וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלנו שפים: האם יש דבר כזה מנות ירושלמיות?

בשיתוף עיריית ירושלים

5.6.2024 / 11:39

צפו: משה צדקיהו ממסעדת "צדקיהו", נועם ריזי, הבעלים של מסעדת "אדום" ואבי לוי, הבעלים של "המוציא" התארחו בפאנל מיוחד של וואלה meet בשיתוף עיריית ירושלים לכבוד יום ירושלים

בווידאו: משה צדקיהו ממסעדת "צדקיהו", נועם ריזי, הבעלים של מסעדת "אדום" ואבי לוי, הבעלים של "המוציא", בפאנל מיוחד לקראת יום ירושלים/עריכה: ניר חן

לכבוד יום ירושלים, וואלה meet בשיתוף עיריית ירושלים, קיימה סדרת פאנלים שבהם לקחו חלק אנשי מפתח בעיר הבירה: מראש העיר ונציגי עירייה, דרך שפים ועד ליקירי העיר.

הפעם התארחו בפאנל האנשים שאחראים על הצד הקולינרי של העיר - השפים שהפכו את ירושלים לאחת הבירות הקולינריות של ישראל, משה צדקיהו ממסעדת "צדקיהו", נועם ריזי, הבעלים של מסעדת "אדום" ואבי לוי, הבעלים של "המוציא".

נועם ריזי. ראובן קסטרו
נועם ריזי/ראובן קסטרו
משה צדקיהו. ראובן קסטרו
משה צדקיהו/ראובן קסטרו
אבי לוי. ראובן קסטרו
אבי לוי/ראובן קסטרו

אבי, מה זה אוכל ירושלמי מבחינתך?

"אוכל ירושלמי הוא בעצם שילוב של חומרי גלם, שעושים אותם בדרך מסוימת. לזה מוסיפים גם אווירה וחוויה. במסעדות שלי אפשר למצוא מוטיבים ירושלמים, מה גם שרוב החומרי הגלם מגיעים משוק מחנה יהודה".

השף נועם ריזי הוסיף: "אין לנו בשר מיוחד או גבינות מאוד מיוחדות. ירושלים לא מתאפיינת בחומרי הגלם שלה. בירושלים מה שיש זה החיבור של האנשים בתוך המנה. זה אומר שאפשר לקחת משהו מהמנות שאוכלים בעיר העתיקה, משהו מהמנות בשוק מחנה יהודה, משהו ממסעדה הרומנית או מזרח אירופית ברחביה, והחיבור של כל אלו - זה האוכל הירושלמי".

"בירושלים אנחנו נותנים לאנשים חוויה שתתאים גם לעוד 30 שנה, 40 שנה וגם 50 שנה", אמר משה צדקיהו. "זאת אומרת, זה העסק שלנו הוא על זמני. כשתבואי לבית של סבתא שלי ותראי את השולחן עם הערק ביום שישי, הכול יהיה ברור. מישהו שיבוא מחוץ לעיר ויסתכל על הדבר הזה, יגיד שהוא מקנא, וזו הייחודיות שלנו כמסעדנים בירושלים".

בשיתוף עיריית ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully