וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר יהוד מונוסון יעלה מקליס מצהירה כי תתפטר לפני סיום כהונתה ותפנה את התפקיד לסגנה

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 11:42

רגע לפני הסיבוב השני ביהוד מונוסון - ראש העיר חתמה על הסכם קואלציוני יוצא דופן. עו"ד תומר נאור מהתנועה לאיכות השלטון: "מדובר בהבטחת בחירות ריקה מתוכן". עו"ד מתן גוטמן - "אם ראש עיר מתפטר רק מועצת העיר קובעת את מחליפו"

יעלה מקליס, מתמודד לראשות העיר יהוד. התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
יעלה מקליס, מתמודד לראשות העיר יהוד/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון

הסיבוב השני של מערכת הבחירות ביהוד מונוסון - הופך להיות קרב מלוכלך ונגטיבי כאילו לא עברנו את ה 7.10. בסיבוב הראשון הפסידה ראש העיר המכהנת יעלה מקליס אחרי תמיכה שקיבלה 30% מקולות התושבים. בסיבוב השני יתמודד מולה חבר המועצה אמנון סעד שזכה ל 35% תמיכה.

מספר ימים לפני הסיבוב השני, הצהירה ראש העיר יעלה מקליס, כי היא חותמת על הסכם קואלציוני עם אחד המועמדים שהפסיד בסיבוב הראשון וכעת מבקש למנות אותו לסגן ראש העיר והיורש שלה.

בפוסט דרמטי פרסמה בדף הפייסבוק כתבה - "מנהיגות אמיתית מכשירה מנהיגות צעירה וחדשה. כי יהוד מונוסון לפני הכל! אחד הערכים הכי משמעותיים בעיניי הוא לבנות אופק מנהיגותי ליהוד-מונוסון.

לכן לאחר שאבחר לקדנציה נוספת. אני אכשיר ואבנה את אחד מסגניי להיות ראש העיר הבא של יהוד-מונוסון, ובשנה החמישית, אם ירצה, אפנה לו את התפקיד..... כמי שחרטה על דיגלה יושר מקצועי וטוהר מידות, אני לא דוגלת ב"כיסאולוגיה", להיצמדות לכיסא או לתפקיד. הערכים יותר חשובים לי מתארים או תפקידים".

משפטנים מהתנועה לאיכות השלטון ביקרו את הצהרת ראש העיר מקליס על המלכת סגנה לאחר התפטרותה וביקשו להבהיר לציבור, כי על פי החוק, אם מתפטר ראש הרשות בשנת בחירות, רק מועצת העיר יכולה לבחור מי יחליף אותו ולא שום הצהרה של פוליטיקאי, רגע לפני בחירות.

גורמים במשרד הפנים - "חוק הבחירות מאוד ברור, אנחנו לא נכנסים להסכמים קואלציונים כאלה ואחרים".

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון - "מדובר, על פניו, בהבטחת בחירות ריקה מתוכן - שכן ככל ואכן ראש הרשות תפרוש בשנה החמישית, תתכנס מליאת המועצה ותמנה ממלא מקום תחתיה עד לקיום הבחירות, ולראש הרשות אין כל דרך להבטיח מי זה יהיה מראש.

לצד זאת, עולה השאלה אם מבחינת ניהולה השוטף של הרשות ב-4 השנים הקרובות, לא נפתח הפתח לקרבות פוליטיים אשר יובילו לעירוב שיקולים זרים בהליכי קבלת ההחלטות, וליצירת קואליציות בתוך המועצה - והכל תוך נשיאת המבט אל השנה החמישית, ואל האפשרות להגיע לבחירות בשנת 2028 מכס מ"מ ראש הרשות - ובאופן אשר עשוי לפגוע באינטרס הציבורי ובניהול התקין של הרשות".

עו"ד ד"ר מתן גוטמן מומחה לדיני בחירות אוניברסיטת רייכמן: "הבחירות לראש רשות מקומית הן אישיות, ובניגוד לכנסת אין הסדרי רוטציה או "ראש עיר חליפי". הציבור בוחר ישירות את ראש הרשות, וככל שראש הרשות מתפטר מכהונתו במהלך הכהונה נערכות בחירות חדשות. אבל יש לכך חריג - אם ראש עירייה מפנה את מקומו בשנה האחרונה לכהונה אז אין בחירות חדשות, אלא המועצה בוחרת ממלא מקום לראש הרשות מבין חבריה, והוא יכהן עד בחירת ראש הרשות במועד הבחירות הקרוב.

מכאן שאין באמת תוקף משפטי להצהרה של ראש עירייה בעת הזו שימונה אדם מסוים לראש העירייה בשנה האחרונה לכהונה, מכיוון שזה לא בסמכותו של ראש העירייה לקיים הבטחה זו, אלא בסמכות מועצת העירייה, ורק מי שמועצת העירייה תבחר לכהונת ראש העירייה בשנה האחרונה - הוא יהיה ממלא מקום ראש העירייה עד הבחירות".

הצהרת ראש העיר יהוד מונוסון בפייסבוק. צילום, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הצהרת ראש העיר יהוד מונוסון בפייסבוק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום

תגובת מטה "שומרים על הבית- לא מהמרים על עתיד יהוד מונוסון": יעלה מקליס וליאור גלבוע הם שילוב כוחות שיוצר מכפיל כח מרגש לעיר יהוד מונוסון. שניהם יפעלו לקדם את תכנית הפיתוח במהירות וישמרו על האינטרס של הציבור ולא של הקבלנים. שניהם יחד ישמרו על הבית.
השניים הצהירו על תכנית העבודה שלהם למען העיר בשקיפות מלאה , כי לא מהמרים על עתיד יהוד מונוסון. בכוונת יעלה לסיים את תכניות העבודה המשותפות ואז לפנות את הדרך למנהיגות צעירה ומנוסה שבהתאם לחוק, תבחר תחילה על ידי מועצת הרשות עד הבחירות המוניציפאליות הבאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully