וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האמירה שירושלים היא עיר שהכול מתחבר בה נכונה"

בשיתוף עיריית ירושלים

5.6.2024 / 11:39

אריאלה רג'ואן, ראש מנהל תרבות, חברה וספורט ומשנה למנכ"ל בעיריית ירושלים, התארחה בפאנל של וואלה meet בשיתוף עיריית ירושלים לקראת יום ירושלים: "אחרי מה שקרה המצאנו את עצמנו מחדש וזה מה שמייחד אותנו". צפו בריאיון

בווידאו: בווידאו: אריאלה רג'ואן בריאיון/עריכה: ניר חן

לכבוד יום ירושלים, וואלה meet בשיתוף עיריית ירושלים, קיימה סדרת פאנלים שבהם לקחו חלק אנשי מפתח בעיר הבירה: מראש העיר ונציגי עירייה, דרך שפים ועד ליקירי העיר.

הפעם שוחחנו עם אריאלה רג'ואן, ראש מנהל תרבות, חברה וספורט ומשנה למנכ"ל בעיריית ירושלים.

ירושלים היא עיר מעורבת. איך מתמרנים עם אירועי התרבות והספורט בין כל האילוצים?

"בירושלים יש מיליון תושבים שחיים זה לצד זה ולא זה על חשבון זה. האמירה שירושלים היא עיר שהכול מתחבר בה נכונה. אנחנו דואגים שכולם יוכלו לבלות, יש אירועים לכלל המגזרים והגילים וכולם נהנים".

איך אתם מתאימים את עצמכם למצב הביטחוני הלא פשוט?

"למעשה המצאנו את עצמנו מחדש וזה מה שמייחד אותנו. ה-7 באוקטובר הוליד עבור כולנו תקופה חדשה. אנחנו קמים כל בוקר לחדשות לא טובות והאווירה לא טובה, אבל הגענו למסקנה שצריך לחיות לצד זה, מבלי לשכוח לרגע אחד את החטופים או ההרוגים. צריכים כן לאפשר לעורף לחיות גם כי החיילים שנלחמים רוצים את זה. כשהם יוצאים לחופשה, הם תמיד רוצים לראות שהם נלחמים בשביל משהו".

אריאלה רג'ואן. ראובן קסטרו
אריאלה רג'ואן/ראובן קסטרו

"החל מה-8 באוקטובר המצאנו את עצמנו מחדש. האירועים יותר מקומיים ופחות פומביים כמו מצעדים או פסטיבלים שונים", הוסיפה רג'ואן. "אנחנו, בניגוד למקומות אחרים, קיימנו את המרתון למען החוסן הלאומי. היו בו למעלה מ-40 אלף רצים והוא דיבר על ריצה עם ולמען כוחות הביטחון".

מה אתם מתכננים לקראת הקיץ?

"אנחנו מתכננים לארח יותר יוצרים ישראלים ומקומיים, מירושלים. חשוב לנו לעזור ליוצרים מקומיים, ולא רק בגלל שכרגע בעייתי לארח יוצרים בינלאומיים".

בשנים האחרונות שדרגה העירייה לא מעט פארקים ותיקים, כדוגמת גן סאקר, גן הוורדים, עמק הצבאים וגן המפלצת המיתולוגי בקריית היובל. זאת לצד שדרוג וחידוש גני משחקים ברחבי העיר. עוד פעלה העירייה להקמת פארקים עירוניים חדשים, כדוגמת פארק פתחת קדרון בוואדי ג'וז, פארק המתפרש על פני שטח של 25 דונם במזרח העיר וכולל מתקני משחק ומתקני ספורט; פארק הר חומה (850), המתפרש על פני שטח של 80 דונם וכולל מדשאות, מגרשי ספורט וסקייטפארק; פארק קק"ל - עמק האסבסטונים ועוד. בימים אלו מתבצעות עבודות להקמת פארקים נוספים בשכונות נוספות בעיר, כדי לייצר לתושבים מקומות שהות לפנאי ומשחק, ממש מתחת לביתם וגם במטרה למשוך אורחים מחוץ לעיר, שייהנו מהשפע ומהטבע הירושלמי שאין שני לו.

בשיתוף עיריית ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully