וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאה פדידה באולפן וואלה: "אני מחויבת לשמור על יקנעם ירוקה, אתנגד לתוכנית הבנייה בעמק השלום"

בשיתוף סיעת 'דרך חדשה'

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 11:53

הזירה המקומית עם לאה פדידה, חברת כנסת לשעבר, מנהלת אגף קשרי קהילה בקק"ל, בעשרים השנים האחרונות מכהנת כיו"ר המתנ"ס בהתנדבות וכעת - מועמדת מובילה לראשות העיר יקנעם

לאה פדידה בראיון בזירה המקומית של וואלה!/וואלה!

היה מתוכנן להיות כאן פאנל עם מועמד נוסף לראשות העיר, אך כמו שרואים - הכסא ריק. את ביקשת ליזום את הפאנל ובמקום לנצל את כל זמן המסך אלייך, בחרת להעניק גם לו זמן מסך. למה זה כל כך חשוב לך?

אני מאמינה בשקיפות. מתחילת הדרך שלי במירוץ לראשות העיר האמנתי בכך. אני חושבת שתושבות ותושבי יקנעם שבוחרים השנה מנהיגות חדשה לשנים הבאות רואים לשמוע את העמדות השונות בין המועמדים, לקבל את האמת כפי שהיא. מגיע להם שנהיה שקופים מולם ולכן חשבתי שיהיה נכון לזמן גם אותו ולדון על הדברים ולא רק מאחורי המקלדת.

יקנעם נמצאת בצומת דרכים ואני חושבת שעימות הוא דבר נכון לעשות. אני מעולם לא סירבתי לעימות מולו, ברגע שיהיה משהו מאורגן ומוכן מראש אני הראשונה להתייצב. כבר היו כמה ניסיונות לזמן אותו לעימות וכולם יודעים מי סירב.

מה הנושא הכי חשוב וקרוב לליבך?
אני אתנגד לתכנית הבנייה ברמת השניים עמק שלום, אני אשמור על יקנעם ירוקה.

ביקנעם כבר שנים מתנהל מאבק עיקש על צביונה על העיר, על שמורת הטבע הקסומה שלנו, עמק השלום. תוכניות בנייה הרסניות מאיימות על המשך קיומו והפיכת יקנעם לעיר בטון, פקוקה, עם מחירי דיור שלא ברי השגה. ההתחייבות שלי מתחילת דרכי הייתה כי לא אתן להרוס את הטבע שלנו, לא אתן שיקנעם תהפוך למפלצת נדל"ן, לא אאפשר שיקנעם תאבד את הייחודיות שלה, קהילה חזקה עטופה בנוף ירוק.

המאבק הביא תוצאות והצלחנו להקפיא את התקדמות התכנית ההרסנית ברמת השניים לתקופה של שנה לפחות שתאפשר להנהגה הבאה של יקנעם, לקבל החלטה גורלית לגביה.
האם לתכנן מחדש, למצוא דרכים חלופיות לפיתוח העיר או להרוס את פנינת הטבע הזו במבני בטון שיהרסו את כל הקסם של יקנעם.

לאה פדידה בזירה המקומית. וואלה!, מערכת וואלה
לאה פדידה בזירה המקומית/מערכת וואלה, וואלה!

אנחנו שבוע לפני הבחירות, בימים של מלחמה קשה, איך מניעים מחדש קמפיין בחירות?

לא פשוט לעשות קמפיין ולדבר על פוליטיקה בזמן שטובי בנינו ובנותינו מחרפים את נפשם בהגנה על המדינה. מלבד זאת, מרבית מהרשימה שלי עד היום נמצאים בשירות מילואים פעיל והשאר בצו 8 אזרחי, פועלים כל העת למען חיזוק העורף. אז אין ספק שמערכת הבחירות הזו כבר לא תהיה חגיגה לדמוקרטיה אך היא תהיה מערכת בחירות חשובה וערכית. לצד הקושי בקיום קמפיין בצל מלחמה, אני מרגישה גם שחובתי היא לעשות הכל כדי שביקנעם תהיה הנהגה מנוסה, חזקה ואחראית, הנהגה שפועלת בשקיפות ולמען תושבים.

מאז השביעי באוקטובר, החברה הישראלית התגייסה כולה, מה הדברים שאת עשית?

כיו"ר מתנ"ס יקנעם, התגייסתי עם תחילת המלחמה למשימה הלאומית לחיזוק העורף. הובלתי מערכי התנדבויות רבים ומגוונים, קיימנו פעילויות הפוגה לילדים ולכל המשפחות, סייענו למשפחות של המילואימניקים ויצרנו מסגרות חינוכיות לילדי העיר גם בזמן שמסגרות החינוך הפורמאליות היו סגורות. לצד זה, הצוות שלי הקים סיירת מקלטים, תחזקנו באופן שוטף את תחנת ההתרעננות בצומת יקנעם ודאגנו שהעיר תוכל להמשיך להתקיים גם בשגרת חירום.

המלחמה העירה את הציבור בנושאי ביטחון האישי, איך לדעתך מתפקדת העירייה בזמן חירום?

לצערי, יקנעם לא ערוכה לחירום. הסיכוי למלחמה עצימה מול חיזבאללה הולך וגובר וביטחון העיר הוא נושא שחייב להיות בראש סדר העדיפויות העירוני. אין ביקנעם מוקד חירום עירוני, אין מוקד חירום רפואי, אין הנחיות על התמודדות עם הפסקות חשמל, את המקלטים שיפצנו באופן פרטני ובעיקר חסרה תחושה של אבא ואמא, של מישהו שאחראי וידאג לתושבים בזמן חירום. הצוות שלי שמורכב מאנשי צבא וביטחון ואני, גיבשנו תכנית חירום וקראנו לעירייה ליישם אותה באופן מידיי. במקרי חירום אין זמן לפוליטיקה או למשחקי כוחות, מדובר בחיי התושבים ולא משנה מי יזם את התכנית, חשוב שהיא תיושם. לצערי זה לא קרה אבל עם כניסתי לתפקיד זה הדבר הראשון שאעשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לאה פדידה מועמדת לראשות העיר יקנעם. וואלה!, מערכת וואלה
לאה פדידה מועמדת לראשות העיר יקנעם/מערכת וואלה, וואלה!

מה התוכניות שלך לחיזוק הביטחון של התושבים?

גיבשנו תכנית רחבה ומקיפה, בין הדברים הבולטים: הכשרת המקלטים הציבוריים וחיבורם לאינטרנט. הקמת מוקד עירוני ממוגן שיתן מענה בכל שעת חירום. הקמת צוותי חירום על בסיס כיתות כוננות יישוביות. הקמת מערך לטובת פינוי תושבים, חלוקת העיר לרובעים ומתן ציוד לחילוץ והצלה. הקמת כיתות כוננות.


בתחום החינוך - איפה העיר נמצאת, ומה את מתכוון לעשות?

מערכת החינוך ביקנעם טובה, אבל היא יכולה גם להיות מצוינת. אני מאמינה שקידום הדור הצעיר שלנו הוא משימה מהמעלה הראשונה ובאחריותנו לדאוג לילדים שלנו ולהעניק להם את כל הכלים הדרושים להם להצלחה. כי היום הם הילדים שלנו ומחר הם העתיד שלנו. עם ניהול נכון ומתקדם של תקציב החינוך בכוונתי לדאוג שכל ילד וילדה יקבלו את ההשקעה המרבית, את התמיכה והמעטפת שהם זקוקים וכך אצעיד את מערכת החינוך של יקנעם להיות מערכת מובילה ומצטיינת, מערכת חינוך אשר מעוררת השראה לערים אחרות.

התכנית שלי לחינוך מצטיין נוגעת בכל שכבות הגיל, מלידה ועד האוניברסיטה וכן עוסקת בנושאים כמו חינוך ערכי חברתי, אקלים בית ספרי ומעבר לעידן הדיגיטלי.

מה התוכניות שלך לקידום תוכניות דיור לזוגות צעירים?

בכוונתי לדאוג לדיור לצעירים באמצעות דיור למשתכן, קידום פרויקט דירה בהנחה ולהקים את שכונת יקנעם הצעירה, שכונה שתאפשר לצעירי העיר לגור במחיר שפוי, שכונה שתשאיר את הצעירים שלנו כאן בבית, ביקנעם.

איך את רואה את העיר בעוד עשר שנים?
החזון שלי ליקנעם הוא להפוך אותה לעיר המובילה באזור, עיר עם קהילה חזקה וססגונית, עיר עם חינוך מצוין, עם חיי תרבות ספורט ופנאי תוססים, עיר מאוחדת עם שטחים ירוקים ופתוחים. עיר ששומרת על הצביון שלה אך גם יודעת להתפתח. עיר של צעירים.

וואלה מקומי, בשיתוף סיעת 'דרך חדשה'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully