וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליט שלקח על עצמו לדאוג למשפחות החטופים

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 19:50

עורך הדין ערן בקר ממושב לימן בצפון, פונה מביתו כבר לפני מספר חודשים אך לא מפסיק לפעול בהתנדבות, מטעם לשכת עורכי הדין לזכויות המשפטיות של החטופים ובני המשפחות

בימים רגילים של לפני ה- 7.10, עו"ד בקר מרצה בתחום הנזיקין והביטוח ובעלים של משרד עורכי הדין מהמובילים בארץ בתחום הנזיקין ויושב פורום נזיקין וביטוח ארצי של לשכת עורכי הדין וחבר המועצה הארצית. מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, פונה בקר עם משפחתו מביתו במושב לימן על גבול הצפון והפך להיות חלק מעשרות אלפי המפונים.

בין כל עיסוקיו, לקח על עצמו עו"ד בקר משימה חשובה בה הוא רואה שליחות של ממש. שבועיים לאחר פרוץ המלחמה ועד היום קידם והוביל בהתנדבות מטעם לשכת עורכי הדין קידום חקיקה בכנסת שכל מטרתה להתגבר על חסרים בספר החוקים הישראלי, שלא ידע להתמודד עם מצב של אזרחים חטופים ונעדרים. כך במהלך חודשים אוקטובר ונובמבר 2023 היה עו"ד בקר גורם מרכזי בקידומה של חקיקה ראשית שהעניקה מעטפת כלכלית ראויה לבני משפחות החטופים, כדי שהאחרונים יוכלו להתרכז במאמץ להשבת יקיריהם.

עורך הדין ערן בקר. באדיבות המצולמים
עורך הדין ערן בקר/באדיבות המצולמים

במסגרת החקיקה ומעבר לתגמול הבסיסי שניתן בהשוואת הזכאות של משפחות החטופים למשפחות חללים, הצליחו פרקליטי לשכת עורכי הדין, להביא להכרה כי המעטפת הכלכלית שהוצעה למשפחות בחוק התגמולים לנפגעי איבה אינה מספיקה.

לאחר דיונים ממושכים בוועדת העבודה והרווחה הצליח לשכנע כי יש לקבוע ולהוסיף למשפחות מענקים חודשיים משמעותיים, שיעמדו על לא פחות מ-30,000 לחודש לכל משפחה שיקירה נחטף ובנוסף, להרחיב את מעגל הזכאים לפיצוי כך שכל בני המשפחה כולל ילדים מגיל 21 ואחים של החטוף יקבלו תגמול חודשי של 7,000 ₪ וכן הטבות נוספות. בנוסף הוארכה, בהתאם לדרישת הלשכה, תקופת הזכאות מ-9 חודשים לתקופה של עד 3 שנים.

בנוסף, עו"ד בקר יזם והיה שותף מרכזי לקידום וגיבוש ההסכם האחרון שאושר בשבוע שעבר בוועדת העבודה והרווחה, שהסדיר מתווה כלכלי לפיצוי (תגמול מחליף הכנסה) לחטופים מתוך מחשבה צופה פני עתיד המבקשת לוודא כי לכשהחטופים ישובו הם לא יצטרכו להתמודד עם בעיות כלכליות.

ערן בקר - עורך הדין שלקח על עצמו לדאוג למשפחות החטופים. באדיבות המצולמים
ערן בקר - עורך הדין שלקח על עצמו לדאוג למשפחות החטופים/באדיבות המצולמים

לאחר דיון ארוך בוועדת הרווחה, במסגרתו עמד עו"ד בקר על תיקונים שיש לעשות בהסכם וביניהם, הגדלת גיל הזכאות מעבר לגיל 67 וכן להאריך את תקופת ההסכם כל עוד החטוף בשבי ולא עד לחודש אוגוסט 2024 כמוצע בהסכם, אושר לבסוף בשבוע שעבר כאמור ההסכם שגובש בהתאם למתווה שהציע עו"ד בקר, לפיו כל חטוף יקבל לחשבון הבנק סכום חודשי שבין 7,000 ש"ח ל- 49,000 ₪, בהתאם לשכרו טרם החטיפה.

התגמול ישולם גם לחטופים מעל גיל הפרישה, ונציגי הממשלה התחייבו לפעול לחקיקה ראשית שתעגן את ההסכם שאושר וכן התחייבו כי ככל שלא תהיה חקיקה ראשית יפעלו להארכת התקופה מעבר לחודש 8/24.

ביום ב' האחרון אושרה טיוטת ההסכם שהסדיר את המתווה הכלכלי לפיצוי החטופים, שהוצע ע"י עו"ד ערן בקר, יו"ר פורום הנזיקין והביטוח וחבר המועצה הארצית ומי שהוביל מטעם לשכת עורכי הדין את ייצוג משפחות החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully