וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם אינספור פארקים וקצב בנייה מסחרר: כך נראית המהפכה של ירושלים

בשיתוף עיריית ירושלים

23.5.2024 / 10:56

בשנים האחרונות עולה קצב הבניה בעיר הבירה ירושלים באופן מעורר השראה. לצד זאת, לא מוותרים על פיתוחם של עוד ועוד שטחים ירוקים לרווחת התושבים. כך זה נראה

פארק תעשיה הר חוצבים. עמותת הר חוצבים,
פארק תעשיה הר חוצבים/עמותת הר חוצבים

רק כדי לסבר את האוזן - בשנת 2023 ניתנו בעיר היתרי בנייה ל-7,482 יחידות דיור, מספר שיא בהיסטוריה. מדובר בגידול של 54% ביחס לממוצע השנתי לפני 2019, ובבשורה אדירה לתושבים הצעירים ולמשפחות צעירות, המחפשים לקבוע את ביתם בירושלים - ויש המון כאלה.

חשבתם שזה הסוף? בעיריית ירושלים צופים כי השנה, התנופה צפויה להימשך: בשנת 2024 יינתנו היתרים ליותר מ-8,000 יחידות דיור חדשות. אז איך בונים בירושלים בידיעה שמשאב הקרקע מוגבל ובלי לפגוע בשטחים הפתוחים? התחדשות עירונית, כמובן. בשנת 2023 אושרו 4,400 יחידות דיור במסגרת תוכניות פינוי-בינוי, ו-2,864 יחידות במסגרת תמ"א 38. כיום מקודמות תוכניות פינוי-בינוי בהיקף של כ-57,600 יחידות דיור. כך, בונים מקסימום מספר יחידות דיור על שטח נתון, תוך עירוב שימושים מלא ומתן מענה לכלל הצרכים הציבוריים. העירייה מקדמת התחדשות עירונית לצד צירי הרכבת הקלה, כך שתושבי השכונות יוכלו לוותר על הרכב הפרטי ולהתנייד בעיר בעזרת מארג קווי הרכבת הקלה, הקורם עור וגידים ברחבי העיר. כמו כן, ובמטרה לשמור על אופייה המיוחד של העיר, פועלת העירייה לקיום תהליכי שימור של מבנים היסטוריים, למען הדורות הבאים.

שדרוג רחוב הפלמ"ח. ארנון בוסאני,
בשנת 2023 שודרגו 47 כבישים ברחבי ירושלים, חלקם במסגרת שדרוג רחובות מקצה לקצה/ארנון בוסאני

לצד פיתוח וקידום הבניה בעיר, פועלת עיריית ירושלים לשדרוג ופיתוח נראות המרחב הציבורי. כך למשל, בשנת 2023 שודרגו 47 כבישים ברחבי העיר, חלקם במסגרת שדרוג רחובות מקצה לקצה. כך, הוחלפו מדרכות, בוצעו הסדרי תנועה ובטיחות חדשים, הוטמנו תשתיות, הותקן ריהוט רחוב מהודר ונשתלו מאות פרחים ועצים בכל רחוב. פיתוח המרחב הציבורי הופך אותו לנעים יותר, מעודד הליכתיות ושהייה במרחב. העירייה מבצעת שתילות עונתיות של פרחים סביב כיכרות וערוגות, וכן פועלת לשמירת הניקיון ברחובות העיר באופן מוקפד, זאת בהתאם למדיניותו של ראש העיר, משה ליאון.

ומה עם פארקים? כידוע, בירושלים האוויר צלול כיין ובעיריית ירושלים שומרים עליו ככזה. בשנים האחרונות שדרגה העירייה לא מעט פארקים ותיקים, כדוגמת גן סאקר, גן הוורדים, עמק הצבאים וגן המפלצת המיתולוגי בקריית היובל. זאת לצד שדרוג וחידוש גני משחקים ברחבי העיר. עוד פעלה העירייה להקמת פארקים עירוניים חדשים, כדוגמת פארק פתחת קדרון בוואדי ג'וז, פארק המתפרש על פני שטח של 25 דונם במזרח העיר וכולל מתקני משחק ומתקני ספורט; פארק הר חומה (850), המתפרש על פני שטח של 80 דונם וכולל מדשאות, מגרשי ספורט וסקייטפארק; פארק קק"ל - עמק האסבסטונים ועוד. בימים אלו מתבצעות עבודות להקמת פארקים נוספים בשכונות נוספות בעיר, כדי לייצר לתושבים מקומות שהות לפנאי ומשחק, ממש מתחת לביתם וגם במטרה למשוך אורחים מחוץ לעיר, שייהנו מהשפע ומהטבע הירושלמי שאין שני לו.

פארק קק"ל עמק האסבסטונים. ארנון בוסאני,
פארק קק"ל עמק האסבסטונים/ארנון בוסאני
הדמיה לפינוי בינוי ברחוב טהון בקרית יובל. פרוס אדריכלים,
הדמיה לפינוי בינוי ברחוב טהון בקרית יובל/פרוס אדריכלים

איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים: "העיר ירושלים שוברת את שיאי הבניה, הודות לשילוב של מדיניות עירונית המקדמת התחדשות עירונית ובנייה חדשה תוך הסרת חסמים ליזמים, תכנון מוקפד ומתן מענה לביקושים גבוהים לדירות בעיר מצד זוגות צעירים, משפרי דיור וגם אוכלוסיות איכותיות מחוץ לעיר. ולצד זאת, העירייה מקפידה על שמירת השטחים הפתוחים ופיתוחם, וכן על אופייה המיוחד של העיר, תוך מתן מענה לכלל הצרכים של תושבי העיר, לרבות בפיתוח ריאות ירוקות, פארקים עירוניים, מבני ציבור ואטרקציות שונות. ירושלים שלנו הופכת להיות עיר מודרנית, תוססת ונגישה, השומרת על הסביבה ועל איכות החיים של תושביה".

בשיתוף עיריית ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully