וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי המהפך ההיסטורי בחולון: היועץ האסטרטגי חיים גריידינגר

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 12:29

אחת התוצאות הדרמטיות של הבחירות המקומיות הייתה הניצחון של שי קינן בחולון שהדיח את מוטי ששון אחרי 30 שנות כהונה. בשנה האחרונה ניהל את הקמפיין של קינן היועץ האסטרטגי חיים גריידינגר, "עבור הציבור הרחב זו הייתה הפתעה, אבל לנו היה ברור שמוטי ששון סיים את דרכו"

נאום הניצחון של שי קינן בחולון/מטה הבחירות

הבחירות לרשויות המקומיות מאחורינו, אך אין ספק שהמירוץ לראשות העיר חולון יזכר היטב. שי קינן ניצח את הקרב לראשות העיר ברוב של 43% מול תוצאות נמוכות בהרבה ליריביו, בהם ראש העיר המכהן מוטי ששון, שסיים קדנציה של 30 שנה בראשות העירייה.

את הקמפיין של שי קינן ניהל בשנה האחרונה היועץ האסטרטגי חיים גריידינגר, שצבר מוניטין משמעותי בתחום ניהול המשברים והקמפיינים ומשרדו חתום על שורה של קמפיינים ציבוריים בפרופיל גבוה בעשור האחרון, בהם הקמפיין של עמית בכר לראשות לשכת עורכי הדין וניהול האסטרטגיה התקשורתית עבור אייל גולן בשיתוף עם עורך הדין טל גבאי, עד לסגירת תיק החקירה בעניינו לפני מספר חודשים.

גריידינגר, 36, עומד בראש המשרד שעוסק בניהול משברים, ייעוץ תקשורתי, ניהול נוכחות ברשתות החברתיות וקשרי ממשל. הוא החל את דרכו כעיתונאי בתקשורת המקומית באשדוד ולאחר מכן ככתב לענייני דתות בעיתון "מעריב". בעבר ניהל את מערך הדיגיטל של שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון ושימש כיועץ התקשורת של שרת התחבורה מירי רגב.

הוא עבד כמנהל צוות בשתי מערכות קמפיינים של "כחול לבן", הוביל את מערך ההסברה של משרד הבריאות למגזר החרדי בתקופת הקורונה וקמפיינים מוניציפאליים. כאמור, בשנה האחרונה ניהל את קמפיין הבחירות של עמית בכר לראשות לשכת עורכי הדין ואת האסטרטגיה התקשורתית של הזמר אייל גולן עד לסגירת תיק החקירה בעניינו.

ראש העיר חולון שי קינן  והיועץ האסטרטגי חיים גריידינגר, במהלך קמפיין הבחירות. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ראש העיר חולון שי קינן והיועץ האסטרטגי חיים גריידינגר, במהלך קמפיין הבחירות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שי קינן ראש העיר חולון הנכנס. יחצ, אתר רשמי
שי קינן ראש העיר חולון הנכנס/אתר רשמי, יחצ

"שי קינן הוא אדם כריזמטי עם יכולת ללכד סביבו אנשים רבים ממגזרים שונים"

בשיחה עם וואלה הוא מספר על הקמפיין הארוך שנמשך מעל לשנה ומסביר שלצוות המקצועי היה ברור מתחילת הדרך, שהעיר חולון בשלה למהפך.

"הציבור מכיר את חולון כעיר שבה מוטי ששון שולט ללא עוררין, אבל לנו היה ברור מהיום הראשון שאנחנו בדרך לראות את שי קינן מחליף אותו בתפקיד. מחקרי העומק שלנו לימדו על שיעורי אי שביעות רצון גבוהים מאוד, כאלו שהיו מביאים אותי להמליץ באופן חד משמעי לכל ראש עיר מכהן שלא להתמודד בבחירות. אלו פערים שקשה עד בלתי אפשרי לסגור רק עם קמפיין טוב. מנגד, ההערכה לשי קינן נשמרה על שיעורים גבוהים לאורך הקדנציה האחרונה באופן רציף ויציב".

היו עוד מועמדים שטענו לכתר ראש העיר בחולון, מה עשיתם אחרת בקמפיין הזה שהביא לכם את הניצחון?

"הדבר הראשון זה המועמד שלנו. שי קינן הוא אדם כריזמטי עם יכולת ללכד סביבו אנשים רבים ממגזרים שונים. בנוסף ובניגוד לאחרים במערכת הפוליטית בחולון, הוא התמיד והכין את עצמו כבר עשר שנים לתפקיד וזה אולי טיפ חשוב למתמודדים שהגיעו למקום השני בבחירות האלו. הציבור מעריך התמדה ומחוייבות ולא אוהב אנשים שקמים ומתפטרים כשלא קיבלו בדיוק את התפקיד שרצו. הדבר השני, זה המיקוד המקצועי של הקמפיין. זה לא סוד שהיה ניסיון מהותי של הקמפיין של אחד המועמדים לגרור את חולון לנושאי דת ומדינה. המועמד שעשה זאת נתמך על ידי בני גנץ ודווקא כמישהו שמעריך את בני גנץ, לא הבנתי איך בחולון הוא מאשר למועמד מטעמו לנהל קמפיין הפחדה שקרי נגדנו. אנחנו התמקדנו במקצועי והצגנו את החזון והתוכניות של שי קינן לחולון. הדבר האחרון, היה ההשקעה בקמפיין. קיבלנו את הגיבוי ללכת על קמפיין מושקע מאוד בלי פשרות, אם זה ברמה של התוצרים, התוכן שלהם, הדליברי, בכל דבר עבדנו רק עם הטובים ביותר. בסופו של דבר המסר שחלחל לציבור היה ששי קינן גם יודע מאין הוא בא וגם לאן הוא הולך".

היו הרבה מועמדים פייבורטים בערים אחרות שהמלחמה החלישה אותם וחזקה דווקא את ראשי הערים המכהנים, איך התנהלתם בתקופה הזו?

"המלחמה הייתה מאתגרת מאוד מכמה בחינות, אבל שי קינן קרו 3 דברים שבעיניי חזקו אותנו מאוד בקמפיין הזה. הדבר הראשון, החלטה נכונה של שי קינן לעצור את הקמפיין ולעבור מיד לסייע למאמץ המלחמתי, אני חושב שהציבור העריך את הצעד הזה. זה היה ברמה כזו ששלטי הבחירות הוסבו לקמפיין למען החטופים ומטה התנדבות. הדבר השני, כל הדברים שדיברנו עליהם במהלך הקמפיין, בנושא הביטחון והחינוך, הוכיחו את נחיצותם בכורח הנסיבות והעמידו באור שלילי את כל הפוליטיקאים שהתנגדו בזמנו לתוכניות שקינן ניסה לקדם במועצה כשהוא היה באופוזיציה כדוגמת סיירי ביטחון רכובים ומיגון מוסדות החינוך. הדבר האחרון, המלחמה העצימה את תחושת המיאוס מפוליטיקה שלילית וגרמה לניסיון לייצר קמפיין פילוג והפחדה נגד שי קינן לחזור כבומרנג. אלו הדברים המרכזיים שלדעתי חזקו אותנו והחלישו את היריבים הפוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully