וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוד השדרה של מדינת ישראל: השלטון המקומי במשימה לאומית

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 13:12

מוועידת התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות שהתקיימה השבוע יצאה קריאה לאחדות ואיחוד שורות, בצד חיזוק הרשויות המקומיות שנושאות בנטל המלחמה והשלכותיה ומתחים ברקע תקצוב הרשויות וההיערכות למערכה בצפון

כ-1,200 משתתפים, בהם שרים, ח"כים, מנכ"לי משרדי ממשלה, ראשי רשויות ומועצות, גיבורי מלחמה ואחרים, השתתפו השבוע בוועידת 'מנהיגות מקומית במשימה לאומית', הוועידה השנתית של איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות בראשותו של יצחק בורבא שהתקיימה באילת.

הוועידה עסקה בנושאים הבוערים על סדר היום - מוכנות המדינה והרשויות למלחמה, לקחי ה-7 באוקטובר, תפקוד הרשויות בחירום ושגרה, תפקוד מערכות המדינה ברקע אפשרות למערכה בצפון, והשפעת המצב הבטחוני והכלכלי על הרשויות ועל התאגידים העירוניים.

יצחק בורבא, יו"ר איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות בראיון לוואלה!: "היכולת שלנו לשתף פעולה, לדאוג לזולת ולעזור לו יכולה לנצח הכל. היא המנוע והנשק הטוב ביותר שלנו. ואם נתמקד באלה נוכל לכלל האתגרים: מבית ומחוץ, אתגרים חברתיים, כלכליים, ביטחוניים - כולם. ראשי הרשויות ומנכ"לי התאגידים העירוניים, הם דוגמה ומופת ליכולת להעמיד את טובת הכלל מעל טובת הפרט, למצוא את המאחד ולהעצים אותו ולאחות את המפלג.

למגזר המוניציפלי יש גם מחויבות עצומה לעסקים הקטנים, הפרי-לאנסרים, האמנים ואנשי הבמה, ששוב מצאו את עצמם נטולי פרנסה בעקבות המלחמה, שלוש שנים לאחר הקורונה, שגם במהלכה ספגו מכה עצומה. אנחנו נדאג גם להם ונוודא שהם ממשיכים לעבוד, לספק שירותים מצוינים, ליצור ולהתפרנס".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי קרא לאחדות ולשוויון בנטל: "אנו צריכים להסתכל קדימה איך צומחים ובונים פה משהו חדש. צריך לאסוף את הערים והרשויות הקטנות והגדולות. המסר של השלטון המקומי - רק באחדות נוכל להשלים את המשימה. להשלים את החזרת החטופים, להשלים את המשימה של המלחמה להביס את חמאס. התמודדנו ב-5 השנים האחרונות עם מגפה, מלחמה, 5 מערכות בחירות - ומולן שלטון מקומי אחד יציב שסוחב את האלונקה, גם אז וגם היום. וכל זה לא יכול היה לקרות ללא הזרוע הביצועית - התאגידים והחברות העירוניות.
אנחנו בתהליך שבו צריך להיות שוויון בכול. גם שוויון בנטל. אי אפשר שרק קבוצה אחת תסחב את האלונקה. צריך לעשות זאת בדרך מסודרת ומכובדות תוך העמדת כל הצרכים הנדרשים. אם לא יהיה פה צבא גדול וחזק - לא נתקיים פה לעולמי עד".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי קרא לאחדות ולשוויון בנטל. צילום: דיגיטל, איגוד התאגידים, אתר רשמי
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי קרא לאחדות ולשוויון בנטל/אתר רשמי, צילום: דיגיטל, איגוד התאגידים
לירון דורון לוי, משנה למנכ׳׳ל השלטון המקומי/צילום: דיגיטל איגוד התאגידים

שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז השלטון האזורי מתח ביקורת על השיח שמתקיים במדינה: "יש לי תחושה שיש מי מתושבי מדינת ישראל ששכחו את ה7 באוקטובר. השיח שאנו שומעים ברשתות ובירושלים - צריך להשתנות. אסור לחזור ל-6 באוקטובר. האויב מאזין לנו. מי שלא יודע לקיים שיח, צריך לבוא לשלטון המקומי וילמד איך לנהל שיח בין יהודים וערבים. אנו יודעים לדבר ולכבד אחד את השני. זה משהו שחייב לחלחל למטה".

לירון דורון לוי, משנה למנכ''ל השלטון המקומי: השלטון המקומי זה מכפיל כוח, הוא לא מוריד מהממשלה את הכוח, במקום לפגוע ברשויות המקומיות, תעצימו אותן. אל תחלישו, תחזקו. שחררו את הרשויות החזקות, תנו להן לעבוד, ותשקיעו ברשויות שצריכות יותר עזרה ליווי וסיוע מהמדינה. המרוויחים הגדולים יהיו תושבי מדינת ישראל

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לירון דורון לוי, משנה למנכ׳׳ל מרכז השלטון המקומי. צילום: דיגיטל איגוד התאגידים, אתר רשמי
לירון דורון לוי, משנה למנכ׳׳ל מרכז השלטון המקומי/אתר רשמי, צילום: דיגיטל איגוד התאגידים
יצחק בורבא, יו"ר איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות. צילום: דיגיטל, איגוד התאגידים, אתר רשמי
יצחק בורבא, יו"ר איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות/אתר רשמי, צילום: דיגיטל, איגוד התאגידים

ערן דורון, ראש מועצת רמת נגב, התייחס לחזון ביום שאחרי. לדבריו, "ההחלטה להכריז על הנגב כאזור החקלאי הבא של ישראל קשורה לרגולציה, תיכלול ואסטרטגיה. היא חייבת להיות מתורגמת לשחרור שטחי אש ועידוד צעירים לבוא לפתחת ניצנה ולעסוק בחקלאות. על המדינה להבין שהנגב הוא העתיד והפתרון - למגורים, לביטחון תזונתי, לביטחון אנרגטי ולקשר עם המדינות השכנות מצרים וירדן".

ניר ונגר, ראש מועצה אזורית תמר, ייצג יחד עם ראשי ערים ומועצות נוספות את הרשויות הקולטות, אלו שנערכות כעת לתרחישים העתידיים על בסיס לקחי ה-7 באוקטובר: "אם ירושלים עם מיליון תושבים קולטת 20 אלף מפונים, פליטים. אז המועצה האזורית תמר קלטה 15,000 בשיא ועוד באזור נופש. זה אזור שיודע לטפל ב20,000 איש אבל בסוף היום הם נוסעים הביתה או נשארים ללילה או שניים. כעת יש 15,000 שצריכים לגור ואין 300,000 תלמידים שלומדים במערכת החינוך ואין מספיק קופות חולים ובתי מרקחת, מרכז לבריאות הנפש ועוד. ב-10 הימים הראשונים למלחמה היינו לבד במערכה הזו. אבל לאחר מכן משרדי הממשלה השונים התייצבו, כל משרד שם רפרנט ותכללנו יחד את כל האירוע. הקמנו עיר קטנה בשבועיים.

היום יש 2-3 מלונות עם המפונים וים המלח שוקק חיים במבקרים ובתיירים מהארץ. החיים חוזרים למסלולם ואני מקווה שגם החזרת החטופים תקרה בקרוב. נבנו במועצה האזורית תמר 7 בתי ספר תיכוניים, 6 יסודיים, בית ספר אחד לחינוך מיוחד ו10 מתקנים לגילי 10-6. ניתן פתרון למעל 2,000 תלמידים, קרוב ל3,000 בגילי 10-18. כמו בקורונה, גם באירוע הזה הוכח שרשויות מקומיות, לבטח רשויות חזקות, הן הפתרון. אסור למדינת ישראל אסור להחליש רשויות. מדינת ישראל צריכה לייעץ ולהביא את הכסף הגדול שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully