וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפך הבריאותי של אבשלום ויוסי לקראת מרוץ הלילה של תל-אביב

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 17:37

אבשלום ויוסי מנתניה, בעלי צרכים מיוחדים החלו להתאמן לפני כחצי שנה לקראת מרוץ הלילה PAPAYA תל-אביב והצליחו להשיל עשרות קילוגרמים ממשקל גופם - זאת לאחר שעד לפני מספר חודשים התקשו בפעולות בסיסיות יומיומיות

עד לפני מספר חודשים, אבשלום עוזרי ויוסי פארא, דיירים במערך דיור "אור" בנתניה לבעלי צרכים מיוחדים שעובדים יחד במפעל אריזה בקיסריה, סבלו ממשקל עודף. אבשלום, 63, שקל 120 ק"ג ויוסי, 57, שאף נעזר עד לפני חצי שנה בהליכון כדי להתנייד, שקל 108 ק"ג. הם התקשו בביצוע של פעולות בסיסיות כמו עלייה במדרגות. לפני קצת יותר מחצי שנה, נכנסו לתהליך על מנת לרדת במשקל ולהיכנס לשגרת כושר גופני שתשפר את איכות חייהם.

בליווי צמוד ומתמשך של עמית בראל שלוש, מאמן כוח ותנועה ותזונאי ספורט שעובד עמם מטעם עמותת אל"א - אקי"ם לאפטרופסות, השילו השניים משקל רב - אבשלום השיל כבר 22 ק"ג ממשקל גופו ויוסי הוריד עד כה 18 ק"ג. בימים אלה, הם מתכוננים במרץ למרוץ הלילה PAPAYA תל-אביב שיתקיים ביום רביעי, 17 באפריל ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ובאמצעות רשות הספורט העירונית.

אבשלום ויוסי צפויים לרוץ במקצה ל-5 ק"מ. הם יעשו את המרוץ ביחד עם מאמנם עמית וביחד עם רכזת חינוך ופנאי במערך דיור "אור", יפעת לנגר גבאי, שמלווה אותם לאורך כל התהליך ואף מתאמנת עמם.

יוסי פארא ואבשלום עוזרי עם המאמן עמית בראל שלוש מתכוננים למירוץ תל אביב. באדיבות המצולמים
יוסי פארא ואבשלום עוזרי עם המאמן עמית בראל שלוש מתכוננים למירוץ תל אביב/באדיבות המצולמים

"ארבע פעמים בשבוע אנחנו במכון הכושר עם עמית. אנחנו עושים אימונים עם משקולות. אני כבר עושה דד-ליפט עם 80 ק"ג, 3 חזרות כל פעם", משתף אבשלום בהתרגשות. "היה מאד קשה בהתחלה. שקלתי 120 ק"ג. הורדתי 22 ק"ג ועכשיו אני קונה בגדים חדשים כי הכל נופל לי".

אבשלום, שמתגורר בדירה בקהילה של מעון "אור" עם עוד שישה דיירים בנתניה, משתף על ההכנות למרוץ הלילה: "אנחנו רצים ליד הים. אני כבר רץ כמעט 5 ק"מ רצוף ומקווה להצליח לרוץ במרוץ הלילה". אבשלום גם משתף על האימונים בימי המלחמה: "עשינו קצת הפסקה, אבל עמית לא ויתר לנו והמשכנו כל הזמן להתאמן".

עמית בראל שלוש, מאמן כוח ותנועה בעל ניסיון של שנים רבות, אימן במהלך הקריירה את כל סוגי המתאמנים - מספורטאים מקצוענים ועד לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. הוא מספר על הימים הראשונים בעבודה עם אבשלום ויוסי, שהיו מאתגרים במיוחד: "הכרתי אותם כשעבדתי איתם פעם בשבוע דרך הפרויקט של הדירות הקהילתיות. לפני כמה חודשים קיבלנו החלטה על ליווי צמוד כדי לשדרג להם את איכות החיים. בגלל חוסר פעילות ותזונה לא מתאימה זה היה מאתגר. היה קושי בתבנית תנועה בסיסיות של היום-יום. זה עבורם פרויקט מציל חיים".

בראל שלוש משתף בעקרון המנחה שהיה בבסיס התהליך שעבר עם אבשלום ויוסי: "אני המעריץ הכי גדול של הגוף האנושי. זו המכונה הכי סתגלנית ומדהימה שיש, יותר מכל אייפון או מכשיר טכנולוגי אחר. התחלנו בתזונה בסיסית של הוספת כמות חלבון מתאימה לאורך החיים החדש והפעיל שלהם ופירות וירקות בזמנים אסטרטגיים ביום. התחלנו משייקים ומיוגורטים, ואז ירקות ופירות. למדנו והבנו מתי ומה חשוב לאכול לפני ואחרי האימון".

"זה היה תהליך מאד הדרגתי", מספר בראל שלוש. "בחודשיים הראשונים היה צריך ללמד מחדש את יוסי למשל תבניות בסיסיות כמו ללכת מחדש, לשבת ולקום בצורה נכונה, להרים דברים מהרצפה ועוד. היה צריך לשבור את ההרגלים הרעים ולבנות מחדש. זה הרבה יותר קשה רק מלבנות מאפס".

הוא מספר על העבודה המשותפת ועל התהליך: "אני רואה אותם ארבע פעמים בשבוע ויותר. הם אמנם מבוגרים ממני אבל הם כמו הילדים שלי. עברנו הרבה מאד ביחד, הצלחות ורגעי שבירה. הרבה מהעבודה הייתה לשכנע אותם שהם כן יכולים. צריך להבין שהפחד המנטלי של לעלות מדרגה וללכת בלי ליפול הוא מאד גדול כי הם לא עשו את זה הרבה זמן. ואז התחלנו ללמוד לרוץ. היה להם מבט של תדהמה ואושר בעיניים אחרי שהצליחו לרוץ קצת בפעם הראשונה. הריצה הפכה לחלק בתכנית האימונים שלנו ואז יפעת הציעה שנרוץ במרוץ הלילה. עבורם זו אטרקציה כי הם מעולם לא השתתפו באירוע כזה ומרגע שפתחו מקצה ל-5 ק"מ, ידענו גם שזה בהישג יד, כי ממש לפני כמה ימים רצנו בחוף בנתניה וכמעט הגענו למרחק הזה".

"זו ההצלחה הכי גדולה שלי", משתף יוסי פארא ומוסיף: "בהתחלה היה לי קשה עם המשקל ועם ספורט. בקושי יכולתי לעלות במדרגות. אבל עכשיו אני רץ כמו טיל"!

יוסי מספר על כך שלמרות המלחמה, הוא לא ויתר: "בהתחלה היו אזעקות והתבטלו אימונים אבל עמית לא ויתר. לא יכולנו לבוא לחדר כושר, אז עמית הגיע אליי לדירה. עשינו כל תרגיל שאפשר לעשות בבת. עשינו אימוני מדרגות ועליתי וירדתי איתו את כל המדרגות בבניין".

"אני כבר הורדתי 18 ק"ג ואני שוקל 93 ק"ג, ואני רוצה להגיע גם ל-80 ק"ג", משתף יוסי בגאווה. עמית הכין עבורו תכנית תזונה מיוחדת ויפעת מקפידה להזמין לו את המזון הדרוש: "אני הכי אוהב את השייקים ואת הגבינות והירקות. אני אוכל גם טונה במים. כל הדיירים שאיתי בדירה יודעים לא לגעת באוכל שלי. לפני אימון אני שותה שייק וגם אחרי. אני הכי אוהב לעשות שכיבות סמיכה וגם בדד ליפט הגעתי ל-75 ק"ג בשש חזרות. עכשיו אני מתכונן למרוץ הלילה ביחד עם אבשלום, עמית ויפעת. יפעת גם קנתה לנו בגדי ספורט חדשים לאירוע ואני מאד מצפה לזה".

מרוץ הלילה PAPAYA. sportphotography,
מרוץ הלילה PAPAYA/sportphotography

מנהל מערך הדיור "אור", דובי רביבו, מספר על הפרויקט בו משתתפים אבשלום ויוסי: "השמנת יתר מהווה את אחת התופעות הנפוצות בעולם של דיירים מתבגרים בחינוך המיוחד. במהלך חצי השנה האחרונה יצא לדרך במערך הדיור 'אור' פיילוט של 'הדרך לחיים בריאים דרך ספורט' - ארבע פעמים בשבוע עם מאמן צמוד ותכנית תזונה לאורח חיים בריא. בתחילת חודש מאי הקרוב אנחנו נציג את הפרויקט במשרד הרווחה".

רכזת חינוך ופנאי במערך דיור "אור", יפעת לנגר גבאי: "הפרויקט הזה הוא מסע העצמה משמעותי עבור יוסי ואבשלום. לפני חצי שנה, שניהם הגיעו למשקל שיא ותוצאות הבדיקות היו מדאיגות. הם בקושי היו מסוגלים ללכת ולבצע פעולות יום יומיות פשוטות כמו הליכה ועלייה במדרגות. הפרויקט הזה היה לא פחות ממציל חיים והשתתפות במרוץ יהיה עוד פסגה שיכבשו".

מרוץ הלילה PAPAYA תל-אביב יתקיים ביום רביעי 17 באפריל מהשעה 18:00 ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ובאמצעות רשות הספורט העירונית וחברת "כפיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully