וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפכה ירושלים לבירת ההייטק של ישראל

בשיתוף עיריית ירושלים

26.5.2024 / 9:56

ירושלים עוברת בשנים האחרונות מהפך משמעותי בתחום התעסוקה, תוך התמקדות בפיתוח מרכזי תעסוקה חדשים, קידום תעשיות עתירות ידע ועידוד יזמות. בימים אלו נבנים יותר מ-1.5 מיליון מ"ר של תעסוקה, מסחר ומשרדים

הדמיה הוגיטק. סקורקא אדרילכים,
הדמיה הוגיטק/סקורקא אדרילכים

כבר כיום, פועלות יותר מ-660 חברות הייטק פועלות בירושלים, המעסיקות יותר מ-20 אלף עובדים והופכות את העיר לאבן שואבת לכישרונות רבים בתחום. בין החברות אשר בחרו לקבוע את פעילותן בעיר ניתן למצוא את החברות המובילות בישראל, כדוגמת מובילאיי, אשר פתחה רק לאחרונה מרכז פיתוח ענק בעיר, וכן חברות כמו רפאל, ביונטק, ויתניה ועוד. יותר מ-200 חברות, המעסיקות יותר מ-12 אלף עובדים מרוכזות כיום באזור הר החוצבים, המשתרע על שטח של מעל 350,000 מ"ר. אזור זה עבר לאחרונה שדרוג משמעותי, וזאת לצד העבודות להקמת תשתית הרכבת הקלה באזור אשר תאפשר הגעה לאזור ללא צורך ברכב פרטי, היישר מתחנת הרכבת הכבדה בכניסה לעיר וממקומות נוספים.

הנהלת העיר אינה שוקטת על השמרים ורואה חשיבות רבה ביצירת מקומות תעסוקה איכותיים, הן כמקור תעסוקה לתושבים והן כאבן שואבת לאוכלוסיות איכותיות מחוץ לעיר. ההסתכלות לעתיד הביאה את פרנסי העיר לקדם במרץ את מיזם רובע הכניסה לעיר, רובע עסקים חדש המוקם בכניסה לעיר אשר ייתן תעסוקה לכ-60 אלף איש. במסגרת המיזם, ייבנו כ-1.2 מיליון מ"ר של בניה חדשה ומרקמית, לתעסוקה, מסחר, תרבות, פנאי, מגורים ומשרדים. מתחם זה מקושר אל ההאב התחבורתי, הכולל את הרכבת הכבדה והקו המהיר ירושלים - תל אביב, תחנה מרכזית ומארג קווי הרכבת הקלה. מיזם נוסף, אשר קורם בימים אלו עור וגידים הוא תוכנית האב החדשה לתלפיות, אשר משנה את פניו של המרכז התעשייתי הוותיק. במסגרת התוכנית, ייבנו כ-1.3 מיליון מ"ר לשימושי מסחר ותעסוקה, בדגש על תעשייה עתירת ידע, מבני ציבור, תרבות, שטחים פתוחים, וזאת לצד הקמה של כ-8,500 יח"ד ומבני ציבור לשימוש האוכלוסייה העתידית. מיזם ייחודי נוסף הוא פארק התעשיה גב-ים, ה"הוג'יטק", אשר נמצא בבנייה בימים אלו. הפרויקט הוא מיזם ייחודי ראשון מסוגו בישראל, שיאפשר שילוב ישיר בין המחקר באוניברסיטה העברית לבין חברות הייטק. הפרויקט יכלול 3 בניינים בשטח כולל של כ-127 אלף מ"ר ומגדל נוסף בן 35 קומות בהיקף כולל של כ-140 אלף מ"ר.

הדמיה של סיליקון ואדי. משרד ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים,
הדמיה של סיליקון ואדי/משרד ארי כהן אדריכלות ובינוי ערים

מהפכת התעסוקה אינה פוסחת גם על מזרח העיר. מיזם הדגל באזור הוא ללא ספק ה"סיליקון ואדי", כ-200 אלף מ"ר בנוי לייעודי תעסוקה, 8000 מ"ר למסחר ו-16 אלף מ"ר עבור מגורים. לצד הקמת המיזם, הוקם לאחרונה מרכז חדשנות טכנולוגי בשם איסטק - EasTech, שמטרתו לעודד את האוכלוסייה המתגוררת באזור להצטרף לקטר המוביל של הכלכלה הישראלי - קטר ההייטק. לצורך הקמת המרכז, הושכר שטח של כ- 1,500 מ"ר ברחוב סאלח אל דין. במרכז, לצד הכשרות מקצועיות טכנולוגיות לתושבי מזרח העיר, אמורות לפעול חברות טכנולוגיות ישראליות שצפויות להעסיק את הכישרונות המתאימים מקרב תושבי מזרח העיר. בין החברות שכבר פועלות שם נמנות Ness, נטורל אינטליג'נס, טקליניק וקוואנטום ויז'ן.

לצד המשך פיתוח הבינוי עבור תעסוקה ומשרדים, פועלת העירייה, באמצעות הרשות העירונית לתעסוקה למתן מענה עבור מבקשי התעסוקה בעיר, ולאלו המבקשים לעשות שינוי. בשנת 2023 טיפלה הרשות העירונית זלתעסוקה בכ-24 אלף מקבלי שירות. כ-16 אלף מקבלי שירות שולבו בהכשרות, קורסים, סדנאות ותוכניות לשילוב בעבודה וכ-5,300 מקבלי שירות הושמו בעבודות.

seperator

מנכ"ל עיריית ירושלים, איציק לארי: "ההתפתחות המואצת בתחום התעסוקה בעיר הבירה ירושלים, לצד ההשקעה וקידום בינוי התשתיות בעיר, הופכת אותה למרכז עסקי ותעסוקתי מוביל בישראל וגם בעולם, תוך יצירת הזדמנויות רבות עבור תושביה ועבור אוכלוסיות איכותיות הבאות מחוץ לעיר. נמשיך לבנות את ירושלים ולהצעידה לעבר העתיד, לצד שימור וטיפוח עברה ההיסטורי והייחודי."

אז...למה אתם מחכים? האקזיט הבא הוא ירושלים הבירה!

בשיתוף עיריית ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully