וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור רוכברגר מתכונן לקאמבק: "לא אתן שיפגעו בערכים של רמת השרון"

עודכן לאחרונה: 23.2.2024 / 12:02

אחרי עשר שנים מחוץ לפוליטיקה המקומית, איציק רוכברגר הוא המועמד המוביל לראשות עיריית רמת השרון. "אקיים שיתוף אמיתי עם התושבים כדי לדון בתוכנית המתאר מחדש"

"רמת השרון היא עיר פלורליסטית, פתוחה ודמוקרטית. היא תמשיך לפעול בדרך הזו והסטטוס קוו יישמר". כך אומר איציק רוכברגר, שנחשב למועמד מוביל בבחירות לראשות עיריית רמת השרון שיתקיימו ביום שלישי הקרוב, בריאיון ל"מעריב עסקים".

רוכברגר נבחר לראשונה לראשות העיר ב־2003 אחרי שלדבריו גיבש את השאיפות הפוליטיות שלו כבר בגיל 14. בבחירות 2008 הוא ניצח בסיבוב הראשון, עם כמעט 90% מהקולות ונבחר לכהונה שנייה.

איציק רוכברגר מתמודד לראשות רמת השרון. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי, אתר רשמי
איציק רוכברגר מתמודד לראשות רמת השרון/אתר רשמי, צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

ב־2013 הוא נבחר פעם שלישית אך מיד אחר כך הודיע על נבצרות, לאחר שהורשע בבית משפט, בין היתר, בחתימה על חשבוניות פיקטיביות ובעבירות הנוגעות לקבלת הוצאות בקרן ההשתלמות של ההסתדרות. נגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות.

בשנים האחרונות רוכברגר ניצל את הזמן לסיים תואר ראשון במשפטים בקריה האקדמית אונו ותואר שני במדיניות ציבורית במרכז הבינתחומי בהרצליה. כבן לניצולי שואה הוא נסע לגרמניה, שם עסק בפעילות שעניינה קידום הקשרים שבין העם הגרמני לניצולי שואה, והקים חברה שעסקה בסיורים באתרי שואה בגרמניה.

רוכברגר (68) הוא הבכור מבין חמישה ילדים. הוא נשוי לרונית, גם היא ילידת רמת השרון, אב לשלושה וסבא לחמישה. הוא שירת בחיל החינוך בצה"ל ובשירות המילואים כקצין נפגעים בדרגת סרן. הוא החל את פעילותו הפוליטית כיו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה ברמת השרון. כשהחליט לראשונה להתמודד בבחירות למועצת העיר, הוא זכה במנדט אחד.

חמש שנים מאוחר יותר כאמור נבחר לראשונה לראשות העיר, לאחר שגבר בסיבוב בחירות שני על יצחק קאול ז"ל.

למה החלטת לחזור ולהתמודד על ראשות העירייה?

"במשך 15 שנים כראש עיר זכיתי לאהבה רבה מהתושבים. יצאתי לדרך כדי להחזיר את העיר למצוינות, רמת השרון היא המקום הטוב ביותר לחיות בו. זו עיר עם אופי ועם מסורת ארוכה של הצטיינות בכל התחומים. אני מתכוון להחזיר אותה להיות עיר מתקדמת וחדשנית ששומרת על אופייה".

מה הדברים הראשונים שתעשה אם תיבחר?

"הדבר הראשון זה לחבק את התושבים, לשבת עם אנשי המקצוע. לשתף את הציבור בהחלטות על הדברים החשובים. אני מאמין שיש לשתף את הציבור בכל ההחלטות שנוגעות לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"ערבות הדדית וסיוע"

אנחנו במציאות לא פשוטה של מלחמה בדרום, שייתכן שגם תתרחב לצפון. איך תיערך?

"אתן תשומת לב מיוחדת לקשישים ולתושבים שזקוקים בתקופה הזו לעזרה. יחד עם הצוותים המקצועיים של העירייה, אני מתכוון להביא לכך שכל תושב יידע שיש לו כתובת לאן לפנות. אצלי תהיה ערבות הדדית וסיוע של אחד לשני ככל שניתן בימי מלחמה. אקים מוקד מיוחד שיסייע לתושבים שנקלעו לבעיה או למצוקה שהעירייה יכולה לעזור לפתור אותן. מבחינתי זה מובן מאליו. בימים אלה יש צורך לפעול לקיצור כל הליכי הבירוקרטיה ולאפשר עזרה מיידית לכל אחד ואחת, ואת זה אעשה מיד".

מדברים הרבה על התחדשות עירונית. במה זה מתבטא בפועל?

"כמו כל הערים בישראל, גם רמת השרון צריכה לעבור תכנון שיטפל בהתחדשות התשתיות והמבנים. התחדשות תביא חדשנות ואסתטיקה. יש צדק סביבתי, צדק קהילתי וצדק חברתי. התחדשות עירונית תגן על העיר מנזקי רעידות אדמה וירי טילים לישראל. אני בעד התחדשות עירונית שתיעשה ברגישות, ותוך שיתוף מלא של הציבור. במרכז העיר יתבצע שימור ללא בנייה גבוהה".

לפני מספר חודשים אושרה תוכנית מתאר חדשה. מה זה אומר מבחינת התושבים?

"תוכנית המתאר נעשתה ללא שיתוף התושבים ואין לי כוונה לאשר אותה. אני מתכוון לקיים שיתוף אמיתי עם התושבים כדי לדון בתוכנית מחדש. השפעות התוכנית הן קריטיות ולא יעלה על הדעת שמספר חודשים לפני הבחירות ישנו את גודלה של העיר ואת אופייה, ויהפכו את רמת השרון לעיר שבין 150 אלף ל־250 אלף תושבים, וכל זאת ללא שיתוף התושבים ובלי לשמוע את דעתם".

איך תטפל בבעיות התחבורה של רמת השרון?

"אין דרך אחרת לצאת מהפקקים אלא לעבור משימוש ברכב פרטי לתחבורה ציבורית עם רכבות קלות ומטרו בנתיבים ייעודיים. חשוב להחזיר את התושבים לרחוב שוקק ולחיי הקהילה. אפשר לתכנן זאת בדרך שתהיה יותר מכילה, יותר מתחשבת ופחות דורסנית ופוגעת. צריך לקדם את הפתרונות הדרושים תוך רגישות והתחשבות. עם זאת, חובתי כראש עיר לדאוג לבעלי הרכב הפרטי. אני מתכוון לעשות זאת תוך דאגה וטיפול בחנייה מוסדרת, והסדרת דרכים נגישות, ותוך היערכות לפתרון תחבורתי ציבורי לטווח הארוך".

"הסטטוס קוו יישמר"

בשנים האחרונות יש בעיר מתיחות בין חילוניים לדתיים. איך אתה מתכוון לפתור את הבעיה?

"רמת השרון היא עיר פלורליסטית, פתוחה ודמוקרטית. היא תמשיך לפעול בדרך הזאת והסטטוס קוו יישמר. רמת השרון בהנהגתי תתייצב בקו החזית, ותיאבק נגד כל ניסיון לשינוי של הערכים שעליהם קמה מדינת ישראל ועליהם נוסדה רמת השרון - ערכי השוויון ואהבת האדם באשר הוא אדם. רמת השרון תשמור על דרכה כעיר אוהבת כל אדם, בעלת ערכים ליברליים ושוויון לכל. בעיר שלנו יהיה חופש לדת וחופש מדת. העיר שלנו תכבד כל אדם לפי דתו והעדפתו. לא נניח לאיש או לשלטון לפגוע בערכים אלה".

מה התוכניות שלך בתחום החינוך?

"בשל החשיבות שאני רואה בחינוך יש לי כוונה להחזיק אישית בתיק הזה. רמת השרון מצטיינת בחינוך זה שנים רבות. ולכל ראשי הרשות שכיהנו לפניי הייתה הזכות לפעול לקידום מערכת החינוך. אני מחויב לפעול לחינוך לערכים ולחופש מחשבה כשהם משולבים במצוינות. מערכת החינוך תהיה מגוונת, מכילה, מאתגרת, מעוררת השראה ותשים את התלמידים במרכז. אני גאה להיות יציר מערכת החינוך של רמת השרון. למדתי ברמת השרון מגן הילדים ועד לתיכון. אמשיך לפתח את מערכת החינוך שקרובה ללבי כדי שתהיה גאווה לכולנו".

אתה יכול להתחייב שנשים יתפסו אצלך עמדות מפתח?

"הרשימה שלי כוללת 60% נשים, ובהן גם שופטת בדימוס של בית המשפט המחוזי. בכהונתי כראש הרשות המקומית, נשים מילאו תפקידי מפתח בעירייה בכל התחומים, באגף הכספים, ברווחה, בחינוך, ובאגף הנכסים. חד־משמעית נשים תחת הנהגתי יתפסו עמדות מפתח בכל העמדות ובכל התחומים. זאת המדיניות שלי מאז ומתמיד. ברמת השרון הנשים ניצבות בקדמת הבמה ולא נדחקות לאחור. הן יותר ממחצית הרשימה, ויהיו גורם מוביל בהנהגת העיר. אי אפשר לדבר על שוויון ולא לפעול בדרך הזו. כל חיי האמנתי ופעלתי למען שוויון בחברה ושוויון בין המינים".

אתה תומך בהקדמת הבחירות ובהחלפת ראש הממשלה?

"רמת השרון בראשותי תמשיך להיאבק על ערכי הדמוקרטיה. בעניין ראש הממשלה לא שיניתי את עמדתי. נתניהו חייב ללכת. אמרתי זאת בעבר, חייב ללכת, זה נכון כפל כפליים היום. אני קורא ללכת לבחירות עכשיו בתוך 90 יום, משום שלא רואים מתי המלחמה תסתיים. לכן אני קורא לבחירות עכשיו".

נכון לדעתך לקיים בחירות גם בעת מלחמה?

"כן, חד־משמעית. ויש דוגמאות לכך. ממשלתו של צ'רצ'יל החליטה להדיח את צ'מברליין בעיצומה של מלחמת העולם השנייה. והתוצאה הייתה טובה הרבה יותר ממה שציפו לה. גם אצלנו נערכו בחירות תוך 90 יום לאחר מלחמת יום הכיפורים. ביטחון הוא לא דבר שניתן לזלזל בו, בלי קשר למלחמה".

איך אתה מתכוון לחזק את ביטחונם האישי של תושבי רמת השרון?

"לא רק שאסור לזלזל בביטחון האישי, חשוב לשמור עליו ללא כל קשר למלחמה. כראש עיר אדאג אישית שהמשטרה תהיה פעילה הרבה יותר, על מנת להגביר את תחושת הביטחון והנראות בכל רמת השרון. בשנים האחרונות תחנת המשטרה ברמת השרון הייתה סגורה. לאחרונה פתחו אותה. חייבים ללחוץ כדי להגביר את הסיורים המשטרתיים. שבעה ימים בשבוע במשך כל שעות היממה".

אתה מתכוון להקים מערכת שיטור עירונית?

"אם משטרת ישראל לא תפעל ותרחיב את הסיורים ואת האבטחה ותדאג לביטחון בעיר, אדאג לכך שהפיקוח העירוני יהיה אחראי בצורה מלאה על הביטחון בעיר כדי להגביר את תחושת הביטחון לתושבים".

מה ימצא מי שיבוא לבקר ברמת השרון בעוד עשור?

"עיר שנמצאת בצמרת הערים המצליחות של ישראל, בצד היותה אטרקטיבית ושומרת על אופייה".

  • עוד באותו נושא:
  • רמת השרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully