וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להצעיר את העיר: האתגר השאפתני של ירושלים

15.4.2024 / 15:24

אחד היעדים העיקריים של ראש העיר משה ליאון הוא הפיכת העיר לצעירה וחדשה יותר. הנה כמה פרויקטים שיכולים בהחלט להגשים את השאיפות

רחוב אלכסנדריון מכיוון רחוב "קנאי הגליל" - שכונת קטמון. יחצ,
רחוב אלכסנדריון מכיוון רחוב "קנאי הגליל" - שכונת קטמון/יחצ

ב-4.12.2018 נכנס משה לאון לתפקידו כראש עיריית ירושלים. אחד התחומים הראשונים להם הקדיש תשומת לב ואף נתן עדיפות הוא תחום ההתחדשות העירונית. בירושלים יש מצוקת דיור, חלק ניכר מהשכונות מתיישנות הן מבחינת תשתיות והן מבחינת המבנים, שירות לציבור ונראות - בניינים ישנים, אוכלוסייה מזדקנת והגירה שלילית.

לכן מצא לאון דחיפות לתת מענה לנושא ואף להיות כזרז ופורץ דרך בתחום להבדיל מערים אחרות. כמעט כל חברה שזכתה במכרז מעידה כי האגפים הרלוונטיים בעיריית ירושלים מקלים ומסייעים במתן קידום ביורוקרטי, מה שמאפשר קידום פרוייקטים והפיכת מתחמים רבים לאטרקטיביים למגורים ופנאי בשכונות העיר, דבר אשר בהחלט מהווה קרקע פורייה לשינוי מגמה ביחס להגירה למעמד הביניים בעיר.

אחת החברות שזכו באמון הדיירים בכמה מקומות מרכזיים בירושלים ובלב שכונות בהן מקדמים כמה שיותר פרויקטים מעין אלו היא nbs ישראל, שכבר החלה ועלתה לקרקע בשכונת תלפיות, ברחוב "פייר קניג" הסואן שרובו מצוי באיזור העסקים של השכונה הקרוי "פרדס".

הדמיית פרויקט פרדס בשכונת תלפיות. יחצ,
הדמיית פרויקט פרדס בשכונת תלפיות/יחצ

החברה התקשרה בעסקת קומבינציה עם המכון האקדמי "פרדס" בשנת 2019, ומאז פועלת לקידום תכנון וביצוע הפרויקט. במקור, הקרקע יועדה לשימושי משרדים ותעסוקה, אך ממועד פרסום תכנית אב תלפיות העדכנית, פעלה החברה ביחד עם אדריכל הפרויקט - מתי רוזנשיין - לשינוי ייעוד למגדל מגורים. מאמצים אלו השתלמו כשלאחרונה אישרה הועדה המחוזית את התכנית להקמת מגדל מגורים. עפ"י התוכניות העדכניות הפרויקט יכלול מגדל מגורי יוקרה עם כ-114 יח"ד בריכה חדר כושר וספה, קומות "שקטות" ונגישות בייעוד לדיור מוגן (מעל גיל 55) עם כ-48 יח"ד, ו-5 קומות לשימוש המכון האקדמי "פרדס" בהן אולמות הרצאות, חדר אוכל, גלריות ואודיטוריום גדול.

מגדל המגורים כולל יחידות דיור שנעות בין 50-130 מ"ר ותוכנן באופן מודולרי המאפשר גמישות מירבית וחיבור יחידות דיור בקלות ליצירת תמהיל מיטבי לרצון הלקוחות. עיצוב הבניין והחזית שלו יהיו מעניינים במיוחד, ויביאו לידי ביטוי את כישרונו של אדריכל הפרויקט והחיבור העמוק שלו לירושלים ולתרבות היהודית.

החברה, ביחד עם שותפתה בפרויקט - חברת מימושים - מסיימת בימים אלה את עבודות החפירה ודיפון ומקיימת במקביל מכרז קבלנים כשהצפי להתחלת בניה במהלך 2023/24. כמו כן, החברה צפויה לצאת בשיווק הפרויקט בימים הקרובים לאחר שהתקבל היתר בניה.

למעשה, פרויקט יוקרתי זה הינו חלוץ ראשון עפ"י תכנית אב תלפיות החדשה, ובשל מיקומו המיטבי על רחוב פייר קניג סמוך לגבול עם שכונת בקעה וכן מיקומו על ציר הרק"ל, הוא צפוי להוביל שינוי באזור כולו. הדיירים והמבקרים במגדל יזכו לנוף פנורמי מחומות העיר העתיקה ועד ים המלח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
- הדמייה רחוב ״הרב חיים חביב״- שכונת קרית היובל,. חלת,
- הדמייה רחוב ״הרב חיים חביב״- שכונת קרית היובל,/חלת

מקום נוסף בו החל פרוייקט הוא רחוב "חיים חביב", בשכונת "קרית היובל" בעיר, מדובר באחת השכונות הגדולות והמאוכלסות ביותר- פרויקט פינוי בינוי ברחוב חיים חביב 3 בשכונת קרית יובל בירושלים, להקמת מגדל מגורים של כ-30 קומות עם כ-178 יח"ד. מתוך סך הדירות, כ-32 יח"ד יוקצו עבור דירות קטנות. הדיירים הקיימים יקבלו דירות משופרות ומוגדלות עם מרפסת, מחסן וחניה.

זאת ועוד, כחלק מהתכנית, החברה תקצה שטח של כ-1.5 דונם לכיכר עירונית עם מתקנים לשימוש הדיירים והציבור, וכן תבנה 2 גני ילדים ושטחים מבונים נוספים לשימוש הציבור. נכון להיום כ-80% מהדיירים במתחם חתמו על הסכם פינוי בינוי, ולאחרונה החליטה הועדה המחוזית ירושלים לאשר את התב"ע לפרויקט, ובקרוב יתקיים דיון בהתנגדויות. החברה ביחד עם שותפתה בפרויקט - חברת מימושים - פועלת במרץ להמשך קידום החתימות במתחם לצד קידום התכנון והיתרי הבניה.

רחוב אלכסנדריון בירושלים. יחצ,
רחוב אלכסנדריון בירושלים/יחצ

הדובדבן שבקצפת הוא הפרוייקט ברחוב "אלכסנדריון"- פרויקט פינוי בינוי במתחם שבין הרחובות אלכסנדריון, קנאי הגליל, יוסי בן יועזר ורבי תנחומא בשכונת גוננים בירושלים, להקמת 2 מגדלי מגורים של מעל ל-30 קומות ועוד שני בנייני מגורים בני 10 קומות עם כ-420 יח"ד. עוד כחלק מהפרויקט, תוקם כיכר עירונית מיוחדת ביופייה בשטח של כ-2.5 דונם ויוקצו כ-1,340 מ"ר למבני ציבור ובקומת הקרקע, וכן 300 מ"ר לשטחי מסחר. כל אחד מ-119 הדיירים הקיימים ייהנה מדירה משופרת ומוגדלת עם מרפסת, חניה ומחסן. פרויקט ייחודי זה ממוקם בצמוד למתחם ציבורי גדול המכיל בתי ספר, מרכזים קהילתיים, ספרייה שכונתית, מגרשי ספורט שונים וגינה ציבורית, ומבטיח לכל הדיירים איכות חיים לטווח הארוך.

כ-90% מדיירי הפרויקט חתמו על הסכם פינוי בינוי ולאחר שהועדה המחוזית אישרה את התכנית, החברה ממשיכה לפעול במרץ לקידום התכנון והיתרי הבניה.

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully