וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים זוכרת את לוחם היס"מ יוסי קירמה ז"ל

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 16:02

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, חנך בטקס מיוחד את הכיכר על שם רס"מ יוסי קירמה ז"ל, שנפל בקרב מול מחבלים בשנת 2016, בן 29 בנופלו

ב-9.10.2016, יום א', סמוך לשעה עשר בבוקר, פתח מחבל במסע ירי קטלני ברחובות ירושלים. המחבל נסע במהירות ברכבו מכיוון צומת הגבעה הצרפתית ופתח באש לעבר עוברים ושבים בתחנת הרכבת הקלה מול המטה הארצי. לאחר מכן, המשיך לכיוון דרום וירה באישה ששהתה ברכבה. בכניסה לשכונת שייח ג'ראח עצר את רכבו. המחבל הבחין בצוות לוחמי יס"מ על אופנועים שנסעו לכיוונו וירה לעברם.

יוסי פיקד על האירוע, חתר למגע ודהר עם האופנוע היישר אל המחבל, אך במהלך קרב יריות בין השניים, יוסי נורה ונפגע. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא פצוע באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייו, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותו.

יוסי, בנם של אסתר ועוזי קירמה, נולד בירושלים (5.6.1987), בן בכור להוריו, אחיהם של איציק וטל. הוא גדל עד גיל 3 בירושלים ולאחר מכן עבר עם משפחתו ליישוב מבשרת ציון שם בגר והתחנך. בתקופת הלימודים בלט מבחינה חברתית ותמיד הופקד על התכנון והארגון של והפעילויות החברתיות. כשהיה בן 17, תלמיד י"ב, הוא הכיר בבית הספר התיכון שבו למד את נוי, תלמידת כיתה י' והם היו לזוג, ולאחר מספר שנים הם נישאו.

בנובמבר 2005 התגייס לצה"ל ושירת כלוחם בחטיבת גבעתי, בגדוד "צבר". במהלך שירותו השתתף ב"מלחמת לבנון השנייה" ובמבצע "עופרת יצוקה". בשנת 2012 התגייס למשטרת ישראל, ליחידת הסיור המיוחדת (יס"מ) ירושלים.

בשנת 2015 הוא קיבל ציון לשבח ממפקד מחוז ירושלים, כאשר עצר מחבל שתכנן לבצע פיגוע דקירה בגן ילדים בירושלים.

יוסי נפל בקרב בירושלים כשהוא בן 29, ולאחר נפילתו הועלה לדרגת רב-סמל מתקדם. הוא מצא את מותו במעשה שתכליתו הייתה להציל חיי אדם ועיריית ירושלים ביקשה להנציח אותו ואת מעשה גבורתו.

ירושלים זוכרת את השוטר יוסי קירמה ז"ל. צילום: ארנון בוסאני, אתר רשמי
ירושלים זוכרת את השוטר יוסי קירמה ז"ל/אתר רשמי, צילום: ארנון בוסאני
יוסי קירמה, הרוג מפיגוע הירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. באדיבות המשפחה
יוסי קירמה, הרוג מפיגוע הירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016/באדיבות המשפחה

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "יוסי קירמה הוא אחד מגיבורי ישראל, שהופקדו לשמור על העיר ירושלים ועל ביטחון תושביה ומבקריה ועשו זאת במסירות רבה עד כדי חירוף נפש. חניכת הכיכר על שמו בסמוך למקום נפילתו מסמלת את הערכה, הכבוד, הזיכרון והתודה שאנו חייבים לו ולמשפחתו מדי יום. יוסי היה אחד מאריות ירושלים ועלינו לזכור לדורי דורות את מעשה גבורתו ביום שבו נפל בקרב למען כולנו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully