וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות באריאל: הזדמנות אסטרטגית שלא תחזור

אודי טנא יועץ תקשורת

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 13:47

בבירת השומרון, אריאל, 7 מועמדים התמודדו על ראשות העיר. אל הסיבוב השני יעלו רק שניים, אורן חזן ויאיר שטבון. אודי טנא, היועץ האסטרטגי של אורן חזן מנתח את תוצאות הבחירות

אריאל היא לא עוד עיר במדינת ישראל אלא היא סמל סטטוס. בירת השומרון, הפכה עם השנים להיות עיר ואם בישראל ורבים הם מי שמבקשים לבוא ולגור בה. מי זוכר שבשנות השמונים אריאל עוד הייתה ישוב קטן יחסית שבו החלה לפעול מכללה אקדמאית. ברבות הימים, העיר גדלה, אנשים רבים הצטרפו והמכללה הפכה לגדולה ומשמעותית עד לכדי הפיכתה לאונברסיטה השמינית במדינת ישראל.

כמי שהיה אז בסוד העניינים מתוקף תפקידי (דאז) כדובר יו"ר ועדת חינוך תרבות וספורט של הכנסת, הפיכתה של המכללה לאונברסיטה שינתה את פני המציאות של המוסד עצמו אבל גם של העיר בכללותה. מאז ולאחר פטירתו של ראש העיר המיתולוגי של העיר אריאל, רון נחמן ז"ל, העיר אריאל היוותה מקור כוח אזורי לכל השומרון אך בפועל ראשי העיר באו והלכו וחברי המועצה חשבו שהם ממשיכים לנהל עיר קטנה שהיא מעין חנות מכולת.

מצבה המנומנם של העיר אריאל הפך את הקרב על ראשות העיר ליצרי במיוחד. לא פחות משבעה מתמודדים ביקשו את המלוכה ויצאו לקרב על ראשות העיר. מלחמת "חרבות ברזל" טרפה את הקלפים והובילה לכך שמערכת הבחירות היצרית הזו כמעט וקפאה על שמריה כמו במקומות רבים ברחבי הארץ.

החלטת שר הפנים ארבל לקיים את הבחירות במדינת ישראל על אף המלחמה, הציתה מחדש את הקרב על ראשות העיר אריאל. כל שבעת המתמודדים שיצאו לדרך היו טובים וראויים. רובם ככולם היו ועודם חברי מועצה מכהנים והיו שותפים להחלטות של עסקני העיר שהובילו את העיר לדשדוש ונמנום ולא למקום בו היא באמת הייתה צריכה להיות, מטרופולין משמעותי בישראל המחבר את חלקי ישראל בין מזרח ישראל למערבה.

רק אחד מהמתמודדים על ראשות העיר לא היה אז סביב שולחן מקבלי ההחלטות העירונית, אורן חזן, חבר הכנסת לשעבר ודמות אהודה בעיר החליט גם הוא להצטרף למערכה. חזן, הוא דמות צבעונית ובולטת ולא בכדי המועמדים נגדו במירוץ ניסו להפילו בשלל דרכים. על אף זאת, ידע חזן לאחד סביבו קהלים רבים ומגוונים- החל מועד עובדי אונברסיטת אריאל שהביעו בו תמיכה ברורה, דרך ההסתדרות הלאומית וכלה במפלגת הליכוד על כלל ראשיה, שריה וראש הממשלה שהודיע על תמיכה בו. למי שלא היה ברור, הבחירות בבירת השומרון עוברות דרך מצודת זאב.

כמי שליווה מרחוק את מערכת הבחירות הזו, עקב שירות מילואים מתמשך מהשבעה באוקטובר, נהנתי לראות את מגוון הקהילות שיש בעיר על שלל הגוונים שבה ועל היכולת של רבים לחיות בה יחד כאיש אחד בלב אחד. נראה שרק באוויר השומרון דתיים, חילוניים, יוצאי ברית המועצות וצרפת יחד עם מגורשי גוש קטיף ועוד סתם "אריאלים" שורשיים יכולים וצריכים לגור יחד בכפיפה אחת. לא בכדי רבים היו המועמדים שביקשו לעצמם את ראשות העיר ואכן, שנים הגיעו לקו הסיום- אורן חזן ויאיר שטבון.

חשוב לומר כי במערכת בחירות בה יש 7 מועמדים לראשות העיר היכולת להביא את 40 אחוז הרלוונטיים לכדי ניצחון כמעט ולא קיימת. בעוד שזהות ראש העיר אריאל תקבע בעוד שבוע וחצי בסיבוב שני, הרכב המועצה המסתמן בעיר אריאל עם ספירת המעטפות הלבנות מראות על יתרון של אורן חזן על שאר יריביו. במילים אחרות, סיעתו של חזן מחזיקה כבר עכשיו בכמות מושבים שנעה בין 3-4 מנדטים. בעיר בה מכהנים 15 חברי מועצה, זהו מספר דרמטי שנותן יתרון מובהק לאורן חזן גם בבחירות לסיבוב השני על הראשות.

בסיבוב הזה אנו נראה איך חזן ושטבון מבקשים שוב את אמונם של תושבי העיר אריאל. הפעם, אחוז ההצבעה יהיה נמוך עוד יותר מכיוון שאזרחי ישראל בכלל ותושבי אריאל בפרט, קצו במערכת בחירות נוספת. המשך הלחימה צפוי להוריד עוד יותר את אחוז ההצבעה והמציאות בה יום הבחירות הנוסף הוא לא יום שבתון והקלפיות נפתחות בו רק אחרי הצהריים, יוביל לכך שבאמת כל קול יקבע את זהות ראש העיר הבא של אריאל.

בסופו של יום מי שיבחר יצטרך להוציא את העיר מדשדוש ולהצעיד אותה קדימה ועל תושבי אריאל להחליט האם הם בוחרים באלה שדאגו שהעיר תהיה במצבה כיום או שמא הם רוצים להצעיד אותה קדימה. במידה ולא יצאו להצביע העיר אריאל כבירת השומרון וכמטרופלין אזורי משמעותי עלולה להמשיך ולהישאר מאחור.

אודי טנא, יועץ אסטרטגי ומנהל קמפיינים. הבעלים של חברת "טנא תקשורת" אשר מנהלת קמפיינים פוליטיים וציבורים בארץ ובעולם. מייצג את אורן חזן בקמפיין באריאל

  • עוד באותו נושא:
  • אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully