וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות יוצאים בקריאה: לחגוג בצניעות את יום העצמאות

עודכן לאחרונה: 24.3.2024 / 10:06

ראשי ערים בולטים בגוש דן קוראים לסולידריות חברתית: "איננו רוצים לפגוע ברגשותיהם של המשפחות השכולות, עלינו לכבד ככל האפשר את מותם... להתאחד עם זכר הנופלים ולמען שחרור החטופים"

חגיגות יום העצמאות הן בדרך כלל גרנדיוזיות: במות גדולות עם הופעות של אמנים, זיקוקי דינור, דוכני מזון ומוזיקה עד השעות הקטנות של הלילה בהם משתתפים מיליוני ישראלים בכל רחבי הארץ. השנה, בעקבות אירועי השבעה באוקטובר, "מלחמת חרבות ברזל" והעובדה ש-134 חטופים עדיין מוחזקים בעזה - חגיגות יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל עתידות להיראות מעט שונה במספר רשויות.

במכתב, שאותו יזם ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, המשמש גם כיו"ר ועדת התרבות והספורט של מרכז השלטון המקומי הוא קורא להצניע את חגיגות יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל, לנהוג בסולידריות עם המשפחות השכולות, לכבד את כאבן הטרי ולהתאחד למען החזרת החטופים הביתה בשלום.

אל קוניק הצטרפו ראשי ערים נוספים ובניהם, רפי סער, ראש עיריית כפר סבא, ליזי דלריצ'ה, ראשת עיריית גני תקווה, ראשת מועצת קדימה-צורן, קרין גרין וראש עיריית רעננה חיים ברוידא שתומכים ביוזמה וסבורים "שעם ישראל נמצא באחת התקופות הקשות והמורכבות ביותר שידע.

השנה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה צפוי להיות מורכב אף יותר, כאשר הצטרפו אלפי משפחות חדשות למעגל השכול, לצד-134 חטופים, ובניהם ילדים, נשים, גברים וקשישים הנמצאים בשבי החמאס, ואנו נמצאים עדיין בתוך מלחמה קשה שלא ברור מתי ואיך תסתיים".

מטוס עפרוני, מטס חיל האוויר, יום העצמאות, חוף תל אביב,26 באפריל 2023. ראובן קסטרו
מטוס עפרוני, מטס חיל האוויר, יום העצמאות, חוף תל אביב,26 באפריל 2023/ראובן קסטרו

מלבד חגיגות צנועות יותר, קורא קוניק לנהוג באיפוק במהלך יום הזיכרון כולו, לפתוח את בתי הקפה והמסעדות החל מהשעה 12 בצהריים, להימנע מהשמעת מוזיקה במקומות ציבוריים, לרבות מקומות בילוי ופנאי. לדבריו, "זוהי עת לסולידריות חברתית, זמן לאחדות והזדהות עם כאב המשפחות השכולות. שכן, השנה, הקושי של אותן משפחות לנסוע ולצאת מבתי העלמין, לפגוש באזרחים היושבים בבתי הקפה ובמסעדות עשוי להיות קשה במיוחד".

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא: "יום העצמאות השנה הוא לא עוד יום עצמאות. ישנו קושי לחגוג ולשמוח כאשר אלפי משפחות איבדו את יקיריהם והצטרפו אל מעגל השכול בחודשים האחרונים, לצד 134 חטופים שעדיין מוחזקים בעזה ונמצאים בסכנת חיים מיידית. זוהי עת לסולידריות חברתית, להבין את כאבן של המשפחות, לפעול בצורה המכבדת ומכילה את כאבן ככל האפשר".

קרן גרין, ראש המועצה המקומית קדימה צורן: "מדינת ישראל חוותה ב 7 לאוקטובר טרגדיה וטלטלה נוראה שלא זכורה לנו כדוגמתה. אלפי משפחות הצטרפו למעגל השכול ועם שלם איתן ועם החטופים שאנו מצפים לשובם. ציון יום העצמאות השנה יהיה מהול בעצב יום הזכרון לחללי צה"ל, יותר מתמיד. לנוכח הנסיבות, אנחנו בקדימה צורן עתידים לשתף את ציבור התושבים והתושבות, בהתלבטויות שלנו לגבי אופי אירועי יום העצמאות. מצד אחד לא ניתן מבחינה רגשית לקיים אירועים כרגיל, כל עוד החטופים עדיין בשבי, ומצד שני אסור לתת לחמאס את הניצחון שלא נקיים את אירועי העצמאות".

ליזי דלריצ'ה, ראש עיריית גני תקווה, וסגנית יו"ר השלטון המקומי: "מאז אירועי השבעה באוקטובר ופרוץ מלחמת חרבות ברזל כל ישראלי מבין שחיינו השתנו. בגני תקווה אירועי הלאום השנה יתקיימו במתכונת שונה, טקס יום הזיכרון יצוין בצורה רחבה יותר על מנת לתת מקום ולכבד גם את הנופלים והנרצחים במערכה, בניהם גם תושבי העיר. החלטתנו כי את חגיגות העצמאות נקיים באופן מצומצם עם אירועים קהילתיים בדגש על הדור הצעיר וללא אומנים גדולים. ההחלטה התקבלה מתוך הבנה עמוקה כי עד להשבת כל החטופות והחטופים שנמצאים בעזה, זו אינה העת לחגוג והלב שלנו לא שלם. עיריית גני תקווה תמשיך זו השנה הרביעית לממש את ההחלטה לא לקיים מופע זיקוקים רועשים מתוך רצון לשמור על הסביבה ובעלי החיים, ולהתחשב בהלומות והלומי הקרב שחוו מספיק פיצוצים השנה".

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא: "המלחמה שטרם הסתיימה, כאב השכול, החשש לגורל החטופים והמורכבת הביטחונית, עומדים לנגד עינינו בעת שאנו בוחנים בעירייה את אופי קיומם בעת הזו של חגי ישראל. כך עמדה השאלה באשר לתכנים של חגיגות העצמאות למדינת ישראל. לאחר חשיבה מעמיקה, החלטנו לא לקיים ברעננה את אירועי יום העצמאות כבשגרת שנים עברו, אלא בתכנית התואמת את המצב הנוכחי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully