וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהר בלום באולפן וואלה: "אני המועמד הליברלי היחיד שיכול לנצח את רחמים מלול"

בשיתוף סיעת פה

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 15:46

הזירה המקומית עם זהר בלום, המועמד לראשות העיר רחובות עם ניסיון של עשרים שנה בעשייה הציבורית המקומית

זהר בלום בזירה המקומית/וואלה!

זהר בלום, המועמד המוביל לראשות העיר רחובות מגיע לראיון באולפן וואלה!

אנחנו שבוע לפני הבחירות, בימים של מלחמה קשה, איך מניעים מחדש קמפיין בחירות?

צריך לזכור שלא מדובר בפוליטיקה, אלא בחיים עצמם, בחיי היום יום של כל 163,000 תושבות ותושבי העיר רחובות. הם צריכים לזכור שב- 27 בפברואר יש להם הזדמנות לבחור מנהיגות חדשה לעיר רחובות. לאחר כ- 15 שנה, הגיע הזמן להתחיל מחדש עם ראש עיר צעיר יותר, ליברלי יותר ושיביא אנרגיות ושיטות ניהול מתקדמות לניהול העיר.

אתם בישורת האחרונה לפני הבחירות, שלושה מתמודדים אחרונים, מה מייחד אותך מהאחרים?

ראש העיר המכהן מסיים את הקדנציה השלישית והוא אכן עשה עבודה טובה אך הגיע הזמן לומר לו תודה ולהתחיל מחדש. מה שלא עשית בקדנציה השנייה והשלישית, בוודאי שלא תעשה הקדנציה הרביעית.
ביחס למתמודדים האחרים שרצים לראשות העיר בפעם הראשונה, אני מביא לתפקיד ניסיון עשיר של עשרים שנה בעשייה הציבורית, אחריות מלאה ואמינות מוחלטת.

בעקבות כך, אציע לחבריי הצעירים והמוכשרים, המועמדים לראשות העיר, יניב ומתן, תפקיד משמעותי לצידי בהנהלת העיר. לאחר שאבחר לראשות העיר, בכוונתי להציע להם להתמנות כסגניי, לתת להם סמכויות נרחבות וחופש פעולה מלא. אני סמוך ובטוח שבעזרת ההכוונה הנכונה והניסיון הרב שלי, נעבוד יחדיו כצוות מנצח למען כלל תושבי העיר.

בעתיד, לאחר שאסיים את שני קדנציות בהצלחה כראש עיר, הם ימשיכו את דרכי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מאז השביעי באוקטובר, החברה הישראלית התגייסה כולה, מה הדברים שאתה עשית ?

ב- 07 באוקטובר, בשעה 06:30, עם המטח הראשון שנורה לעבר כלל ערי ישראל ורחובות בפרט, יצאתי מיד לשטח לכל זירות הנפילות, דאגתי לתאם בין כוחות הביטחון, פיקוד העורף ועובדי העירייה.

במקביל לעבודתי בעירייה, איבדתי 2 בני משפחה יקרים, אודיה ודולב סויסה ז"ל שנרצחו בשדרות מול עיני בנותיהן הקטנות, רומי (6) וליה (3). המשפט של רומי שפנתה לכוחות הביטחון בשאלתה "אתם של ישראל?" תוך כדי שהגנה על אחותה הקטנה, נחקק בזיכרון הלאומי ונחשב לאחד המשפטים המזוהים עם המלחמה הזו.

בעבודה משותפת יחד עם פיקוד העורף, הכשרנו מרחבים מוגנים נוספים עבור תלמידות ותלמיד ביה"ס, הקמתי מרחבים מוגנים חדשים בשטחי מוסדות החינוך, דאגתי לחוסן הנפשי שלהם באמצעות השירות הפסיכולוגי ופעילויות חברתיות נוספות לשמירה על ביטחונם. כבר באותו הערב, הקמתי קבוצות מתנדבים של אלפי תושבות ותושבי רחובות שנרתמו לסייע לחיילי צה"ל ולמשפחות המפונות.

בנוסף לכך, הקמתי פרויקט מיוחד "מקלטים מוארים", מיזם ראשון מסוגו בארץ, פתיחת מעל ל- 100 מרחבים מוגנים בשכונות העיר והפיכתם למרכזים קהילתיים בעת חירום שבהם תושבות ותושבי יוכלו להשתתף בפעילות הפוגה חווייתית ואיכותית שמגבירה את החוסן האישי והקהילתי.

זהר בלום באולפן הזירה המקומית. וואלה!, מערכת וואלה!
זהר בלום באולפן הזירה המקומית/מערכת וואלה!, וואלה!

מה התוכניות שלך לחיזוק הביטחון ברחובות?

קודם כל, ממ"ד לכל תלמיד. במסגרת התוכנית שלי שאותה התחלתי כבר לפני עשור, אני מתחייב למגן את כלל בתי הספר בעיר ב- 5 השנים הקרובות, באמצעות הריסה ובנייה מחדש של מבנים ותיקים והוספת מרחבים מוגנים במוסדות.

נושא נוסף בתוכנית הביטחון הוא הקמת חטיבת ביטחון עירונית שתשלב בין חברי כיתות הכוננות, משמר השכונה והשיטור העירוני, חטיבת הביטחון תצייד את כלל הכוחות בציוד מתקדם ותספק להם הדרכה מקצועית בתיאום עם משטרת ישראל.

ב- 7 באוקטובר הבנו שאנו צריכים לדאוג לעצמנו ולתושבים שלנו ולכן בכוונתי להקים קרן כלכלית לשעת חירום שבמסגרתה נגייס תרומות מרחבי העולם על מנת שנוכל, במקרה חירום, להעניק סיוע מיידי לתושבים.

מהם שלושת הנושאים הכי חשובים לטיפול מידי בעיר בתקופה הקרובה?

הנושא הבוער ביותר בקרב התושבים הוא חד משמעית נושא תשתיות וניקיון. בשנים האחרונות, נעשתה עבודה בתחום אך התוצאות עדיין רחוקות מלהשביע את רצון התושבים. יש לי תוכניות סדורה לטיפול בבעיה והיא תכלול, בראש ובראשונה, שינוי "ברוח המפקד", אני מתכוון לצאת כל בוקר ב- 05:00 לסייר בעיר עם מפקחי הניקיון כדי להתחיל את היום בשטח עם עיר נקייה ומצוחצחת עבור התושבים.

דבר נוסף, מדיניות האכיפה ללא פשרות כנגד פורעי חוק שמזהמים את הסביבה ואדאג להטעמת טכנולוגיות חדישות ורכישת מיכון לניקיון העיר. לא ייתכן שבמאה ה-21 ינקו את העיר עם מטאטא רחוב שבור ולא עם מכונות מתקדמות שמיועדות לכך.

הנושא השני הוא שקיפות מלאה בעבודת העירייה. תושבי רחובות אוהבים את העיר אך לא את העירייה. העירייה בראשותי תתנהל בשקיפות מלאה, תשתף את הציבור בתהליכי קבלת ההחלטות ותעניק להם שירות אישי ואיכותי כמו שנהוג במגזר הפרטי.

הנושא השלישי והמהותי הוא הכנסת מדיניות ליברלית ושיוונית לכלל תושבות ותושבי העיר. אשמור על זכויות המיעוט אך גם אעמוד על כך שזכויות הרוב יישמרו בקפדנות ואדאג לפעילות תרבותית ותחבורה ציבורית בכל ימות השבוע, כפי שנהוג בכל הערים המתקדמות בישראל.

הזירה המקומית עם זהר בלום. וואלה!, מערכת וואלה!
הזירה המקומית עם זהר בלום/מערכת וואלה!, וואלה!

בתחום החינוך - איפה העיר נמצאת, ומה אתה מתכוון לעשות?

לפני 20 שנה, קיבלתי את מערכת החינוך שאחוזי הזכאות לבגרות עמדו על כ- 50% בלבד, היום, אנו נושקים ל- 90%.

לפני כשנתיים, לראשונה אי פעם בתולדות רחובות, זכינו בפרס חינוך ארצי מטעם משרד החינוך. אנו נמשיך לשאוף למצוינות ולהתאים את החליפה האישית המתאימה ביותר לכל ילדה וילד בעיר. רחובות התברכה במוסדות האקדמיים המובילים ביותר בעולם, מכון ויצמן למדע והפקולטה לחקלאות, אני מתכוון להדק את שיתוף הפעולה של מערכת החינוך העירונית.

התחלתי בתהליכים הללו בשנים האחרונות עם הקמת "מרכז שוורץ/רייסמן למדע" במכון ויצמן למדע שבו לומדים פיזיקה וכימיה ברמות מוגברות במטרה לקדם את החינוך המדעי האיכותי ולטפח את דור העתיד בישראל.

החזון שלי הוא להפוך את רחובות למרחב חינוכי אחד, עיר אוניברסיטאית, שבה כלל התלמידות והתלמידים יוכלו לבחור ולהתמקד בתחומי ידע בלי קשר לבית הספר שבו הם לומדים.

מה התוכניות שלך לקידום תוכניות נדל"ן ודיור לזוגות צעירים?

קצב הגדילה של הבנייה ברחובות חייב להיות מבוקר ומתואם עם התשתיות הקיימות כדי לשמור על איכות החיים בעיר. הגיע הזמן שרחובות תהפוך להיות עיר מתוכננת ומתקדמת עם ריאות ירוקות, שבילי אופניים ונתיבי הליכה ולא עיר מיושנת וצפופה.

ביום הראשון לתפקידי כראש עיר, אתן הוראה למינהל ההנדסה להתחיל בהכנה וגיבוש תכנית מתאר לעיר, תכנית אב לתחבורה ותכנית אב לתחבורה הציבורית. גיבשתי עם צוות מומחים תוכניות לשיקום רחוב הרצל והשכונות הוותיקות במסגרת תהליכי התחדשות עירונית, לפיתוח שכונות חדשות ירוקות ושילוב חדשנות לצד קיימות. בכוונתי לשמור על השטחים החקלאיים המקיפים את העיר ולהקים פארק גדול נוסף למען כלל תושבי העיר שיהיה פתוח 24/7.

איך אתה רואה את העיר בעוד עשר שנים?

רחובות בראשותי תהיה בירת המדע של ישראל! עיר שתהווה אבן שואבת למדענים מרחבי הארץ ושתהיה כור היתוך של רעיונות פורצי דרך ובית יוצר של טכנולוגיות חדשניות.

עיר צעירה, מובילה ומתקדמת עם הרבה שטחים פתוחים וריאות ירוקות, תחבורה ציבורית מפותחת, שבילי אופניים ונתיבי הליכה, וכן, יצירת חיי לילה, תרבות ופנאי תוססים בכל ימות השבוע.

מה המסר שלך לתושבי העיר?

אני מאמין שרוב תושבי רחובות חולקים את אותה השקפת עולם, חיה ותן לחיות.

יחד נשמור על האופי המיוחד של העיר רחובות. העיר שלנו ידועה כעיר של סובלנות וסבלנות אחד כלפי השני. אני לא אתן לאף אחד לפגוע, לא בזכויות הרוב ולא במיעוט.

כל אוכלוסייה תקבל את כל מה שמגיע לה, נקודה.

וואלה מקומי, בשיתוף סיעת פה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully