וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ האסטרטגי נמרוד אלירן סבח: "יום לפני הבחירות כבר ידעתי לחזות מה יהיו התוצאות"

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 13:21

הוא עומד מאחורי כמה מהקמפיניים המוצלחים בבחירות המקומיות. אחרי עשרות שנים של ייעוץ אסטרטגי, למפלגות הגדולות בישראל ובאירופה. השנה, התמודד לראשונה עם אתגר מורכב של בחירות בצל המלחמה ומספר בעצב רב על תמר קדם סימן טוב ז"ל המתמודדות שנרצחה עם משפחתה ב 7.10

עם ניצחונות גדולים של ראשי הערים בלוד, חדרה, כרמיאל, יבנאל והחלפת השלטון בירוחם, מצפה רמון, וכמעט הישג היסטורי במעלה אדומים, נמרוד אלירן סבח, מנכ"ל טל שחר תקשורת, עדיין לא סיים לחזור לכל האנשים שבירכו אותו בהודעות, וכבר בורר פניות לגבי מועמדים שרוצים את שירותיו בסיבוב השני.

עם כאלה אחוזים של הצלחה, מה אתה מחשיב כהישג הגדול שלך?

"עוד לפני הניצחונות, אני חושב בעיקר על מי שהייתה מועמדת שלי לראשות מועצת אשכול - תמר קדם סימן טוב ז"ל. תמר נרצחה בשבת השחורה בביתה בניר עוז יחד עם בעלה, שלושת הילדים שלהם, ואימו של בעלה. אני לא מפסיק לחשוב על איזו אבדה גדולה של אישיות חד פעמית, יזמית, אשת חינוך - שלמרות הניסיון שלי, הצליחה ללמד אותי דברים חדשים. זה היה מה שמוגדר אצלנו קמפיין קטן, אבל אצל תמר שום דבר לא היה בקטן, היא הייתה עקשנית, דוחפת קדימה, ובקשר יומיומי שהפך לחברות אמיתית עם מנהלת הקמפיין שלה. תמר הצליחה להביא קמפיין מקורי, מלא תקווה, ועמדה מאחורי יוזמות חברתיות, תוך כדי הריצה לראשות המועצה. תמר הייתה יכולה להיות אחת המנהיגות הגדולות של הדרום, ובמהלך הקמפיין שאחרי המלחמה בחרתי להקדיש סרטונים לזכרה, שצילמו מועמדים מערים אחרות, שזכו לתגובות מרגשות".

תמר קדם סימן טוב ז"ל  ויועץ התקשורת נמרוד אלירן סבח. פרטי, עיבוד תמונה
תמר קדם סימן טוב ז"ל ויועץ התקשורת נמרוד אלירן סבח/עיבוד תמונה, פרטי

איך מנהלים קמפיין תוך כדי מלחמה?

"החזרה לקמפיין אחרי הדחייה בתאריך הבחירות המקורי, נעשתה לאט וברגישות. הראש של תושבים בכל הערים והיישובים, היה באופן טבעי עם הבנים והבנות שלנו שנלחמים בעזה ועם החטופים שלנו. גם הבן שלי היה בחזית, ושבועות ארוכים לא שמענו ממנו דבר, קיבלנו הודעה תוך כדי כל טירוף הבחירות שהוא נפצע, למזלנו באופן קל. ועשרה ימים בערך לפני פתיחת הקלפיות, נפצע בנו של ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי שניצח בבחירות והיום ברוך השם הוא מרגיש טוב יותר. אי אפשר היה לברוח מהמלחמה".

הייתה ההשפעה של המלחמה על המסרים?

"אנחנו עוד לפני המלחמה בחרנו לעשות רק קמפיינים נקיים, בחרנו באופן מודע לא לעסוק בתקיפות אישיות, או להוציא לכלוך על מועמדים. למרות שחווינו מהצד השני, בכמה ערים, ניסיונות ללכלך את הבחירות האלה, עם סרטונים מעליבים, הכפשות.. אבל אנחנו נשארנו יציבים באסטרטגיה שלנו, כי אני מאמין שמי שמתעסק ברפש, הרפש נדבק בו. והתוצאות מדברות בעד עצמן".

איך מתנהלת עבודה על קמפיין בחירות אצלך במשרד?

"אני בורר את המועמדים שאני עובד איתם. לפני שאני מגיע לפגישה עם מועמד או מועמדת, אני יוצא לסקר שטח גדול, שנותן מיפוי עומק של השטח ומציג לי התמונה בצורה הכי בהירה. זה לא רק סקר טלפוני, האנשים שלנו יוצאים למרכזי העיר, לשמוע את הדיבור ורחשי הלב של התושבים. רק מי שאני מאמין בו באמת, ובטוח בכוונותיו הטובות, אנחנו ממשיכים הלאה, ותופרים לכל אחד חליפה, מותאמת בדיוק למידות שלו ושל היישוב או העיר שלו".

נילי אהרון, מועמדת הליכוד לראשות מועצת ירוחם. צילום: פרטי, אתר רשמי
נילי אהרון, מועמדת הליכוד לראשות מועצת ירוחם/אתר רשמי, צילום: פרטי

היו ניצחונות שהפתיעו אותך?

"מאד שמחתי לראות את התוצאות הסופיות, אבל אני יכול לחזות כמעט במדויק, כבר יום לפני פתיחת הקלפיות איך זה ייגמר. גם אם התוצאות הן לא בדיוק מה שרצינו. אנחנו עובדים עם מערכת חכמה של אפליקציית קמפיינר, שהייתי בין המתכננים שלה, והיא נותנת לנו לכל אורך הדרך תמונה מדויקת, של כמה תומכים, כמה מתלבטים ואיפה צריך להשקיע יותר. זה כמובן לא אומר שמותר להוריד את הרגל מהגז ביום הבחירות עצמו, ההתארגנות, הדרבון, הם חלק חשוב מההצלחה".

אתה גדלת בירוחם, היום אתה עומד מאחורי המהפך ההיסטורי שם - נילי אהרון שהצליחה לנצח את טל ירוחם

"לנילי אהרון יש פינה חמה בלב שלי, אני זיהיתי את הפוטנציאל שלה לפני כ- 10 שנים בערך, מיד ידעתי לאן זה הולך, אבל תמיד יש קושי להסביר את מה שאני רואה עד שזה מתממש באמת. נילי היא בת טיפוחיי, איתה זה היה תהליך ארוך של בניה, הכרה ביכולות ואפילו במונחים של לגיטימציה שנלחמתי כמעט נגד כולם כדי שהיא תזכה לקבל את מה שמגיע לה, היא אחת הנשים המוכשרות ביותר שהכרתי בחיי, לכן התעקשתי ולא ויתרתי בשום רגע להגיע איתה למקום הזה.

מבחינה אישית עברתי תקופה לא פשוטה בירוחם, חטפתי לא מעט ביקורות וגם נאמרו עליי דברים קשים וזה פוגע, היה לי קשה מאוד לחיות עם התחושה הזאת שמנסים לפגוע בשמי במקום שנולדתי בו והניצחון הזה החזיר לי קצת מהכבוד שלקחו ממני בעיר שבה נולדתי. כשנילי התקשרה ובישרה לי על הניצחון בכיתי, התרגשתי נורא.

אם תלך אחורה ממש לתחילת הקמפיין שלה לסרטון הראשון שהיא צילמה - ותבין מול מה היא עמדה בתחילת הדרך ואיך סיימנו בהכרעה ברורה וסוחפת. המסר בירוחם עוד לפני השבעה באוקטובר, היה "מתאחדים - מנצחים! וזה בדיוק מה שקרה. ירוחם יישוב קטן, של אנשים עם לב זהב, שהרגילו אותם להילחם אחד בשני, ובגלל זה הכל נתקע במקום. אני מאמין שנילי תקח את היישוב להצלחות וההישגים שמגיעים לעיר ילדותי, כור מחצבתי. כמו שאני הגעתי לעבוד עם כל בכירי המדינה - כך אני רוצה בשביל כל ילדה וילד".

גם במצפה הייתה הפתעה גדולה. נצחון סוחף…

"מצפה זה סיפור הזוי, גורמים מבחוץ ניסו לסכסך מבפנים ולהלהיט את הרוחות. ראינו כלי תקשורת שבאו לעשות כתבות של הפחדה, ולאיים בהדתה, אבל המועמד שלי אליה וינטר הוא איש של חיבורים ושל תוצאות וגם מועמד שהבין שהדרך שהובלנו בקמפיין, משקפת בדיוק את מה שהוא רוצה להוביל במצפה. אליה הוא איש מקסים, אין אחד ביישוב שלא פנה לאליה בעבר במסגרת התפקידים הקודמים שלו בעיר. אליה תמיד עזר לכולם, הוא איש מקצוע מעולה, ואת זה רק מי שגר במצפה ידע מכיר ומעריך".

בלוד התמודדת עם ראש עיר מאד אהוב, זה היה קל יותר?

"עם יאיר רביבו יש לי היסטוריה ארוכת שנים, הובלנו יחד המון קמפיינים בעיר, לראש הממשלה נתניהו בבחירות הארציות ועוד.. אני מעריץ אותו. הוא יהיה פעם ראש ממשלה בעזרת ה', הוא כוכב בעיר, אבל התמודדנו עם מאבקים פנימיים, פיצולים, אנשים שמשכו לכיוונים אחרים, אבל הצלחנו בסוף לאחד את כולם סביב הדבר הכי חשוב - טובת התושבים, ואין כמו יאיר רביבו, שהוביל את המהפכה הגדולה של לוד".

כנס בחירות עם ראש העיר לוד , יאיר רביבו. באדיבות המצולמים
כנס בחירות עם ראש העיר לוד , יאיר רביבו/באדיבות המצולמים

איך אתה מסכם את הקמפיין בחדרה וכרמיאל?

"כשפגשתי את ניר בן חיים בפעם הראשונה, הבנתי שכדי שהוא ינצח הוא צריך לפגוש כמה שיותר אנשים פנים אל פנים ולהפתיע את כל החדרתים שהיו רגילים לקמפיינים מפוצצים בנגטיב בקמפיין פוזיטיבי עקבי בדיוק כמו האישיות שלו .

התושבים של חדרה חוו תחושות של אכזבה שוב ושוב מהפוליטיקה המקומית, ויש בניר כוח אמיתי מעורר תקווה. יש באיש קסם אנושי שעובר הכי טוב במפגש פנים אל פנים והמסרים שלנו בקמפיין בלבלו את הצד השני שהיה דרוך ומוכן למתקפת הנגטיב שלא באה. זה הרדים את מערכת הבחירות והציף את הטוב של ניר ושל הנבחרת המדהימה שלו. ניר עבורי הוא סמל של סיפור הצלחה ישראלי - אנחנו באמת ארץ האפשרויות הבלתי מוגבל - הילד שגדל בחדרה, והתחיל בתור חשמלאי, והגיע לראשות העיר עם תמיכה אדירה".

ומה בכרמיאל?

"מול משה קונינסקי עמדו כוחות שהשתמשו בטריקים הכי ישנים בספר של קמפיין נגטיבי. אבל משה הוא איש שכולו טוב, הוא פשוט נכנס לי ללב ומיד הבנתי שנעשה לו עוול נוראי, וזה פשוט השפיע על כל הבית וכשזה מגיע לשם, אני לא יכול להיות אדיש, לקחתי את הקמפיין הזה אישית. לא היה פשוט שם, אבל הצלחתי לגרום לכולם להבין שהדרך שבחרתי לקמפיין הספציפי הזה תציף את האמת פעם אחת ולתמיד כי הוא באמת איש מיוחד שנעשה לו עוול. בכרמיאל ציפו שאחזיר מלחמה לקמפיין נגטיבי אגרסיבי של מי שהמתמודד מול קונינסקי, אבל אני לא נבהל מקמפיינים כאלה. אני יודע בוודאות שמי שזורק עליך רפש, הרפש חוזר עליו בחזרה או מי שזורק עליך אבנים תזרוק עליו פרחים. ובזכות קמפיין שכולו סביב עשייה, תוצאות ועובדות, התושבים הבינו מי הטובים בסיפור הזה, ומי רוצה בטובתם. אני מאוד שמח בשבילו ובשביל המשפחה המדהימה שלו".

ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי. באדיבות המצולמים
ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי/באדיבות המצולמים

ואי אפשר לדבר רק על ניצחונות…

"כן, למרות ההישגים הגדולים לא הצלחנו לנצח בכל המקומות שרצינו, היינו קרובים, אבל בסוף כמעט זה לא מספיק. באילת מאד רציתי באופן אישי שגבי קדוש, איש שעמד בראש אילת בתקופת תור הזהב שלה, יחזור לקבל את המושכות לעיר, כי הוא הרכיב נבחרת כל כך מגוונת, ומלאה באנשים טובים. ההפסד באילת הפתיע אותי, קיבלתי אותו בהלם מכיוון שכל התחזיות שלנו הראו ניצחון. גבי הוא מנהיג, איש מוכשר שיודע להניע תהליכים ולחבר קצוות ואני ממש מאוכזב שזה לא קרה, אילת הפסידה אותו בגדול.

כמובן במעלה אדומים, זכיתי להכיר ולעבוד עם שלומי ירוחם, איש של חסד אמיתי, מנהיג חברתי, שצמח מתוך התושבים, בלי הרבה ניסיון בפוליטיקה מקומית, אבל עם צוות של אנשים שאוהבים ומאמינים בו בלב שלם. הצלחנו בקמפיין קטן וצנוע להביא נתוני תמיכה מדהימים שלא נראו בעיר 30 שנה, מול גיא יפרח שהוא ממשיך דרכו של ראש העיר המיתלוגי בעיר בני כשריאל. כל הסקרים ניבאו פערים של עשרות אחוזים לטובת יפרח, בסוף הפסדנו בפער של אחוזים בודדים ועם 4 מנדטים. שלומי ייקח את הזמן עכשיו לעשייה מתוך המועצה, ואני אומר לך כאן ועכשיו, ואתה יכול לצטט אותי בעוד חמש שנים, שלומי ירוחם ינצח בגדול ויהיה ראש עיריית מעלה אדומים. נפגש פה במערכת הבחירות הבאה בעזרת ה', ונראה אם שוב צדקתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully