וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו עשר הערים הכי חופשיות בישראל

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 10:50

עמותת "ישראל חופשית" בדקה את מדד החופש והליברליות של הערים המרכזיות בישראל לקראת סיום הקדנציה. ראשי הערים עם הקפיצה הגדולה במדד , רן קוניק בגבעתיים, כרמל שאמה הכהן ברמת גן, אמיר כוכבי בהוד השרון, רפי סער בכפר סבא, רון חולדאי בתל אביב יפו

בשנת 2018, לפני הבחירות המקומיות הקודמות, בא לעולם מדד החופש העירוני של "ישראל חופשית", אשר נועד למדוד את המצב ב-31 הערים המרכזיות בישראל.

לכבוד שנת המדד השישית וסיכום חמש שנות קדנציה של המועצות ושל ראשי הערים ולקראת הבחירות המקומיות, מציגים בעמותת 'ישראל חופשית' את סיכום עיקרי המגמות שהתרחשו בחמש השנים האחרונות: אילו ערים היו בפסגה אז ואילו היום? אילו ערים נמצאות ללא פשרות בכל שנה בראש הטבלה? מי הקורסות הגדולות ומי המטפסות?

אלו עשרת ראשי הרשויות שהביאו לשינוי הגדול בערים הכי חופשיות בישראל:
במקום הראשון - רן קוניק גבעתיים, אמיר כוכבי הוד השרון
רון חולדאי - תל אביב יפו
משה פדלון - הרצליה
חיים ביבס - מודיעין - מכבים - רעות
כרמל שאמה הכהן - רמת גן
רפי סער - כפר סבא
מוטי ששון - חולון
אלי לנקרי - אילת
רז קינסטליך - ראשון לציון

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון. ינאי יחיאל,
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון/ינאי יחיאל
ראשי ערים במיזם נעים בסופ"ש. צילום: נעים בסופש, אתר רשמי
ראשי ערים במיזם נעים בסופ"ש/אתר רשמי, צילום: נעים בסופש

הערים המובילות

לפני חמש שנים כשמודיעין בראש, תל אביב שנייה, אחריה מתייצבת חיפה, ואת החמישייה הפותחת סוגרות הרצליה וחולון. כעת, בחודש הבחירות לרשויות המקומיות, למקום הראשון מגיעות שתיים מהערים שהצטרפו אלינו למדד באמצע הדרך: גבעתיים והוד השרון.

בעוד שגבעתיים נכנסה הישר למקום הראשון עם הצטרפותה למדד, ומאז הידרדרה לכל היותר למקום השני, הוד השרון עשתה קפיצה מרשימה מהמקום התשיעי להובלה של שנתיים ברצף. תל אביב, שנשמה אוויר פסגות בשנים 2020-2019, מסתפקת מאז במדליות הכסף והארד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שלושת הערים עם השיפור הגדול ביותר

השינויים הבולטים לטובה ברמת גן: שיפור התחבורה ציבורית בשבת - העירייה החלה להפעיל את "סבבוס"

השינויים הבולטים לטובה בהוד השרון: שיפור התחבורה ציבורית בשבת - הצטרפות לשירות "נעים בסופש", פתיחת אפשרות לקבורה אזרחית בעיר רישום נישואים אזרחיים.

השינויים הבולטים לטובה בכפר סבא: הצטרפות לשירות "נעים בסופש" לתחבורה ציבורית בשבת, תמיכה בארגונים גאים, הקמת הבית הגאה, ושיפור הפלורליזם הדתי, הקצאת משאבים לקהילות קונסרבטיביות, קיום אירועים בשיתוף קהילות לא אורתודוקסיות, קיום אירועים לכבוד הנובי גוד.

הערים הכי חופשיות בישראל. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
הערים הכי חופשיות בישראל/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן לצד אוטובוס שבת סבבוס. עיריית רמת גן,
כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן לצד אוטובוס שבת סבבוס/עיריית רמת גן
הערים בתחתית דירוג הערים החופשיות. עיבוד תמונה, אתר רשמי
הערים בתחתית דירוג הערים החופשיות/אתר רשמי, עיבוד תמונה

שלושת הערים עם הירידה הגדולה ביותר

הסיבות העיקריות לפער בחיפה: הידרדרות בקטגוריה של תקציבי דת: בשנתיים האחרונות הפסיקה לפרסם תקציב עירוני, למרות בקשות חוזרות ונשנות מצידנו והידרדרות בקטגוריה של נישואים אזרחיים (רישום זוגות עירוני): אושר במועצה בשנת 2021, אך מעולם לא בוצע.

הסיבות העיקריות לפער בירושלים: הידרדרות בקטגוריה של תחבורה ציבורית בשבת: הפסקת פעילות שירות "שבוס" והידרדרות בקטגוריה של תקציבי דת: תקציב הדת בירושלים עלה.

הסיבות העיקריות לפער בבאר שבע: הידרדרות בקטגוריה של תחבורה הציבורית בשבת: הפסקת פעילות תחבורה שיתופית "ימבוס" והידרדרות בקטגוריה של תקציבי דת: תקציב הדת של באר שבע עלה.

אורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית: "לקראת הבחירות המקומיות, חשוב מאוד לדעת שנבחרות ונבחרי הציבור בכל עיר ועיר יעצבו את חיינו בחמש השנים הקרובות, ואסור לאף אחד מאיתנו לוותר על הזכות להצביע. יש נבחרי ציבור שעשו עבודה מעולה בקידום מדיניות ליברלית ויש ערים שבמקרה הטוב צעדו במקום ולפעמים גם הלכו אחורה. כל בוחרת ובוחר חייבים להסתכל על מה שעשו נבחרי הציבור בחמש השנים האחרונות ולתמוך רק במי שמייצג את האינטרסים ותפיסת העולם הליברלית שהיינו רוצים לראות בכל עיר ועיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully