וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם סיסקו תעשה לאופקים מה שאינטל עשתה לקרית גת?

18.2.2024 / 13:54

ענקית הטכנולוגיה עומדת להקים שלוחה באופקים, וזה הזמן לבדוק האם העיר יכולה להוות תחליף ראוי למי שמחפש לגור, למשל, בבאר שבע

פארק מים אופקים. מיכאל פורלטוב,
פארק המים של אופקים. נראה שיש פה אופק/מיכאל פורלטוב

עיקר האוכלוסיה בישראל מרוכזת בגוש דן. על מנת לעודד פיזור אוכלוסיה ולתמוך בתושבי הפריפריה, מדינת ישראל מעניקה הטבות מס. ניתן לומר באופן כללי כי ככל שהישוב קרוב יותר לגבול, תושביו נהנים מהטבת מס משמעותית. נכון להיום מדובר ב-485 ישובים. כך למשל תושבי קריית שמונה נהנים מהטבת מס מקסימלית בסך 20%.

עבור זוג צעיר שרק מתחיל את דרכו בחיים וגם עבור משפחה שמעוניינת לשפר דיור מדובר בהטבה כספית משמעותית ששווה עשרות אלפי שקלים בשנה. המשמעות היא שתושבים הנהנים מהטבת המס משלמים פחות מסים.

קחו למשל את אופקים. בשנים האחרונות עוברת העיר הדרומית פריחה משמעותית ונדמה שההאטה בנדלן פסחה עליה. אופקים שמרוחקת כ 24 ק"מ מעזה, מגלה יציבות מרשימה וצמיחה לא מעט בזכות העובדה כי תושבי אופקים נהנים מהטבת המס משמעותית ביותר כמעט מקסימלית בסך 18% בעוד שבבאר שבע המרוחקת 12 ק"מ בלבד אין הטבת מס כלל.

כנס הבינלאומי של סיסקו. סיסקו ישראל,
חגיגה באופקים. סיסקו ישראל/סיסקו ישראל

אופקים היא לא היחידה שחתמה עם מדינת ישראל על הסכמי גג, אלא שלנהירה של תושבים ומשקיעים לעיר יש סיבה משמעותית נוספת. לפני מספר ימים הודיעה ענקית טכנולוגיית המידע "סיסקו מערכות" כי החליטה להקים שלוחה בעיר ובכך היא מצטרפת לחברות בינלאומיות מובילות כמו nvidia ואלביט שהקימו שלוחות בפארק ההייטק של גב ים.

התושבים החדשים מאמינים שמה שאינטל עשתה לקריית גת, יעשו אותן חברות לאופקים ויהפכו אותה למוקד משיכה משמעותי למשפחות צעירות. כידוע, המפתח למשיכת תושבים הוא תעסוקה. הסיבה לדעיכת עיירות הדרום בעשורים האחרונים ולנטישת הצעירים נבעה ממחסור במקומות עבודה. כעת, אופיה הכפרי, הטבת המס המשמעותית ותנופת הבניה מושכת אליה תושבים חדשים מהדרום שמזהים באופקים את המגמות שאפיינו את עיר היין באשקלון וכרמי גת בקרית גת שהביאו להצלחת הפרויקטים בזכות ההשקעה של המדינה.

למעשה עתידה של אופקים הובטח לאחר שמדינת ישראל השקיעה מיליארדי שקלים מתוך כוונה להפכה לעיר עצמאית ומשגשגת. כיום מונה העיר כ-32 אלף תושבים ובעשור הקרוב היא מתעתדת לשלש את מספר תושביה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כבר לא פרבר שינה

קצב הצמיחה הדמוגרפית המרשים של העיר הוא גם תוצר של פתיחת תחנת הרכבת בעיר וחניכתו של כביש המחבר לבאר שבע. שני אלה קיצרו משמעותית את טווחי הנסיעה לבירת הנגב ולגוש דן מה שמושך אליה משפרי דיור מבאר שבע והאיזור שבחרו לקנות דירה ענקית ולצאת עם יתרה לאחר מכירת הדירה שלהם. כך למשל בשכונת אפיקי הנחל שנבנית בימים אלה ניתן למצוא דירת 5 חדרים ענקית במחיר של 4 חדרים בבאר שבע- 1680000 שקלים. מדובר בפער שיכול להגיע ל 300 אלף שקלים לדירה. אם מוסיפים לכך את הטבת המס, הרי שתושבים חדשים באופקים יכולים לשדרג משמעותית את רמת החיים שלהם.

אך לא רק תושבים חדשים. מאז תחילת השנה זיהו משקיעים רבים הזדמנות גדולה להיכנס לשכונת אפיקי הנחל שהיא למעשה עיר חדשה שנבנית בתוך אופקים, הממוקמת 20 דקות נסיעה מפארק הייטק של גב ים ושלהערכתם תוביל את העיר להיות אחת משלושת הערים החזקות בדרום, עם השלמת המעבר של צה"ל לדרום.

לדברי מנכ"ל סלעית, שייקה נפחא, מדובר בסוג אחר של משקיעים מאלה שהשקיעו בבאר שבע לפני 20 שנה. לא מעט מהמשקיעים שרוכשים אצלנו דירות בפרויקט עומרים, מגיעים דווקא מהפריפריה של גוש דן והם לא פוסלים מעבר לדירה לאחר סיום הבניה. קשה להתעלם מהחסכון המשמעותי כל כך שטמון במעבר לעיר.

לדבריו בפרויקט עומרים של החברות בראל סלעית בשכונת אפיקי הנחל נבנות 780 יחידות דיור ב 18 בניינים מהן564 בשוק חופשי כאשר מאז ינואר השנה אנחנו בקצב מדהים של מכירות בסדר גודל של 6 דירות בשבוע.

  • עוד באותו נושא:
  • אופקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully