וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חרדים מבני ברק מצטרפים לענף הבנייה

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 14:19

הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה חנכה השבוע שתי כיתות לימוד מלאות של גברים מבני ברק שמבקשים לרכוש מקצוע בתחומי הבנייה ולהצטרף למעגל התעסוקה

מאז ה 7.10 מתארגנות יוזמות בקהילה החרדית להצטרף ולקחת חלק במאמץ הלאומי, חלק מהם מבקשים להצטרף לשוק ענף הבנייה אשר נמצא במחסור של עובדים.

"קהילות חרדיות צומחות לתוך פתרונות לאומיים" - השבוע חנך בבני ברק דוד יהלומי מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה כיתה שנייה השבוע של חרדים שהתארגנו בתוך הקהילות כדי להתגייס ולעבוד בענף הבניין דווקא בתקופת החירום כשחסרים עובדים. את היוזמה מובילה הקרן לעידוד ופיתוח ענף בנייה, במימון משרד הכלכלה וארגוני חברה אזרחית כמו "פרנוסע" ו"לעבדה" ההכשרות מתקיימות במרכז החרדי להכשרה מקצועית.

דוד יהלומי מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה  עם התלמידים בבני ברק. באדיבות המצולמים
דוד יהלומי מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה עם התלמידים בבני ברק/באדיבות המצולמים

הקורס הזה הוא חלק מעשרות הכשרות שיביאו בסופו של דבר אלפי עובדים להשתלב בענף הבניין כשחלק מהם חרדים - במגוון של מקצועות. יהלומי התרגש כשתיאר לפני החרדים שפקדו את הקורסים כחלוצים שיהוו עתודה משמעותית למצוות "בניין הארץ" ו"עצמאות תעסוקתית ישראלית".

כוחה של הקהילה החרדית לדוגמה היה חלק מהמנוע של הקמת ארגון "איחוד הצלה" בעבר כאשר הוכשרו מתנדבים ומצילי חיים והארגון הפך תוך שנים ספורות לארגון לאומי. חרדים רבים מצטרפים לארגוני ההצלה והחילוץ, מגמה דומה מתרחשת גם בזק"א לאחר השביעי לאוקטובר.

גם נחמי בצון מובילה קו קהילתי שזיהה לפני מספר שנים את הצורך למענה תרבותי קהילתי לנשים חרדיות ושומרות מסורת בנתה קהילה מקומית שהפכה לארגון ארצי של עשרות אלפי חרדים. היום מתקיימים אירועי תרבות וחוגי בית של יוצרות ואומניות בכל רחבי הארץ. "תרבות חוצה מגזרים וכוחה של הקהילה מצמיח" מסכמת נחמי.

קהילת "נרו יאיר" שצמחה גם היא בבני ברק לזכרו של יאיר דיטמן ז"ל שהיה אחד מחברי קהילה של חרדים עובדים והקהילה קבלה את שמו שנפטר. הקהילה משלבת העמקה בלימוד תורה, אבל לצד חסד ומעורבות בחברה הישראלית. חברי הקהילה הסתובבו בארץ מצפון ועד דרום כדי לחמם את ליבם של החיילים ולדאוג לצ'ופרים.

האם יוזמות כאלו יוכלו להפוך ליוזמות לאומיות של שרות אזרחי לאומי והכנה לגיוס משמעותי לצה"ל בהמשך?! זה הזמן והפוליטיקה יגידו.

בינתיים אמר יהלומי לתלמידים - "יחד אתכם אנו מוכחים בענף הבנייה שאפשר לשלב אוכלוסיות מגוונות לעולם העבודה בחירום. זו יכולה להיות מגמה שתעורר את המשק כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully