וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזקים את הנגב: אור ירוק להקמת חמישה יישובים חדשים ליד ערד

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 11:32

ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה המליצה לאשר ארבעה יישובים חדשים ויישוב אחד עבור האוכלוסייה הבדואית. יאיר מעיין ראש העיר ערד הנבחר: "מברך על הקמת היישובים הקהילתיים בסמוך לערד"

מדובר בחמישה יישובים כפריים שיוקמו בבקעת ערד, מצפון לכביש 31 ומשני צידי כביש 80. ארבעה מתוכם יוקמו עבור האוכלוסייה הכללית ויוקמו בהם 500 יחידות דיור, ויישוב אחד יוקם עבור האוכלוסייה הבדואית המתגוררת במרחב ויוקמו בו 1,000 יחידות דיור.

ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות ליאת פלד, המליצה למועצה הארצית לאשר חמישה יישובים כפריים חדשים במרחב הנגב הצפוני. זאת, בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1325 מיום 27.3.22 על הקמת חבל התיישבות במרחב הנגב הצפוני. כעת, עם אישור התוכנית יחל קידום התכנון המפורט של חמשת ישובים אלה.

במקביל לאישור היישובים החדשים, התוכנית מכפילה את שטחו של הגן הלאומי תל ערד והוא יתפרש על שטח של כ-3,000 דונם. אישור יישובים אלה מצטרף לעיר כסיף הסמוכה בצומת תל ערד, אשר אושרה בנובמבר 2022, ובכך מביא פיתוח עירוני וכפרי כאחד למרחב הסובב את ערד, באופן שיתרום לפיתוחה כעיר מרכזית במזרח מטרופולין באר שבע.

ערד. דוברות ערד, אתר רשמי
ערד/אתר רשמי, דוברות ערד
יאיר מעיין ראש העיר הנבחר של ערד. יאיר מעיין - לראשות העיר ערד, אתר רשמי
יאיר מעיין ראש העיר הנבחר של ערד/אתר רשמי, יאיר מעיין - לראשות העיר ערד

יאיר מעיין ראש העיר ערד הנבחר: מברך על הקמת היישובים הקהילתיים בסמוך לערד. תושבי הישובים יצרכו את כל השרותים שלהם בעיר ערד ובכך יחזקו את כלכלת העיר ומוסדות החינוך. כמנכ"ל רשות הבדואים לשעבר הייתי שותף לקידום ותכנון הישוב הבדואי החדש . הסדרת הבדואים בישוב חדש מבורכת ותאפשר להם מגורים ראויים על פי חוק

  • עוד באותו נושא:
  • ערד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully