקריאות בוז והשיב: "הפרובוקטורים יכולים לצעוק"

יואב קיש, שר החינוך ויו"ר המל"ג, קיבל קריאות בוז על הבמה: "אתה שקרן, לך הביתה, כישלון", לצד רעש זמבורות ושלטי מחאה מהקהל ועונה: "הפרובוקטורים יכולים לצעוק, אבל אני אענה שאנחנו חייבים לגייס 3,000 בחורים מהמגזר החרדי לצה"ל. החקיקה תוביל לגיוס חרדים. מה שהמוחים עושים מוביל לקרע בעם, הם מגיעים שטופי מוח ולא מוכנים לשמוע. אתם לא מכבדים את הדמוקרטיה. אני חושב שגנץ היה צריך להישאר בממשלה, ושכל הכוחות הציוניים היו צריכים להצטרף. זה מחזק את חמאס ואת האויב. השר עזב את המליאה מוקדם מהמתוכנן ואמר למפגינים: "אני אוהב אתכם. אתם אחים שלי. האויב שלנו הוא חמאס".

13:00: "הטענות שהמדינה לא העבירה תקציבים לרשויות המקומות לא נכונות"

שלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האוצר: "רמת הבירוקרטיה הישראלית היא מהגבוהות והמורכבות בעולם ואנחנו חייבים לפתור את זה". בזמן שדיבר, הקהל צעק לו: "קח את הכסף מההתנחלויות והחרדים ותן אותו לרשויות". הייזלר המשיך לאחר מכן: "אין ספק שבסופו של דבר צריך לתת יותר כוח וביזור לרשויות המקומיות. אי אפשר להתנהל עם הרבה רשויות מקומיות קטנות. השלטון המקומי צריך להיות אמיץ ולצמצם את כמות הרשויות המקומיות. אין לזה אח ורע בעולם וזה מפריע לביזור. מצד אחד הממשלה צריכה לבזר סמכויות מצד שני השלטון המקומי צריך לפעול לאיחוד רשויות".

על קרן הארנונה: "קרן הארנונה אמורה להשוות בין האזורים. נורא קל לבוא ולהגיד אז המדינה תשלם יותר אבל גם המדינה נמצאת בגבול של תקציב אבל בסופו של דבר אתה רוצה לחלק בצורה שוויונית. הטענות שהמדינה לא העבירה תקציבים לרשויות המקומות לא נכונות, נתנו המון תקציבים ועוד נעביר גם לצפון. התחושה שזה לא מספיק. הסיפור הוא לעבוד מהר בזמן מלחמה, במיוחד שהקרבות משתוללים, צריכים לפעמים פתרונות מיוחדים".

12:37: "מאז ה-7 באוקטובר, אי אפשר להשלים עם זה שאוכלוסיה שלמה לא מתגייסת"

השרה לשעבר איילת שקד, יו"ר קרדן נדל"ן: "הדבר הנכון היה לסכם על תאריך מוסכם לבחירות, ועד אז לעבוד ביחד. לצערי זה לא קורה. האמנתי שבהידברות החרדים יתגייסו אבל זה לא קרה. גדוד חרדי אחד מחליף עשרה גדודי מילואים. מאז ה-7 באוקטובר, אי אפשר להשלים עם זה שאוכלוסיה שלמה לא מתגייסת. יש 50 אחוז לפחות שלא לומדים תורה מבוקר ועד ערב ואותם צריך לגייס. אין אף מצווה בתורה להשתמט. הממשלה לא יכולה להעביר חוקי השתמטות. הממשלה צריכה להוביל את הגיוס ולא ההפך."

עוד הוסיפה: "אני לא שוללת חזרה שלי לזירה הפוליטית. כולנו בימין מדברים עם כולם. בנט ליברמן אני וסער עבדנו הרבה שנים ביחד ואנחנו ביחסים טובים . יש עוד הרבה מה לעשות כאן המדינה לא בכיוון נכון. דרושה הנהגה רצינית אחראית ומאחדת למדינת ישראל."

ועידת השלטון המקומי MuniExpo של מרכז השלטון המקומי. ראובן קסטרו
ועידת השלטון המקומי MuniExpo של מרכז השלטון המקומי/ראובן קסטרו

12:31: ד"ר גלית שאול ראש המועצה האזורית עמק חפר בריאיון

ד"ר גלית שאול, ראש המועצה האזורית עמק חפר: "אנחנו בתקופה האחרונה עלינו לכותרת אבל המדינה עושה סוויץ' מבחינת הצבא שנמצא ונוכח יותר. יש עבודה יותר מסיבית בטול כרם, אבל הבנו שלא מספיק צבא ומה שנשאר זה היישובים שתמיד שם. הסדר יום שלנו השתנה. לא הבינו מספיק שאנחנו חייבים לחזק את היישובים, אנחנו חייבים לוודא שלא נישאר בלי נשקים בכיתת הכוננות, צריכים גדרות, צריכים מצלמות. הצלחנו לשכנע את משרד הפנים להעביר לביטחון שלנו 100 מליון שקל. לא קיבלנו אגורה מזה. אין לנו כיס עמוק. מאותה ארנונה אנחנו צריכים לממן את השמירה ואת החמ"ל. אותה ארנונה שרוצים לקחת אותה מאיתנו כדי לסגור פערים".

12:29: "איך אפשר לדאוג לביטחון האישי כשבמערכת הביטחון עומד שר כמו בן גביר?"

מאמון עבד אל חי, ראש עיריית טירה: "אני לא מבין איך אפשר לדאוג לביטחון האישי כשבמערכת הביטחון עומד שר כמו בן גביר. זה אדם ששונא ערבים והוא המופקד על ביטחוננו וביטחון הילדים שלנו. אין לנו על מי לסמוך. היה ניסיון של הממשלה הקודמת לעזור ולתת יותר משאבים. זה לא הושלם ואנחנו היום עם פחות כוחות. הפסקנו לראות את מפכ"ל המשטרה. אם היה שר שמעניין אותו במה שקורה במגזר הערבי מבחינת אירגוני הפשיעה אז המפכ"ל היה ממשיך לעזור והיינו רואים אותו כפי שהיה בעבר".

על הפשיעה במגזר הערבי: "העניין של הפשיעה הערבית ירד מהכותרות וההתעניינות של השלטון המרכזי ונשארנו לבד להתמודד עם ארגוני פשיעה חזקים ומסודרים. אתה יכול לדעת מי המועמד לרצח הבא ואף אחד לא יכול למנוע מהם לבצע את הרצח הבא. הם חזקים בפרוטקשיין. אין משטרה. אין שלטון מרכזי. יש תחנות ונוכחות משטרתית אבל תוצאות אפס אלא להיפך, הרמנו ידיים.
אנחנו בקצב של עליה ב-50% בכמות הפשיעה בכל שנה".

11:37: מתניהו אנגלמן: "במשרד ראש הממשלה ביקשו שנמתין ונדחה את הביקורת, אבל סירבנו"

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה, ועידת השלטון המקומי 2024. ראובן קסטרו
מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה, ועידת השלטון המקומי 2024/ראובן קסטרו

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה ונשיא EUROSAI: "קיימת סתירה מהותית בעמדת היועצת המשפטית לממשלה. מצד אחד, היא דורשת להקים ועדת חקירה ממלכתית באופן מיידי, ומאידך, היא מייצגת בעתירה לבג"ץ את העמדה שמתנגדת לביקורת של מבקר המדינה בצה"ל ובשב"כ, בעת הזו, מהטעם שהביקורת כביכול תפגע במאמצי הלחימה בשל הקשב שיידרש מצה"ל לצורך קיום הביקורת. קשב יידרש, בין אם מדובר בביקורת מדינה, ובין אם מדובר בועדת חקירה ממלכתית. מדוע נימוק זה תופס רק לביקורת המדינה, שהיא מוסמכת בחוק יסוד לבצע את הביקורת? אנחנו לא ממתינים עם הביקורת על הצבא כי הביקורת על המדינה ודאי לא ראוי שתחזור בעוד שנה או שנתיים. יש נושאים שחשוב לבקר כבר כעת. משרד ראש הממשלה ביקשו שנמתין ונדחה את הביקורת סירבנו לכך ואמרנו שהביקורת תיפתח".

על המצב בצפון: "יש היום 20 אלף תושבים מחוץ לקריית שמונה - 10,000 במלונות ו-10,000 שוכרים דירה. הילדים למדו פחות משלושה ימי לימודים בשבוע ולא יכול להיות שמשרד החינוך לא נותן להם את כל הפוקוס. אני קורא לשרים לצאת לשטח, ללכת לצפון ולדרום, לשמוע את האזרחים ולתת את המענה. יש הרבה היבטים שצריך לתת להם מענה. מפעלים מתחילים לעזוב את קריית שמונה. איפה התוכנית לחיזוק הצפון? למה לא התחילו להכין הודעה? מה קורה עם רשויות שנשארו? מה קורה עם החקלאים?".

11:32: שר הפנים ח"כ משה ארבל: "כיפה שחורה היא לא סיבה לא להתגייס"

ח"כ משה ארבל, שר הפנים, על אמירת השר בן גביר אתמול: "כשפונה אליך בן משפחה של חטוף - אל תגיד לו 'אל תהיה שמאלן'. תהיו מי שאתם". עוד הוסיף: "מגיעה לנו גם ביקורת. אנחנו צריכים לקחת אותה ככלי עבודה ולדייק את עצמנו". על חוק הגיוס אמר: "יש מחויבות להכיר בלומדי התורה כערך לאומי ולא רק דתי, ובאותה נשימה חייבים להגיד - כיפה שחורה היא לא סיבה לא להתגייס. אלו שאינם תורתם אומנותם צריכים להתגייס".

11:06: יעקב מרגי: "צריך לעשות ריסטארט ולבנות פה משהו חדש"

יעקב מרגי, שר הרווחה והביטחון החברתי. יח"צ,
יעקב מרגי, שר הרווחה והביטחון החברתי/יח"צ

יעקב מרגי, שר הרווחה והביטחון החברתי: "חלק מחברי הממשלה לא הפנימו את עניין הדוגמא האישית. אם יכבו את המצלמות בכנסת - השיח יהיה מצוין ומכבד. מה שאנחנו משיגים בחדרי חדרים לעומת דיוני ועדה מתוקשרים עם מצלמות - הבדל עצום. יש קבוצות כוח בחברה הישראלית. אנחנו מתנהגים כמו מדינה בהקמה. צריך לעשות ריסטארט מערכות לכולם - אם צריך בחירות, גם בחירות. צריך להקים פה משהו חדש ומאחד. יש ארגונים שצריך לפרק ולהקים הכל מחדש. למשל, המל"ג והות"ת לא שם את ההגה על מדינת ישראל ולא מנווט את החברה הישראלית".

על סוגיית הגיוס: "צה"ל צריך לעשות מקום לחרדים. אבל לצערי, הצבא ניפח נתונים ולא רצה את החרדים. החמיץ הזדמנות טובה. אם תשאירו את סוגיית החרדים למי שמטפל בה באמת ולא מחפש כותרות - זה יקרה."

11:01: "כדי לנצח במלחמה המשפטית צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית"

פרופ' אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, בוועידת השלטון המקומי. ראובן קסטרו
פרופ' אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, בוועידת השלטון המקומי/ראובן קסטרו

פרופ' אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר: "אלי כהן התייחס לוועדת חקירה בסוף המלחמה - למה לא לבדוק היום טעויות שנעשו מקום המדינה? ברגע שבית הדין טוען מה שהוא טוען - יש סיכוי גבוה שהוא יפסוק נגדנו. כדי לנצח במלחמה המשפטית צריך להקים ועדת חקירה ממלכתית ואני לא מצליח להבין את אי הקמתה. במקרה של טירקל - הקמת וועדת חקירה הגנה עלינו ברמה המשפטית. זאת הייתה ממש כיפת ברזל משפטית עם משקיפים בינלאומיים ומנגנונים אחרים שהעניקו לנו לגיטימציה. תראו את האמת. תראו שלא הייתה לנו שום כוונה של פגיעה מכוונת באזרחים. אני לא מבין מדוע לא להקים ועדת חקירה שתראה שלא היו הדברים הללו".

seperator

10:51: מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן בריאיון

דובי ויסנשטרן, מנכ"ל זק"א: "פעלתי לפני ה-7 באוקטובר עם גורמים במשרד הביטחון לגבי נושא הגיוס. יש פתרונות. צריך לתת את האפשרות לשירות לאומי-אזרחי בסביבה שלנו. יש מחסור בנהגי אוטובוסים ובסיעוד לגיל השלישי".

10:43: אלי כהן: "יותר מ-50 אחוז מהחרדים לא לומדים; צריך לדאוג שיתגייסו"

אלי כהן בוועידת השלטון המקומי 2024. ראובן קסטרו
אלי כהן בוועידת השלטון המקומי 2024/ראובן קסטרו

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, אמר: "כל מי שלא תורתו אמונתו חייב להתגייס ו- 55% מהחרדים לפחות אינם לומדים ולכן צריך לדאוג שיתגייסו. זה צו השעה וגלנט נעדר מהאירוע. אני שומע את גלנט אומר שאני אצביע מה שגנץ יחליט. מה שמעניין את בני גנץ זה בחירות. גנץ מוכן לתת פטור ל-20 שנה, העיקר שממשלת הימין תיפול. גלנט נעדר מהאירוע, הצעד שלו יכול לקדם את מדינת ישראל לבחירות, הוא צריך לקדם את החוק ולמצוא פתרונות. הייתי מצפה ממנו שימצא את הפתרונות באמצעות פגישות עם החרדים".

השר כהן התייחס גם לעסקת חטופים ואמר: "אנחנו מתכוונים לקדם כל מהלך מדיני לטובת עסקה. עסקה טובה תעבור גם אם סמוטריץ' ובן גביר יתנגדו. אנחנו צריכים לעשות את מה שטוב למדינת ישראל".

טלאל אל-קרינאוי, ראש עיריית רהט ויו"ר פורום רשויות בדואיות דרום, בן כספית, ינון מגל,ועידת השלטון המקומי 2024. ראובן קסטרו
טלאל אל-קרינאוי, ראש עיריית רהט ויו"ר פורום רשויות בדואיות דרום, בן כספית, ינון מגל,ועידת השלטון המקומי 2024/ראובן קסטרו
בן כספית, ינון מגל, ועידת השלטון המקומי 2024. ראובן קסטרו
בן כספית, ינון מגל, ועידת השלטון המקומי 2024/ראובן קסטרו

שידור חי מהמליאה: ממשבר למלחמה

LIVE

שידור חי מהמליאה: בין כלכלה לביטחון

LIVE
בשיתוף המרכז לשלטון מקומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully