וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת דרמה פוליטית בחולון: המועמד המוביל שי קינן בראיון

בשיתוף חולון מתחדשת

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 11:31

הזירה המקומית עם שי קינן המועמד לראשות העיר חולון. האם העיר בדרך למהפך וסיום שלטונו של מוטי ששון אחרי 30 שנים?

הזירה המקומית עם שי קינן/וואלה!

רגע לפני פתיחת הקלפיות, המועמד לראשות העיר חולון שי קינן בראיון מיוחד לאתר "וואלה"! על תוכנית העבודה לחולון שהפכה רלוונטית מתמיד אחרי ה-7 באוקטובר, על פעילות "חולון מתנדבת" שיזם בזמן המלחמה, על השירות האינטנסיבי במילואים בחודשים האחרונים וגם על הקמפיין הנגטיבי שמנהלים נגדו המתחרים

ימים ספורים לבחירות המסקרנות לראשות העיר חולון, הזמנו את שי קינן, המועמד לראשות העיר ויושב ראש "חולון מתחדשת" לראיון עם מירב מילר.

אנחנו בימים של מלחמה ובתוכה מערכת בחירות

"כמו כל עם ישראל. ישראל במלחמה, התקופה מאתגרת, אנחנו כמובן נעבור אותה וננצח. באשר לבחירות, תושבי חולון נמצאים בפני בחירה ברורה בין שתי אפשרויות - אפשרות ראשונה היא הדרך הנוכחית, הקיימת, אנחנו מכירים אותה כבר 30 שנים. האפשרות השניה היא האפשרות שאני מציג, של חולון מתחדשת. סיעה עצמאית של אנשים שהם אנשי מקצוע מומחים בתחומם. אני מבקש את אמון הציבור בשני הפתקים, בפתק הצהוב האישי שי קינן ובפתק הלבן לסיעה שלי, "חולון מתחדשת". אם נהיה הסיעה הגדולה במועצה, אני אוכל להגשים את תוכניות העבודה שלי, שגובשו עם אנשי המקצוע הטובים ביותר".

הזכרת את המלחמה, אז נאמר שמהיום הראשון שלה כבר הקמת מיזם בשם "חולון מתנדבת". מה כללה הפעילות שלכם?

"למעשה "חולון מתנדבת" זהו פרויקט שהקמתי כבר בתקופת הקורונה. ליכדתי בשעתו את צעירי העיר לטובת פעילות עבור בני הגיל השלישי ובין השאר דאגנו להם למצרכי מזון ותרופות. הפעם הם לא היו זקוקים לזה, אבל הם כן היו זקוקים להפוגה, לכתף תומכת, לחברה. בבוקר ה-7 באוקטובר גויסתי למילואים של חודשיים וחצי וכבר בדרך לבסיס הערתי לחיים את "חולון מתנדבת". הפרויקט הצליח מעל למשוער ובין בני הנוער שביקרו את ותיקי העיר נוצרו חברויות אמיצות וקשרים קרובים ומרגשים. מה שמרגש במיוחד זה שבמוסדות חינוך לקחו את המודל הזה ואימצו אותו כפעילות חינוכית.

בנוסף, ריכזנו מאמצים למען החטופים. לצערנו יש לחולון שני חטופים בני העיר, אגם ברגר ובר קופרשטיין שאנו מייחלים שיחזרו אלינו כמה שיותר מהר. ארגנו מרוץ להעלאת המודעות ובמקום שלטי הבחירות שלי תלינו את תמונותיהם של אגם ובר בקריאה להשבתם הביתה.

מיזם "חולון מתנדבת" התרחב הפעם גם לילדי הגיל הרך שהיו זקוקים כל כך לפעילות הפגה שתסיח את דעתם מהמתח והחרדה הכללית. הבאנו אמני ילדים מהשורה הראשונה והפקנו פעילויות ייעודיות בגינות ציבוריות ברחבי העיר, ללא תשלום. הילדים נהנו - וההורים לא פחות. עשינו זאת כדי לחזק את החוסן הקהילתי בעיר חולון. עשיתי את זה בהצלחה בתקופת המלחמה ואני מאמין שנעשה זאת בהצלחה גם בהנהגת העיר".

היית כאן באולפן לפני המלחמה ואז אמרת שאתה מתכוון להתמקד בנושא הביטחון האישי - כשעוד לא ידענו על השבעה באוקטובר, וכמובן בחינוך, תשתיות והתחבורה בעיר, משהו מזה השתנה בעקבות המלחמה?

"לא השתנה, נהפוך הוא - התחזק. הזכרת לי שדיברתי על הביטחון הרבה לפני השבעה באוקטובר והבאתי למועצה את יישום המודל המוצלח של אגף סל"ע של עיריית תל אביב. בשעתו חלק מחברי המועצה גלגלו עיניים ולא הבינו את החשיבות. אותם מתמודדים שמדברים על ביטחון - הצביעו נגד הצעתי.
אני חושב שהיום כולם מבינים את החשיבות של הביטחון האישי ברחובות העיר. העיר חולון בראשותי תהיה עיר בטוחה. עוד לפני השבעה באוקטובר, תוכנית הביטחון שלי לחולון כללה מצלמות שיהיו מחוברות למוקד מבצעי, משמרים שכונתיים שיצוידו על ידי העירייה ואף סייר חמוש שיוצב בכל שכונה".


בעקבות השבעה באוקטובר, הציג קינן תוכנית שנקראת: "מגן חולון", אשר מתאימה את תוכניות העבודה עליהן עמל רבות למציאות שהשתנתה. בתחום החינוך, למשל, מצביע קינן על פערים פדגוגיים ורגשיים משמעותיים, כיוון שרוב התלמידים חוו גם את הקורונה וגם מלחמה מתמשכת.

"אני מתכוון לחזק בשיעורי תגבור את ילדי חולון מכיתה א' עד י"ב כדי להתגבר על הפערים הפדגוגים, אבל לא פחות חשוב מזה, אני הולך להשקיע בשפ"ח ( שירות פסיכולוגי חינוכי) כדי גם להתגבר על הפערים הנפשיים שהילדים שלנו צברו, גם מהקורונה וגם בתקופת המלחמה. לי חשוב, החוסן הקהילתי של העיר חולון והילדים הם חלק מרכזי בתוכנית הזאת".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

היריבים הפוליטיים מנהלים נגדך קמפיין נגטיבי והטענה היא שאתה תהפוך את העיר חולון ליותר דתית, אני אשמח לשמוע איך אתה מתייחס לזה?

"תשמעי, אנחנו נמצאים בתקופת בחירות, אז אני מקבל את זה באהבה את ההתקפה עליי אבל זה שקר מוחלט. פשוט אין בין זה לבין האמת דבר וחצי דבר. חולון היא עיר ליברלית ופתוחה וצבעונית. ככה אני גדלתי, ככה אני אוהב אותה וכך היא תישאר. אני אשמור על הסטטוס קוו כבבת עיני, מה שכן אני אעשה, אני הולך להפריח את אזור התעשייה שיהפוך למעצמת בילוי וקולינריה של כל אזור המרכז ואני אומר לך שגם את ותושבי תל אביב, תגיעו לבלות בעיר חולון בחמש שנים הקרובות, אני מזמין אותך כבר מעכשיו".

לפני שנסיים מסר שלך לתושבי חולון?

העיר חולון היא חשובה לי, היא משימת חיי. אני אוהב את ילדי חולון, יש לי הרבה חלומות להגשים עבור העיר הזאת והילדים שלה, ואני חוזר על בקשתי מתחילת הראיון: צאו להצביע, ממשו את הזכות הדמוקרטית וביחד נצעיד את חולון לשינוי".

וואלה מקומי, בשיתוף חולון מתחדשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully