וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאווה של גבעתיים: אור לי ניב זכתה בעיטור מיוחד

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 13:29

אור לי ניב, מ"מ וסגנית ראש עיריית גבעתיים זכתה בעיטור הגאווה מטעם האגודה למען הלהט"ב רן קוניק ראש עיריית גבעתיים: "בחירה מדויקת וראויה"

אור לי ניב, מ"מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הקהילה הגאה. צילום: דוברות גבעתיים, אתר רשמי
אור לי ניב, מ"מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הקהילה הגאה/אתר רשמי, צילום: דוברות גבעתיים

עיטור הגאווה יאיר השנה זרקור על גיבורי הקהילה הגאה אשר מאז השבעה באוקטובר לקחו חלק פעיל בכל החזיתות האפשריות, כדי לשמור על החוסן הלאומי ועל הביטחון של כולנו.

במעמד בחירתה, מסרה האגודה למען הלהט"ב את הנימוקים לבחירה באור לי והרחיבה אודות בנה של אור לי, עומרי ניב פיירשטיין, שנהרג בקרב גבורה על בסיס זיקים מול מחבלי חמאס בשבעה באוקטובר.

בין היתר נאמר כי "מאז שנהרג עומרי, עוסקת אור-לי בהנצחתו, תוך ייצוג בגאווה גדולה את התא המשפחתי שבו הוא גדל. בזכות התעקשותה, נכתב לראשונה אי פעם על מצבתו שמות שלושת ההורים. בנוסף היא מסייעת בשיח והדרכה עם גורמי הצבא ומערכת הבטחון כיצד יש לפנות למשפחות שכולות המשתייכות לקהילה הגאה." עוד הדגישה האגודה למען הלהט"ב כי "בזכות פועלה של אור לי לקידום הקהילה הגאה בעיר זכתה גבעתיים במקום הראשון במדד הגאווה לשנת 2023."

אור לי-ניב, מ"מ וסגנית ראש עיריית גבעתיים ומחזיקת תיק הקהילה הגאה בעיר: "אני רוצה להודות לאגודה למען הלהט"ב על הזכות בקבלת עיטור הגאווה יחד עם קבוצה מכובדת של גיבורים וגיבורות אשר ראויים להכרה זו. בגבעתיים הצלחנו ליצור עיר שהיא בית לקהילה עם מענה מדויק לצרכים, קבוצות חברתיות, פעילות ענפה ויותר מכך, ייצוג פומבי ובלתי מתנצל.

בשבעה באוקטובר 2023 איבדתי את בני בכורי, עומרי. עומרי גדל בבית שוויוני ונהרג בקרב שוויוני, של לוחמות ולוחמים. לאור ולאחר נפילתו יצרנו שני תקדימים, האחד באישור משפחתינו כמשפחה שכולה ובה שתי אימהות והשני באישור כיתוב שמות שלושה הורים על מצבתו. בני הקהילה הגאה ובני המשפחות הגאות משרתים את המדינה, נותנים מעצמם ואף נהרגים בעבורה ובעבורנו כולנו, מן הראוי שיזכו כולם לשוויון זכויות ושוויון הזדמנויות. אני קוראת מכאן להחזרת החטופים והחטופות במיידי ומבקשת שנהיה ראויים להם ולהן."

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "אני מברך את מ"מ וסגניתי אור לי ניב על קבלת עיטור הגאווה. הבחירה באור לי היא מדויקת וראויה מאין כמותה. לאורך השנים אור לי הובילה פרויקטים משמעותיים שקידמו רבות את הקהילה הגאה בגבעתיים ואת מקומה במרחב הציבורי. מאז השבעה באוקטובר ותוך שהיא מתמודדת עם אבלה האישי, אור לי הצליחה לפרוץ עוד תקרת זכוכית ולהמשיך לקדם את הצורך הדחוף בהגנה על זכויות הקהילה הגאה. אני מאחל לאור לי עוד שנים רבות של עשייה למען תושבי העיר ולמען חברה ישראלית צודקת ושיוויונית יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully