וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק עיר עתיקה: הפרויקטים שהופכים את ירושלים לבירה מודרנית ומתקדמת

בשיתוף עיריית ירושלים

21.5.2024 / 9:56

מרכבת קלה, דרך רכבל חדש ועד למסלולי אופניים רבים: מהפכת התשתיות בירושלים יצאה לדרך, עם פרויקטים נרחבים בכל העיר. כל הפרטים

הקו הכחול של הרכבת הקלה, מקטע המלך ג'ורג'. באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה,
הקו הכחול של הרכבת הקלה, מקטע המלך ג'ורג'/באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה

אחת הערים הכי מיוחדות ועשירות בהיסטוריה בכל העולם עוברת בשנים האחרונות מהפכה תחבורתית של ממש. בזמן שהעבודה על הקו הירוק והכחול של הרכבת הקלה נמצא בשלבים מתקדמים, ממשיכה עיריית ירושלים לקדם פרויקטים רבים שיקלו על עומסי התנועה בעיר ויאפשרו לתושבים ולמבקרים גישה נוחה, מהירה ובטוחה לכל אזור בבירה.

מנהרת אשר וינר. אלמנטס ויזואל, באדיבות חברת מוריה,
מנהרת אשר וינר/אלמנטס ויזואל, באדיבות חברת מוריה

הרכבת הקלה, שכבר מהווה חלק בלתי נפרד מנוף העיר, תכלול בסופו של דבר לא פחות מחמישה קווים ו-77 תחנות, במטרה לאפשר כ-350 אלף נסיעות ביום. כיום פועל בבירה הקו האדום, מפסגת זאב בצפון ועד להר הרצל בדרומה של העיר, בו מתבצעות מדי יום כ-180 אלף נסיעות ביום. בימים אלו, מתבצעים מבחנים על הארכת התוואי עד לבית החולים הדסה עין כרם בדרום ועד לשכונת נווה יעקב בצפונה של העיר. כמו כן, גם רוב העבודות להקמת תשתיות הקו הירוק מגילה לגבעה הצרפתית (יחד עם שלוחות למלחה ולגבעת שאול) כבר הסתיימו, והעבודה על הקו הכחול, משכונת גילה בדרום העיר ועד לרמת אשכול ושכונת רמות בצפונה, עם שלוחות בצפון בעיר מגאולה לרמת אשכול ובדרום, מתחנת החאן למלחה, יתחילו בחודשים הקרובים.

מנהרות הגבעה הצרפתית. ארנון בוסאני, באדיבות מוריה,
מנהרות הגבעה הצרפתית/ארנון בוסאני, באדיבות מוריה

אך נראה שזו רק ההתחלה. עיריית ירושלים ממשיכה לפעול בכל המישורים על מנת לפתור את בעיית הפקקים המתמשכת בעיר. חניוני "חנה וסע" חדשים יוקמו ויוסיפו אלפי מקומות חניה, נתיבי תחבורה ציבורית נוספים יפעלו ברחובות המרכזיים, ופרויקטים ייחודיים כמו דרגנועים ומעליות ציבוריות יאפשרו גישה נוחה ונגישה לרכבת הקלה. חניון אחד, "נחל צופים", המכיל כ-1,000 מקומות חניה, נפתח לפני מספר חודשים והשינוי? מורגש באופן משמעותי.

אחד הפרויקטים המרתקים ביותר הוא תוכנית הרכבל לעיר העתיקה, שיחבר את האזורים המערביים והמזרחיים של העיר וינגיש לקהל הרחב את אתרי המורשת והתיירות במרכז הבירה. במקביל, הארכת קו רכבת ישראל המהיר עד למתחם החאן, תקל על עומסי התנועה בתחנה המרכזית ותאפשר גישה נוחה יותר למוקדי התעסוקה והמסחר.

חניון נחל צופים. שי שחר,
חניון נחל צופים/שי שחר

מעבר לכך, ממשיכות עבודות התשתית להתקדם במרץ. הכביש המזרחי החדש ("הכביש האמריקאי") יחבר את השכונות הדרומיות והצפוניות של ירושלים, כשעבודות הרחבה וההפרדות המפלסיות על כביש המנהרות, יקלו על התנועה לגוש עציון, וכן מחלף קלנדיה החדש שיאפשר גישה לעיר מצפון.

העירייה פועלת מסביב לשעון גם בכל הקשור למנהרות. מחלף הגבעה הצרפתית, הכולל לא פחות מארבע מנהרות תת-קרקעיות באורך כולל של 4.4 ק"מ, נמצא בשלבי סיום לקראת פתיחה מלאה. במקביל, ממשיכות העבודות גם על הרחבת כביש המנהרות לגוש עציון. בשנה האחרונה נפתחה ההפרדה המפלסית בשדרות שז"ר בכניסה לעיר ועומס התנועה שהיה במקום? התפוגג.

בבירה שמים דגש גם על מסלולי אופניים. עד כה נסללו ברחבי העיר 86 ק"מ של שבילי אופניים, כשעד שנת 2025 צפויה מערכת שבילי אופניים באורך 120 ק"מ, ובנוסף, נפרשו עמדות "ירופאן" רבות להשכרת אופניים רגילים וחשמליים בכל רחבי העיר, כולל בשכונות.

הכביש האמריקאי - חניכת המקטע הדרומי. באדיבות מוריה,
הכביש האמריקאי - חניכת המקטע הדרומי/באדיבות מוריה

אז נכון, לירושלים יש מורשת עתיקת יומין, אך מיזמי התשתיות הגדולים הללו הופכים אותה לבירה מודרנית ומתקדמת מבחינה תחבורתית, כאלה שמעמידים אותה בשורה אחת עם המתקדמות שבערי העולם, וכל זאת תוך שמירה על צביונה המיוחד ועל אופייה הייחודי.

מנכ"ל עיריית ירושלים, איציק לארי: "מארג התחבורה הציבורית העירונית בירושלים קורם עור וגידים. כבר היום, העיר ירושלים מציעה אלטרנטיבה ירוקה, נגישה ומהירה להתניידות ברחבי העיר, ללא צורך בשימוש ברכב פרטי. נמשיך לפתח את תשתיות העיר, במטרה להגשים את החזון שבו ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים".

בשיתוף עיריית ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully