וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו פועלים מסביב לשעון כדי שתושבי ירושלים ירגישו בטוחים"

בשיתוף עיריית ירושלים

5.6.2024 / 11:39

סמנכ"ל ראש מנהל תפעול בעיריית ירושלים, איציק נידם התארח בפאנל של וואלה meet בשיתוף עיריית ירושלים לכבוד יום ירושלים: "יש לנו לא מעט אתגרים בניהול מרחב ציבורי". צפו בריאיון המלא

בווידאו: סמנכ"ל ראש מנהל תפעול בעיריית ירושלים איציק נידם בריאיון/עריכה: ניר חן

לכבוד יום ירושלים, וואלה meet בשיתוף עיריית ירושלים, קיימה סדרת פאנלים שבהם לקחו חלק אנשי מפתח בעיר הבירה: מראש העיר ונציגי עירייה, דרך שפים ועד ליקירי העיר.

הפעם שוחחנו עם סמנכ"ל ראש מנהל תפעול בעיריית ירושלים, איציק נידם, שסיפר לא מעט דברים מעניינים על העיר, מזווית קצת אחרת.

איציק, ישנן 3,800 מצלמות על שטח גדול מאוד. איך משתלטים על זה?

"יש לנו לא מעט אתגרים בניהול מרחב ציבורי. בנינו את המערכת בצורה כזו שתדע לנהל ולפתח את המרחב הציבורי. איך עושים את זה? קודם כל מנהלים טובים. מנהלי אגפים שכל אחד מנהל את המשימות שלו בצורה טובה. דבר שני, הנהלת העירייה תומכת בנו ונותנת לנו את הכלים להצליח במשימה.

בנוגע למצלמות, אגף חירום וביטחון הקים מוקד צפייה גדול מאוד שנמצא בחמ"ל העירוני, שאליו מרוכזות כלל המצלמות ויש לכך חשיבות ביטחונית. חלק גדול מהן הוצבו בשל דרישה של התושבים. יש מערך צפייה שלם עם מערכות אנליטיקה וכלל המצלמות שלנו מסונכרנות למשטרה".

סמנכ"ל ראש מנהל תפעול בעיריית ירושלים איציק נידם. ראובן קסטרו
סמנכ"ל ראש מנהל תפעול בעיריית ירושלים איציק נידם/ראובן קסטרו

ירושלים גדלה בקצב מסחרר, ובהתאם לכך צופים בעיר כי בשנת 2024 יינתנו היתרים ליותר מ-8,000 יחידות דיור חדשות. אז איך בונים בירושלים בידיעה שמשאב הקרקע מוגבל ובלי לפגוע בשטחים הפתוחים? התחדשות עירונית, כמובן. בשנת 2023 אושרו 4,400 יחידות דיור במסגרת תוכניות פינוי-בינוי, ו-2,864 יחידות במסגרת תמ"א 38. כיום מקודמות תוכניות פינוי-בינוי בהיקף של כ-57,600 יחידות דיור. כך, בונים מקסימום מספר יחידות דיור על שטח נתון, תוך עירוב שימושים מלא ומתן מענה לכלל הצרכים הציבוריים.

בהתאם לקצב הגדילה של העיר, בעירייה כמובן נערכים גם מבחינה ביטחונית. איציק, ספר לנו קצת על הפקחים שלכם.

"כשהשיטור העירוני פועל, זה בשיתוף עם המשטרה. כשיש ניידת של שיטור עירוני, מדובר על פקח ושוטר, המשלבים את המשטרה ואת העירייה. היו לא מעט אירועים שהפקח והשוטר הגיעו ראשונים, ניטרלו מפגע ותפסו חשודים.

אין ספק שהמתיחות והדריכות גבוהה יותר מאז השבעה באוקטובר. בתחילת המלחמה הבנו שמתפתח אירוע גדול. קיימנו דיון מיד אחרי האירוע כדי לראות איך אנחנו נערכים לדבר הזה. הדבר הראשון שביצענו היה תגבור של סיורי הביטחון, מעבר לפעילויות המשטרתיות, ולו כדי לתת לתושבים את תחושת הביטחון".

הריאיון המלא עם איציק נידם - בנגן הווידאו שלמעלה.

בשיתוף עיריית ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully