וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוח הנשי: עשר נשים יכהנו כחברות מועצה בבני שמעון

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 11:16

לאחר ספירת הקולות בבחירות למועצה האזורית בני שמעון שבנגב, התברר כי התחולל מהפך, 10 נשים יכהנו כחברות מועצה

היסטוריה בבני שמעון - במועצת אומרים כי מדובר מליאת המועצה היחידה עם רוב נשי בקרב המועצות האזוריות ברחבי הארץ. בקדנציה הקודמת נבחרה רק אישה אחת לכהן כחברת מועצה ולאחר מכן נוספו עוד 2 נשים בעקבות חילופי משמרות והסכמים.

במהלך הקדנציה הקודמת יזמו במועצה קורס מיוחד לנשים שרוצות להתמודד. דנה שמח, מובילת צוות 50/50 במועצה האזורית בני שמעון אומרת כי מיעוט הנשים במליאת המועצה היוצאת ייצר ייצוג לא שיווני בכל אספקט שנגעה בו המליאה. "מתוך שאיפה לשינוי משמעותי החלטנו כי כמועצה אנו חייבים לנסות לתקן ולעודד את הנשים להעז ולצעוד קדימה- להתמודד למליאת המועצה ולוועדי הישובים. המהפך שיצרנו מעורר גאווה אזורית ואישית ומראה שהכל אפשרי, עם קצת פרואקטיביות ניתן לעשות הכל".

אימי שופן נבחרה להיות נציגת המליאה מקיבוץ שובל לדברייה למרחב הציבורי ברשויות המקומיות יש השפעה משמעותית כמעט בכל רובד חיים שלנו. " סביב שולחן קבלת ההחלטות, לעיתים באות לידי ביטוי גישות גבריות יותר. אני מאמינה שהובלה הנשית במליאה, בשלטון המקומי, חשובה להשגת שוויון וצדק חברתי, והיא עשויה לתרום להגשמת צרכים ותיקונים בקהילה. גאה ומתרגשת להיות חלק משמעותי, נשי בשולחן קבלת ההחלטות המועצתי."

קורס מיוחד לנבחרות ציבור בבני שמעון לקראת התמודדות בבחירות. באדיבות המצולמים
קורס מיוחד לנבחרות ציבור בבני שמעון לקראת התמודדות בבחירות/באדיבות המצולמים
דנה שמח מובילת צוות 50/50 במועצה האזורית בני שמעון. צילום מיטל דרורי, אתר רשמי
דנה שמח מובילת צוות 50/50 במועצה האזורית בני שמעון/אתר רשמי, צילום מיטל דרורי

מי שתכהן אף היא כחברת מועצת בני שמעון היא אוסי מוריץ, שתהיה נציגת קיבוץ חצרים, זאת תהיה הקדנציה הראשונה שלה במליאה "בחרתי להצטרף למליאת המועצה מתוך הרצון להכיר ולהעמיק בתהליכים השונים. חשוב לי להיות קול ולהשפיע בתחומים השונים ובקבלת החלטות הנוגעות לתחומי החיים השונים שלנו. לבחור להיות חלק זה לבחור בנקיטת יוזמה ובעשייה. לבחור להיות חלק זה להקשיב לקולות השונים משלי, לאפשר לעתיד להתהוות באופן מיטיב עבור אוכלוסיות מגוונות במועצה שלנו.".

ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון "אם אנחנו רוצים לחנך לשוויון מגדרי ולייצר עולם וחברה שוויוניים וטובים יותר - עלינו להתחיל מהבית, בשולחנות בהם נקבעות ההקלטות ובנקודות ההשפעה. רק כך אפשר לעשות שינוי. אני שמח שתושבי בני שמעון החליטו לבחור בשוויון ואני מתרגש ומצפה להוביל את המועצה יחד עם מליאה של רוב נשים בקדנציה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully