וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה חייבת לשתף פעולה עם הרשויות": כנס השלטון המקומי החל

בשיתוף המרכז לשלטון מקומי

9.6.2024 / 15:47

האירוע הגדול של מרכז השלטון המקומי MuniExpo, נערך זו השנה השביעית במתחם אקספו תל אביב. חיים ביבס: "בזמן שבממשלה לא הבינו את האירוע, השלטון המקומי ניהל את המדינה". ח"כ ביטן: "הציפיות של אנשים כתוצאה מהמלחמה מוגזמות"

חיים ביבס ועידית סילמן בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
חיים ביבס ועידית סילמן בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024/ראובן קסטרו

מרכז השלטון המקומי הוציא היום (ראשון) לדרך את ועידת השלטון המקומי MuniExpo זו השנה השביעית, הפעם בסימן "תקומה ישראלית". הוועידה, שנערכה במתחם אקספו תל אביב, בגני התערוכה, נערכה היום ותימשך גם מחר. השנה, הוועידה מתמקדת את הזרקור על הנושאים הבוערים במדינה, החל מביטחון אישי, חינוך, פוליטיקה ונדל"ן ועד אימוץ טכנולוגיות וחדשנות עירונית.

14:41: נשיא המדינה יצחק הרצוג לתושבי הדרום: "ההתמודדות שלכם ראויה להכרת תודה"

נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, אמר: "אני פונה לאחינו ואחיותינו בדרום ובצפון, שעומדים בחזית המלחמה, ושנפגעו קשות. ההתמודדות שלכם ראויה להכרת תודה, גם מהאזרחים וגם מההנהגה. מדינה שלמה חייבת להעניק לכם גב. חבלי ארץ שלמים מוכרחים להרגיש היום יותר מתמיד, שהם לא לבד, שלא שכחו אותם ושיש להם תקומה. כולנו איתכם עד שאחרון התושבים יחזור לביתו בביטחון, בצפון ובדרום.

14:11: "קיומנו כאן במדינת ישראל, איננו שלם ללא תמיכת כל יהודי העולם"

יו"ר הסוכנות היהודית, אלוף (מיל') דורון אלמוג: "אני נזכר בפרידה מיוני נתניהו כמה דקות לפני שנפל, בחושך של שדה התעופה באנטבה. אתמול, לוחמי הימ"מ, ובראשם ארנון זמורה ז"ל, פעלו באור יום באזור מוקף במאות מחבלים והצליחו להשיג הפתעה מוחצת. הם טובים מאיתנו. דור של גיבורים.
קיומנו כאן במדינת ישראל, איננו שלם ללא תמיכת כל יהודי העולם. שותפינו בבנייתה ושגשוגה של מדינת ישראל, הנס האחד אין שני.

13:35: אגם גולדשטיין אלמוג: "החטופים שחזרו לא חוזרים לחיים, הם בונים משהו חדש"

"אני פגועה מאזרחי המדינה, קיבלתי תגובות כמו חבל שחזרת או היה לך קל בשבי. למרות זאת, אמרתי לעצמי תמשיכי לדבר אולי החטופים רואים אותי וזה מה שחשוב. אני מרגישה בתוך הזיה מאתמול. כל כך מרגש ואי אפשר לתפוס את זה. ביום שחזרתי חשבתי "בואנ'ה, בבוקר עשיתי פיפי במנהרה". אני רואה שיש על החטופים שחזרו מלא סערה. הם לא חוזרים לחיים, הם בונים אותם מחדש. עבורי עדיין לא חזרו החיים, אני לא בבית שלי, אני מתמודדת עם אובדן, עוד לא נגעתי בטראומה. אני פגועה מאזרחי המדינה גם על דברים שעשיתי. אני אגם בת 18 איבדתי את אבא שלי ואחותי, אבל מבחינת המדינה אני אגם וחזרתי מהשבי. קיבלתי תגובות מזעזעות מאנשים שחיים איתי כאן על אותה אדמה. חזרתי אחרי שחייתי עם ערבים 51 יום. קיבלתי תגובות כאילו אתם האויבים שלי. למה שיגיבו עלי משהו רע? זה גמר אותי. סיפרתי דברים ואנשים לא אהבו את זה על קשרים שהיו לי עם השובים שלי. הצגתי פן של אינטראקציה אנושית ועל זה קיבלתי ביקורות. התגובות של האנשים היו קשות. למה אנחנו שופטים את החטופים שחזרו מהשבי? בגלל שחזרו מחויכים? זו חוויה מטורפת שאי אפשר לטפל בזה. לא בטוח שאפשר להבין ולעבד את זה. תודה לאל שיצאו שלמים ובריאים ופגשו את המשפחות. חייבים להגביר את הלחץ כדי שכולם יחזרו ככה מחייכים".

אגם גולדשטיין אלמוג בכנס השלטון המקומי. יח"צ,
אגם גולדשטיין אלמוג בכנס השלטון המקומי/יח"צ

13:14: "ישנה התעלמות של הממשלה מהמלחמה בצפון שבוער"

ואיל מוגרבי, ראש מועצה מקומית עין קנייא: "התקשורת לא מדווחת באמת על מה שקורה בצפון. האמת לא יוצאת לאור. אין עם מי לדבר בממשלה. אנשים לא מאמינים למה שקורה בצפון. הממשלה מתעלמת מהמצב. צה''ל אישר 0-9 ק''מ והממשלה אישרה 0-5 ק''מ. יצאתי שקרן בעיני התושבים שלי. יש פער גדול בין מה שקורה בצפון לבין מה שקורה בתקשורת. ישנה התעלמות של הממשלה מהמלחמה בצפון שבוער. הם מתרכזים בדרום ולא מדווחים את האמת גם לא לנו לראשי הרשויות. התושבים מקבלים את החדשות מקבוצות הטלגרם ואתרים".

13:10: "ממשלת ישראל רוצה שיהיה פייק ניוז וקונספירציות"

תא''ל (מיל') רונן מנליס, דובר צה''ל לשעבר: "השלטון משתף קונספירציות, ממשלת ישראל רוצה בזה. אתרים רשמיים בונים קונספירציות ופייק ניוז על בסיס מקרי אמת. מתגבשת ההבנה שלי שממשלת ישראל רוצה שיהיה פייק ניוז וקונספירציות. אין גוף ומערכות דיגיטליות לניטור בהגנה בפייק ניוז. אין שקיפות ומידע ומענה על שאלות. התדרוך היומי הוא הבסיס ליצירת האמון בין אזרחי המדינה למוסדות שלה. האמון ב-7 באוקטובר נשבר לחלוטין אפס אמון בין האזרחים למוסדות".

13:06: "אני 25 שנה בשלטון המקומי ולא זכינו ליחס של אף שר מהממשלה"

ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת פנים והגנת הסביבה: "מרב מיכאלי לא נפגשה גם היא עם ראשי הערים. זאת אותה שיטה ישראלית. רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, סגן יו"ר השלטון המקומי ויו"ר פורום קו התפר, השיב לו: "אני 25 שנה בשלטון המקומי ולא זכינו ליחס של אף שר מהממשלה. הכל מאבקים שלנו. מיכאלי היחידה שהגיעה לביקור בכפר סבא מספר פעמים. אזור השרון הוא אזור מוקצה. אזור השרון לא נהנה משום ביקור של שום שר למעט מיכאלי".

12:31: ראש המועצה האזורית מטה אשר: "אנחנו השכפ"ץ של המדינה"

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר. ראובן קסטרו
משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר/ראובן קסטרו

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות: "אם תהיה מלחמה בצפון יהיו הרבה הרוגים. אזרחים בצפון לא מוכנים ולא מוגנים. המנהיגות עכשיו בישראל לא באירוע, אלא מטייחת ומורחת אותנו, שאנחנו השכפ"ץ של המדינה. הממשלה הייתה צריכה לעשות משהו אחר: לא לשלוח אנשים לבתי מלון מפוזרים בכל הארץ, וכן לתת מענה במקום לא מעט מידי ולא לאט מידי כמו שהממשלה עושה".

12:21: יגאל סלוביק: "המשמעות של אי העסקת עובדים זרים היא העסקה לא חוקית של פלסטינאים"

יגאל סלוביק, מנכ"ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "אנחנו עובדים ב-60% תפוקה, חודש יוני ויש פה פחות מ-9,000 עובדים. המשמעות של אי העסקת עובדים זרים היא העסקה לא חוקית של פלסטינאים והעלאת שכרם של העובדים הסינים. אנחנו רואים עכשיו רק התחלה של עליית מחירי הדירות. המדינה קיבלה החלטה להביא עובדים זרים אבל השאלה איך מיישמים את ההחלטה. תנו סמכויות לשלטון המקומי שלא יחכו לשלטון המרכזי".

11:43: ח"כ דוד ביטן: "הביקורת נגד המשלה בכל ערוצי התקשורת היא לא לעניין"

ח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה: "הציפיות של אנשים כתוצאה מהמלחמה מוגזמות. אין ספק שעיריות מתפקדות הרבה יותר טוב מהממשלה, אבל אי אפשר לזרוק את כל עובדי המדינה לפח.
יש תקציב וצריך לעשות סדרי עדיפויות. זה שלא מרוצים זה לא אומר שלא עושים. אנחנו חיים על הקרקע והביקורת נגד המשלה בכל ערוצי התקשורת היא לא לעניין. לא סתם אני לא מתראיין. אנחנו עושים דברים וצריך לעשות עוד וגם לשנות אבל הביקורת על הממשלה מוגזמת".

11:18: ראש עיריית אשקלון: "לא יודע אם אני יהלום של מירי רגב"

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון. ראובן קסטרו
תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון/ראובן קסטרו

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון ויו"ר ועדת יוזמה, הערכות וניהול משברים במרכז שלטון מקומי: "אני לא יודע אם אני יהלום של מירי רגב - ההחלטות בעניין אשקלון התקבלו בזכות. השרה מירב מיכאלי שקדמה למירי רגב - נתנה הוראה לא להעביר אפילו כספים שוטפים לאשקלון. אני לא יודע אם אני יהלום לבן שחור או זהב של מירי רגב, אני יודע שההחלטות שהתקבלו בעניין אשקלון הו בזכות. זה שמגיע לאשקלון ולא בזכות שום דבר אחר".

11:02: מפקד פיקוד העורף: "יש קושי גדול לספק תחושת ביטחון לתושבי המדינה"

אלוף רפי מילוא, מפקד פיקוד העורף. יח"צ,
אלוף רפי מילוא, מפקד פיקוד העורף/יח"צ

אלוף רפי מילוא, מפקד פיקוד העורף, אמר בוועידה: "יש קושי גדול לספק תחושת ביטחון לתושבי המדינה. האמון נפגע ועדיין לא הצלחנו לשנות את המשוואה. המצב הביטחוני בעוטף עזה הרבה יותר טוב ואפשר לחזור. בצה"ל כן מבינים את האחריות על הכישלון. ב-7 באוקטובר לא השגנו הגנה על יישובי העוטף, וכעת יש משבר אמון גדול מאוד בצבא. צה"ל מבין את האחריות שיש לו במשבר ובכישלון, וקשה לספק ביטחון ללא אמון הציבור. המלחמה עוד לא תמה, ואנחנו רודפים אחרי כל רקטה. אם צה"ל יידרש למלחמה בצפון - אנחנו מוכנים. עשינו בחודשים האחרונים מאמצים גדולים לכך".

10:36: חיים ביבס: "ללא השלטון המקומי, אני לא יודע היכן המדינה הייתה נמצאת היום"

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס פתח את ועידת מרכז השלטון המקומי MUNI EXPO 2024 'תקומה ישראלית' עם הדברים הבאים : "ללא השלטון המקומי, אני לא יודע היכן המדינה הייתה נמצאת היום - והוא צריך להיות הגורם שיוביל את התקומה".

עוד אמר: "ה-7 באוקטובר תפס את מדינת ישראל לא מוכנה. בזמן שכל משרדי הממשלה עוד לא הבינו את האירוע, השלטון המקומי לקח את המושכות וניהל את המדינה. מדינה שלמה נכנסה לטראומה והאמון בין הציבור למוסדות השלטון נשבר. כדי לבנות מחדש את האמון של הציבור בגורמי השלטון ולהתאושש מהמשבר, יש צורך בדיאלוג חדש".

על המצב בצפון והתנהלות ראש הממשלה בקריית שמונה אמר ביבס: "חייבים לשתף פעולה עם הרשויות המקומיות. מי שחושב שאפשר להביא גורם חיצוני לטפל במצב מבלי לשתף את הרשויות טועה ולא יצליח".

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר עם אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון

ועידת השלטון המקומי 2024: משה דוידוביץ- ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות ואושרת גני גונן- ראש המועצה האזורית דרום השרון בריאיון לליאת רון וניר קיפניס באולפן וואלה בוועידה/שלומי גבאי

"כשמדברים על הצפון, זה ברור שמדובר בקו עימות. אבל כשמדברים על יישובים בשרון, מי תיאר לעצמו שאחרי ה-7 באוקטובר, חלק מהיישובים גם כן יהיו יישובי קו עימות?", אמר גני גונן. "זה לא מתיישב עם איך שאנחנו תופסים את השרון".

"כולם אומרים לנו שאנחנו צודקים", הודה דוידוביץ'. "אבל בשורה התחתונה, מה נעשה? צעקנו וצרחנו על כל השרים, ועכשיו הקצו למעלה ממיליארד שקלים לתושבי הצפון ואני מקווה שזה יעבור".

בני ביטון, ראש עיריית דימונה ויצחק רביץ, ראש מועצת קריית יערים

ועידת השלטון המקומי 2024: בני ביטון- ראש עיריית דימונה ויצחק רביץ- ראש מועצת קריית יערים בריאיון לליאת רון וניר קיפניס באולפן וואלה בוועידה/שלומי גבאי

"אין שום ספק שתהום פעורה בין הציבור הכללי לציבור החרדי במדינת ישראל", אמר רביץ. "דבר אחד צריך להיות ברור לכולם - אי גיוסם של בחורי הישיבות או התגייסותם לא מגיע ממקום של בריחה מאחריות או פרזטיות. מדובר על תפיסת עולם שונה לחלוטין, שאדם שהוא אינו מהמגזר אני לא יכול לשכנע אותו. אם אשכנע אותו, הוא יהיה חרדי".

"לצערי הרב, מי שמנהל את המדינה זה השלטון המקומי וראשי הרשויות", הוסיף ביטון. "כולם יודעים למי ולמה אני שייך ואני אומר את זה - תנו ותעבירו את הסמכויות לשלטון המקומי, כי הוא יודע והוא נגיש לתושבים שלו בכל התחומים".

תומר גלאם, ראש העיר אשקלון וליאת שוחט, ראשת העיר אור יהודה

ועידת השלטון המקומי 2024: תומר גלאם ראש העיר אשקלון וליאת שוחט ראשת העיר אור יהודה בריאיון לליאת רון וניר קיפניס באולפן וואלה בוועידה/שלומי גבאי

"מדינת ישראל לא בורחת מאחריות", אמר גלאם. "היא לא נוהגת באחריות כלפי האזרחים. הדברים נעשים בצורה לא נכונה".

"אין ספק שהתרגלו שבסופו של דבר, אנחנו, ברשויות המקומיות, מבצעים את העבודה, גם אם אין לנו סמכויות או תקציבים", אמרה שוחט. "התושב מבין שראש העיר היא הכתובת שלא, ולא אחד השרים. התושבים בחרו בנו ואנחנו נותנים להם את המענה מהכלים שלנו".

דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה ואלון דוידי, ראש עיריית שדרות

ועידת השלטון 2024: דוד אזולאי- ראש מועצת מטולה ואלון דוידי- ראש עיריית שדרות בריאיון לליאת רון וניר קיפניס באולפן וואלה בוועידה/שלומי גבאי

"לא הגיוני שמקום שממנו יצאו כל המחבלים, ימשיך לחיות", ציין אזולאי. "יש 700 מיליון שקל שרוצים למגן את הרכבת? קחו את הסכום הזה ותמחקו את בית חנון. אסור שיחזרו להיות מחבלים ותומכי חמאס".

"למה מדינת ישראל לא פועלת נגד החיזבאללה? כי הממשלה לא הפנימה את ה-7 באוקטובר", הוסיף דוידי. "עברו שמונה חודשים ושמעתי אינספור אמירות. בזה אנחנו טובים".

אייל שמואל, ראש מועצת כפר ורדים עם אנוור עאמר, ראש מועצת חורפיש

וועידת השלטון 2024: אייל שמואל- ראש מועצת כפר ורדים אנוור עאמר- ראש מועצת חורפיש בריאיון לליאת רון וניר קיפניס באולפן וואלה בוועידה/שלומי גבאי

"היתה טעות לא לפנות את חורפיש, ל-40% אין ממ"דים", אמר עאמר. "נזדקק לעשות שנים כדי לטפל בטראומות של הילדים שלנו. אנחנו מקבלים צווי 8 ובמקביל דוחות על בנייה לא חוקית".

מנכ"ל החברה למשק וכלכלה רם סידיס עם, דודי מימון, סמנכ"ל החטיבה המסחרית, בנק מרכנתיל

וועידת השלטון המקומי 2024: ריאיון עם רם סידיס, מנכ"ל החברה למשק וכלכלה ודודי מימון- סמנכ"ל החטיבה המסחרית, בנק מרכנתיל באולפן וואלה בוועידה/שלומי גבאי

"המלחמה הארורה הזו שהפתיעה אותנו גרמה לנזקים, שכולנו נחווה עוד שנים רבות", אמר סידיס. "אנחנו נחווה את זה במספר גזרות, כשאולי הגזרה המשמעותית ביותר, הוא תחום הבינוי והפיתוח. בעוד מספר חודשים לעשרות אלפי תלמידים לא יהיו כיתות לימוד וזה חמור".

"התחלנו לסייע כבר מהיום הראשון", הודה מימון. "נפגשנו עם הרשויות כדי לראות איך אפשר לסייע להן וכדי שיוכלו לארגן את עצמן. במשך החודשים שעברו נתנו עוד ועוד פתרונות לרשויות, כי לפתרונות שהמדינה נותנת יש הליך ארוך מאוד".

שרית ליבוביץ', מנהלת פרופיל, קבוצת MGROUP

וועידת השלטון המקומי 2024: שרית ליבוביץ'- מנהלת פרופיל בקבוצת MGROUP בריאיון לליאת רון וניר קיפניס באולפן וואלה בוועידה/שלומי גבאי

"פרופיל היא חברה בתוך קבוצת MGROUP, שהיא קבוצה ותיקה מאוד", אמרה ליבוביץ'. "כבר הרבה מאוד שנים אנחנו מתפעלים פעילויות מורכבות מאוד. אנחנו מנהלים פעילויות ארוכות עבור משרדי הממשלה כשעיקר המהות של מרבית הפרויקטים הוא שילוב בין טכנולוגיה למערכות מידע חכמות".

שידור חי מהמליאה: ממשבר למלחמה

LIVE

שידור חי מהמליאה: בין כלכלה לביטחון

LIVE

בוועידה השנתית משתתפים עשרות דוברים ודוברות מקשת תחומים הנוגעים לליבת הפעילות של הרשויות המקומיות בישראל בצל המלחמה: ביטחון, חינוך, נדל"ן, טרנספורמציה דיגיטלית, ערים חכמות, אנרגיה, תרבות וספורט, תחבורה, חברה ועוד. לצד ראשי הרשויות המובילים והבולטים, ישתתפו במושבי הועידה השונים שרי החוץ, הבריאות, הרווחה וחברי ממשלה נוספים, העיתונאים המובילים בישראל, מנכ"לי משרדי הממשלה הגדולים ואנשי עסקים לדוגמת איל ולדמן ואיתן יוחננוף.

בוועידה משתתפים גם דמויות בולטות בהוויה הישראלית מאז ה-7 באוקטובר כגון: פדוית השבי אגם גולדשטיין-אלמוג, מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן, יו"ר תנועת דור הניצחון אביב עזרא, מנכ"ל הסוכנות היהודית דורון אלמוג, מנכ"לית פורום מיכל סלה, לילי בן עמי ועוד רבים.

מושבי הוועידה עוסקים בנושאים כמו: הביטחון האישי של האזרחים לאחר ה-7 באוקטובר, האתגרים וההזדמנויות שבתקומה הישראלית המחודשת, המנהיגות הישראלית החדשה, שאלות כלכליות מרכזיות בעקבות המלחמה, עיסוק בסוגיות המפונים והחטופים וכו'. לצד כל אלה, נערך יריד החדשנות האורבנית השנתי עם מעל 150 מציגים בכל תחומי הניהול העירוני.

בשיתוף המרכז לשלטון מקומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully