וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המצב הביטחוני יכריעו את הבחירות בגדרה: סהר פינטו מתחזק ל- 43% תמיכה

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 9:16

האם סהר פינטו יצליח להביא לסיום שלטונו של יואל גמליאל, אחיה של שרת המודיעין גילה גמליאל, אחרי 15 שנות כהונה. על פי סקר בחירות שנערך בשבוע האחרון, 60% מתושבי גדרה מבקשים ראש מועצה חדש

תושבי גדרה לא מסוגלים לשכוח את האונס הברוטלי של תושבת אחת השכונות החדשות ומאז התערער הביטחון האישי של נשים וילדות בגדרה.

המקרה המזעזע התרחש בתחילת חודש פברואר 2023, אז התפרץ לדירה דרך המרפסת, האנס בן ה- 22 מהזפורה הבדואית והתנפל על האישה שהחלה לזעוק לעזרה. הוא כפת אתה בסרט דביק ואיים עליה לעיני בנה בן השנתיים. לאחר מכן משך אותה לחדר הממ"ד, שם אנס אותה. לפני שנמלט מהדירה שתה בירה שמצא במקרר ואף שוחח עם בנה הנוסף שהתעורר.

לצד מקרה האונס המזעזע בגדרה, מרגישים תושבים רבים כי הם לא מוגנים ונושא הביטחון האישי נמצא ללא מענה. על פי סקר בחירות שנערך לאחרונה בגדרה עולה, כי רק 25% מהנשים בגדרה יצביעו ליואל גמליאל, ראש המועצה ב-15 השנים האחרונות, שרבות רואות בו מי כמי שלא דאג מספיק לביטחון התושבים.

האם גדרה עומדת לפני החלפת ראש מועצה? - על פי סקר 'מכון סמית' שנערך ב- 21.2.2024 עולה כי עו"ד סהר פינטו מוביל עם 43% תמיכה, יואל גמליאל עם 40% וטליה לנקרי משתרכת מאחור עם 17% תמיכה בלבד.

עו"ד סהר פינטו מתמודד לראשות גדרה. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי, אתר רשמי
עו"ד סהר פינטו מתמודד לראשות גדרה/אתר רשמי, צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

רגע לפני פתיחת הקלפיות, מספר סהר פינטו, על המצב בגדרה: "מאז מקרה האונס המזעזע חוינו עוד לא מעט אירועים שמערערים כאן את הביטחון האישי כמו גניבת כספומט בברוטליות מתוך לב השכונה הכי גדולה בגדרה והסטטיסטיקה של תיקי החקירה בגדרה אינה מבשרת טובות וכל זה עוד לפני תחושת הביטחון שהתערערה בכל המדינה בעקבות מאורעות השבעה באוקטובר. אל מול הצורך הברור הזה לחיזוק הביטחון, אנחנו הנחנו על שולחן המועצה, כבר לפני שנים, תכנית סדורה לחיזוק הביטחון ביישוב הכוללת 7 צעדים מתבקשים לרבות הקמת תחנת משטרה בתוך היישוב. לא ייתכן מצב שלמעלה מ 33,000 מתושבי גדרה נסמכים על תחנת משטרה ביבנה".

האם התנהלות המועצה המקומית נתנה מענה טוב לצרכי התושבים בתקופת הלחימה?

"אין ספק שאת הקדנציה המסתיימת צריך לחלק לשנים שלפני השבעה באוקטובר ולחודשים שחלפו מאז. לצערי הרב מי שלא נערך כנדרש בימי שגר לא יכול להיות מופתע כאשר בזמן חירום מוצא עצמו שאינו ערוך לאתגרי הלחימה.

המועצה הותירה ואקום עצום במענה לצרכי התושבים במהלך חודשי הלחימה. לתוך הואקום הזה נכנסו אנחנו - תושבים רבים התנדבו בעמדות בידוק בכניסה ליישוב, אחרים התנדבו לכיתות כוננות, מושג שלא היה קיים בגדרה כלל עד לפרוץ הלחימה. במישור הקהילתי הקמנו בתוך יממה את מה שאנחנו קוראים לו 'כיפת ברזל קהילתית', פלטפורמה נרחבת שבמסגרתה מאות רבות של תושבים התנדבו כדי לסייע במגוון רחב של יוזמות לחיילים, מילואמניקים, משפחות מגויסים ומשפחות מפונות.

יחד עם תנועת גשר, הקמנו במהלך הלחימה את הפודטראק הקהילתי שלנו, פודטראק שהגיע ערב ערב לבסיס אחר במדינה, בשטחי הכינוס בכל הגזרות ופינק למעלה מ 30,000 חיילים לאורך החודשים שחלפו מאז. קהילת גדרה התגלתה במלוא עוצמתה במהלך הלחימה הזו ועל זה אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולומר מכאן תודה לכל אחד ואחת מהמתנדבים שלנו".

האם גדרה מוכנה להחליף את ראש המועצה המכהן?

אין ספק שכן. האשראי שתושבי גדרה נתנו לראש המועצה אזל מזמן אחרי שמרבית ההבטחות שלו, בוודאי אלו המשמעותיות יותר לתושבים, נשארו 5 שנים נוספות על שלטי 'כאן יוקם' והדמיות.
בפעם הקודמת היה פיצול בקולות שרצו בהחלפת ראש המועצה. הפעם יש יותר קולות שרוצים בהחלפת גמליאל והציבור כבר פיקח יותר. הציבור מבין רק איחוד קולות סביב המועמד שיש לו סיכוי להחליף את ראש המועצה יכול להביא לראש מועצה חדש.

הסקר, אגב הסקר היחיד שפורסם דווח כנדרש לוועדת הבחירות, שערכנו באמצעות מכון סמית, הקיף מדגם רחב מאוד של תושבים ומצביע על עובדה בלתי נינת לערעור - מעל 60% מתושבי גדרה דורשים ראש מועצה חדש. השאלה היחידה שנותרה לפתור היא האם אותם 60% יתפצלו בין מועמדים שונים או יתאחדו מאחורי כדי להביא לגדרה ראש מועצה חדש ב27/2.

גם ראש המועצה עצמו מכיר היטב את המספרים. גדרה כבר שמעה אותו אומר בקולו כי הנכס המרכזי שלו בקמפיין הוא העובדה שיש מועמדת שלישית הרצה לכאורה מולו וגורמת לפיצול הקולות. גם הוא יודע היטב שאם היו רק שני פתקים צהובים בקלפיות של גדרה לא היה לו שום סיכוי ל-5 שנים נוספות".

זירת האירוע | החשוד בפריצה והאונס בגדרה. אורי סלע, באדיבות ערוץ 13, עיבוד תמונה
זירת האירוע | החשוד בפריצה והאונס בגדרה/עיבוד תמונה, אורי סלע, באדיבות ערוץ 13

סקר מכון סמית נערך ב- 21 בפברואר 2024 בקרב 500 אנשים כמדגם מייצג של בעלי זכות הצבעה בגדרה. טעות הדגימה - 4.5%. הוזמן על ידי תנועת גדרתיים

  • עוד באותו נושא:
  • גדרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully