וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הסתיים בבית המשפט כתב אישום על נהיגה תחת השפעת סמים

יערית אוליאל - עורכת דין לעניני תעבורה

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 13:13

כתב אישום על תאונת דרכים, נהיגה בשכרות פי 2 אלכוהול מהכמות המותרת בחוק ונהיגה תחת השפעת סמים - ככה הסתיים התיק בבית המשפט

מה שקרה לליטל, יכול היה לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו. יום העצמאות לפני כשנה, בשעות הבוקר המאוחרות הגיעה ליטל עם שני ילדיה הקטנים למפגש עם חברים לחגוג את העצמאות. מנגל עם בשר משובח, בירות וסלטים. ליטל שתתה כשתי בירות (לא עד הסוף) והפסיקה לשתות בסביבות השעה 12:00.

לקראתאחר הצהרים יצאה לדרכה חזרה הביתה. ממש ביציאה מהישוב בו שהו, הכביש התעקל לפתע ללא כל תמרור אזהרה של עקומה חדה לפניך וליטל איבדה שליטה על הרכב שהתהפך על גגו.

תושבי הישוב התקהלו באיזור התאונה, הזמינו משטרה ואמבולנס וסייעו לליטל וילדיה לצאת מהרכב אשר רק בדרך נס יצאו ללא כל פגע. תושבי המקום סיפרו לליטל ולשוטר שהגיע לזירה כי כל שני וחמישי מתרחשת תאונה בכביש זה ואף הציגו התכתבויות ותמונות מקבוצת הווטסאפ של היישוב.

בנה בן ה7 רצה ללכת הביתה. לא רצה לקבל טיפול רפואי ורק ביקש מאימו שוב ושוב ללכת הביתה. משום מה, הדבר עורר את חשדו של השוטר והשוטר שאל את ליטל האם שתתה אלכוהול לפני התאונה.

יערית אוליאל - עורכת דין לעניני תעבורה. צילום: תמרה גת, אתר רשמי
יערית אוליאל - עורכת דין לעניני תעבורה/אתר רשמי, צילום: תמרה גת

ליטל הסבירה ששתתה מעט ושחלפו שעות רבות מאז שחדלה לשתות ועד שעלתה על ההגה ואינה חשה שיכורה כלל וכלל. על אף שהשוטר הסכים שאינה נראית שיכורה, החליט לעכב אותה לבדיקות בתחנה. ליטל שיתפה פעולה לאורך כל ההליך, מסרה דגימת דם, עברה בהצלחה את בקשות השוטר להליכה על קו ישר, הבאת אצבע לאף וכו' ושוחררה לביתה.

לאחר מספר שבועות, כשהגיעו התוצאות של בדיקת הדם מהמעבדה, זומנה ליטל לחקירה באזהרה בחשד לנהיגה בשכרות ולנהיגה תחת השפעת סמים! ליטל הזדעזעה לשמוע איזה אישומים מיוחסים לה וכי העונש הצפוי לה כולל מאסר בפועל ומספר שנים של פסילה. היא חשה פחד ותסכול ולא ידעה כיצד תוכל להתמודד לבדה מול מערכת החוק.

לאחר הליך הוכחות שניהלנו בבית המשפט, השתכנעה התביעה והשופטת שדגימת הדם שנבדקה ככל הנראה אינה דגימת הדם של ליטל וכי נפלה טעות בהליך החקירה. השופטת זיכתה את ליטל מעבירת הנהיגה תחת השפעת סמים לחלוטין. ליטל הסכימה לקבל עונש של חודשיים פסילת רישיון בלבד בשל החשש שנהגה תחת השפעה קלה של אלכוהול.

אם קיבלתם כתב אישום לאחר תאונת דרכים, כדאי להיוועץ בהקדם ולהבטיח לעצמכם הגנה משפטית מקצועית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully