וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט שם סוף להפצת שקרים: פעיל פוליטי יפצה את ראש העיר בת ים ב- 150 אלף ש"ח

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 18:40

בית המשפט קיבל באופן מלא את תביעתו של ראש העיר בת-ים, צביקה ברוט, נגד הפעיל הפוליטי אשר הפיץ שקרים וביזה אותו בפייסבוק. השופט פסק פיצוי של 150 אלף שקלים, התנצלות פומבית, ומחיקת כל הפרסומים במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים

בית משפט השלום בבת-ים קיבל את תביעתו של ראש העיר צביקה ברוט נגד הפעיל הפוליטי מאיר בכר, אשר בשנים האחרונים פרסם שורה של סרטונים והשמצות של ברוט ובכירים נוספים בעיריה.

במסגרת פסק הדין הודה בכר כי הדברים היו שקר מוחלט, וכי הוא טעה ו"כעת מבין כי ברוט פעל בניקיון כפיים ולטובת התושבים", כלשונו. פסק הדין, שהתקבל בפשרה בין הצדדים, חויב בכר בתשלום 150 אלף שקלים, והתחייב להתנצל פומבית ולמחוק את הפרסומים השקריים שהעלה.

במקביל מתנהלת תביעת דיבה נוספת של ברוט נגד בכר וחברו יוסי בכר, ראש העיר לשעבר, על פרסומים דומים. ההערכה היא שפסק הדין הזה מחזק את הקייס של ברוט נגד השניים גם בתביעה הנוספת, שכן בכר כבר הודה כי דבריו היו לא נכונים והתבססו על מידע שאינו אמת.

תביעת דיבה נגד ראש העיר בת ים/-

בין הפרסומים שהעלה בכר נטען למשל כי ברוט קיבל תשלומים אסורים עבור מכוניתו מהעיריה. אלא שברוט בכלל הודיע בתחילת הקדנציה שהוא מוותר על רכב השרד שמגיע לו, ורכש את הרכב מכספו הפרטי. ברוט, שהבטיח לציבור לשמש כדוגמא אישית בזמן תכנית ההבראה של העיריה, מימן מכיסו גם את כל הוצאות הדלק שנסע במסגרת תפקידו, ובכל חסך לעיריה במהלך הקדנציה כ-200 אלף שקלים שמימן מכיסו - למרות שהיה זכאי לקבל אותם למשכורת.

בנוסף פרסם בכר כי ברוט קיבל מתנה אסורה בדמות סוף שסוע זוגי לו ולבת זוגו בבית מלון בצפון - אלא שברוט מעולם לא שהה בחופשה שם, ובמהלך הדיון התברר כי לא היו דברים מעולם. עוד טען בכר כי בת זוגו של ברוט היא אחותה של בכירה בעיריה, ולכן היא מקבלת הטבות כספיות - אך לאותה בכירה אין בכלל אחות, והוכח כי היא לא קיבלה שום הטבה.

בפסק הדין שיבח השופט יגאל נמרודי את הצדדים על ההגעה להסדר, ובכר התחייב לפרסם התנצלות פומבית. בכר פרסם סרטון וידאו בו אמר כי "לאחר בדיקה שעשיתי אני מבין שטעיתי והטעו אותי בפרסומים. כל הדברים לא היו נכונים ואפילו הפוכים לגמרי מהמציאות. היום אני מבין שראש העיר פעל תמיד בניקיון כפיים ולטובת התושבים. שוחחתי עם ראש העיר והתנצלתי בפניו והוא הסכים לקבל את ההתנצלות. אני מבקש לחזור בי חזרה מלאה מכל הפרסומים ואני מבקש מכל מי שמצטט אותי להפסיק לעשות זאת כי הדברים שפרמתי אינם נכונים. אני מבקש להביע צער ולהתנצל בפני ראש העיר וגם בפני הציבור בפניו פרסמתי את הדברים".

צביקה ברוט יוצג על ידי עו"ד טלי בן סימון. בכר יוצג על ידי עו"ד גיל סמרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully