וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: חתונה גאה על מדרגות בניין עיריית חיפה

15.2.2024 / 15:52

באירוע נישאו אחינועם כץ וירדן ברוך - בחתונה גאה ראשונה מסוגה בבניין העירייה. זאת, כחלק מיוזמה של פעילות ופעילי תנועת "רוב העיר" לסדר יום עירוני המקדם שוויון מלא לכל הקהילות

חתונה גאה ראשונה בבניין עיריית חיפה/"רוב העיר"

פעילות ופעילי תנועת "רוב העיר", המתמודדת בבחירות שיתקיימו למועצת העיר חיפה ב-27 בפברואר, קיימו הבוקר חתונה גאה על מדרגות הכניסה לבניין העירייה, כדי לדרוש שהעירייה תאמץ סדר יום עירוני המקדם שוויון מלא לכל הקהילות, ובכלל זה לקהילת להט"ב. באירוע נישאו אחינועם כץ וירדן ברוך - בחתונה גאה ראשונה מסוגה בבניין העירייה.

סאלי עבד, ראש רשימת "רוב העיר", חיתנה את שתי בנות הזוג: "העיר חיפה מתחייבת לתת לכן בית. בית שאפשר לחיות בו בכבוד, בבטחון ובאהבה. בית יציב שעומד על תשתיות ציבוריות אמינות. בית שתוכלו להרשות לעצמכן, ולא תצטרכו להגן עליו מהציפורניים של נדלניסטים מתל אביב. בית שתוכלו להגיע אליו ברחובות בטוחים, בתחבורה ציבורית, דרך טבע עירוני. בית בשכונה שנהנית מכל המשאבים שמגיעים לציבור, שהתושבים בה לא מופלים לרעה בגלל המעמד, הלאום או הדת שלהם. בעיר בה משפחות ערביות, יהודיות, להט"ביות, חרדיות, חד הוריות - כולן חיות יחד בכבוד, הכרה, שוויון ושלום. זה שמגיע לכן, זאת זכותכן, וזה מה שמגיע לכולנו. בית משותף ובטוח לערבים וליהודים, ללהט"בים וסטרייטים, לגברים ונשים, לילדים ולקשישים. אמן!".

חתונה גאה ראשונה על מדרגות בניין עיריית חיפה. רוב העיר,
חתונה גאה ראשונה על מדרגות בניין עיריית חיפה/רוב העיר

בתנועת "רוב העיר" מזכירים כי בקדנציה האחרונה העירייה נקטה בצעד חשוב, והחליטה לאפשר לבני זוג להט"ב להירשם כידועים בציבור: "הרוב הגדול של תושבי העיר תומכים בשוויון זכויות מלא, ובכלל זה נישואים גאים, והגיע הזמן שהתנהלות העירייה תשקף זאת, גם באופן בו מחולקים המשאבים והתקציבים. היינו רוצים לראות הקמת הוסטל חירום עירוני לנוער גאה, כולל התאמות ייעודיות לנוער גאה מהחברה הפלסטינית. נחוץ גם לעבות את מערך הרווחה העירוני, לקדם תכניות חינוכיות בבתי-הספר המקדמות פתיחות וקבלה כלפי הקהילה הגאה, ושהעירייה תשקיע בתרבות גאה מקומית - לא רק במצעד הגאווה, אלא לאורך כל השנה".

מוקדם יותר השבוע, פעילי תנועת "רוב העיר" קיימו הפגנה מחוץ לביתו של חבר מועצת העיר יואב רמתי, המתמודד כנציג של מפלגתו של איתמר בן גביר, במחאה על דברים שאמר לאחרונה בריאיון נגד מצעד הגאווה החיפאי. לדברי הפעילים, בכוונתם לעודד את ציבור תומכי השוויון והדמוקרטיה לא לגלות אדישות ולהשתתף בבחירות למועצת העיר, כדי למנוע ממפלגות שהשקפת עולמן מעודדת אפליה מלזכות בהישגים בבחירות אלה.

  • עוד באותו נושא:
  • חתונה גאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully