וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רז קינסטליך באולפן וואלה: מתרגש מהתמיכה של אלפי התושבים ויוצא בקריאה חשובה

בשיתוף רק ביחד

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 10:44

הזירה המקומית עם רז קינסטליך, ראש העיר ראשון לציון שמתמודד לקדנציה שנייה בבחירות הקרובות. מספר בראיון לוואלה! על התוכניות שלו למיגון תושבים, הצמיחה הכלכלית של העיר, ופרס החינוך הארצי בו זכו

הזירה המקומית עם רז קינסטליך, ראש העיר ראשון לציון/וואלה!

רז קינסטליך, ראש העיר ראשון לציון, מתמודד לקדנציה שנייה בבחירות הקרובות ב 27.2. בראיון לזריה המקומית של וואלה! מספר על ההערכות העיר בתקופת המלחמה ומה צפוי בשנים הקרובות בראשון לציון

אנחנו כשבועיים וחצי לפני הבחירות, בעיצומם של ימי מלחמה קשים ומורכבים, העיר ראשון לציון ספגה המון אזעקות ופגיעות ישירות, ולצערנו גם הרוגים ופצועים וחטופים, איך מתמודדים עם המצב הזה?

מלחמת חרבות ברזל הפכה בעל כורחה את העיר ראשון לציון לאחת מהערים המטווחות ביותר בארץ. בשנים האחרונות המשכנו לקיים תרגול חירום ואל נשכח שלפני "חרבות ברזל" חווינו גם 4 מבצעים צבאיים.

כבר ביום השני למלחמה היינו העיר הראשונה שהקימה את משמר השכונות שאליו התנדבו כ- 1700 תושבות ותושבים שמסייעים לחברה לביטחון ולמשטרה לבצע סיורים ברחבי השכונות בעיר. בנוסף, יחד עם פיקוד העורף הקמנו את כיתות "בני המקום" שהתגייסו בצו 8 למשימות אבטחה בעיר. עד לרגע זה אנחנו מקיימים פיקוח מתמיד בכל אתרי הבנייה.

העיר ראשון לציון היא עיר בת 141 שנים, אך ברובה ממוגנת. מתוך 300 אלף תושבים, רק כ- 23 אלף תושבים הם ללא מיגון כלל. בתחילת המלחמה הזמנו חדרי מיגון שאותם אנחנו מציבים בגנים ומוסדות חינוך ישנים.

בנוסף, בשלושת החודשים הללו ביצענו מיפוי של כלל החניונים ומוסדות החינוך אליהם תושבים חסרי מיגון יוכלו להגיע במידה ותיפתח חלילה חזית צפונית. הכשרנו עשרות חניונים לכך שיהוו פתרון לשהייה ממושכת. בעת חירום - התושבים ללא המיגון יקבלו הודעות שיודיעו להם לאיזה חניון אזורי הם צריכים להגיע. לאחר כל אזעקה, או בכל מקרה של אירוע - אנחנו מוציאים סמס לכל תושבי העיר בכדי לעדכן אותם.

במצב החרדה והפאניקה שכולנו נמצאים בו מאז ה7- לאוקטובר, אנחנו נעשה הכל כדי שהתושבים שלנו ידעו שלא מסתירים מהם כלום והכל שקוף ומונגש עבורם. אני חייב לציין גם את ההתנהגות האחראית של התושבים שלנו, שנשמעים להנחיות פיקוד העורף וזה מוכיח עצמו.

איפה העיר נמצאת בתחום החינוך, ומה התוכניות שלך להמשך?

אחד הדברים שאני הכי גאה בהם, זו מערכת החינוך שלנו בשנים האחרונות. ראשון לציון גם זכתה בפרס החינוך הארצי בפעם הראשונה בתולדותיה וזה כבוד עצום, ופרס שמעיד על האיכות וההשקעה שלנו בחינוך.

בראשון לציון יצרנו מודל ייחודי בו מה שהיה שמור בעבר רק למערכת החינוך הפרטית, מקבלים במערכת החינוך הציבורית העירונית. זאת אומרת שאצלנו במערכת החינוך הציבורית, ניתן לבחור בין חינוך בבתי ספר דמוקרטיים, גני טבע, חינוך מונטסורי, אנגלית ועוד'. אצלנו מלמדים חוג שחמט ורובוטיקה כבר מהגן... דברים שאולי בערים אחרות מקבלים רק בחינוך הפרטי.

אני רוצה שבעיר ראשון לציון, כל ילד וילדה יוכלו לקבל באופן שוויוני את החינוך המתאים להם. כ36% מתקציב העירייה בשנה החולפת הושקע רק בחינוך! מדובר בהשקעה עצומה ובנתח שמבהיר עד כמה החינוך אצלנו הוא בראש. אנחנו רוצים שהילדים שלנו יזכו לחינוך למצוינות, חינוך חדשני, עדכני. יש לנו בית ספר למחוננים בין הטובים בארץ (רון ורדי), אנו העיר הראשונה שהכנסנו מעבדת דמיון לחלק מבתי הספר - אלו מעבדות אינטראקטיביות שאפשר ללמוד בהן שיעורים שלמים באמצעות שילוב של ויזואלי, קול ומגע.

אני מאוד שמח שהילדים שלי לומדים כאן בעיר ובכל שנה אנו מקבלים גם פניות של הורים מערים אחרות שרוצים לשלב את הילדים במסגרות שלנו, אך כאמור - הן מיועדות רק למי שלומד בעיר.

הזירה המקומית עם רז קינסטליך, ראש העיר ראשון לציון ומתמודד בבחירות. וואלה!, אתר רשמי
הזירה המקומית עם רז קינסטליך, ראש העיר ראשון לציון ומתמודד בבחירות/אתר רשמי, וואלה!

מה הפרויקטים שאתה הכי גאה בהם?

אני מסיים קדנציה של חמש שנים, שאכן נחשבת למוצלחת, אך צריך גם לזכור שזו הייתה קדנציה מורכבת ולא חשבתי בשום שלב שאצטרך להתמודד עם כל כך הרבה אתגרים בקדנציה ראשונה.

איך שישבתי על הכיסא ישר התחיל מבצע צבאי "חגורה שחורה" שבמהלכו גם נורו טילים על העיר. מיד לאחר מכן החלה מגפת הקורונה וזה לנהל עיר בזמן שמגפה משתוללת בחוץ ואף אחד לא מבין מה קורה ולאחר מכן עוד 3 מבצעים צבאיים ומלחמה אחת שעוד מתנהלת.

יותר מהכל אני גאה שעל אף הקשיים והאתגרים, ראשון לציון נחשבת לאחת מהערים המצטיינות בחירום. בזכות המודל שיצרנו מכל האירועים הללו, היום אנחנו באמת בחוד החנית של נושא הביטחון בארץ.

לצד כל האתגרים הללו זו גם הייתה קדנציה מלאה בהישגים: חתמנו על הסכם היסטורי לפינוי הבסיס הצבאי שנמצא בעיר (מטווח 24), בזכות הסכם הפינוי, נשלש בשלב הראשון את חופה של העיר שעומד כרגע רק על ק"מ. נפנה שטחי ענק שיהפכו לשמורת טבע עבור הציבור.

העיר ראשון לציון דורגה כאחת הערים שהכי טוב לגור בהם בסקר של הלמ"ס שדירג את כלל הערים בארץ לפי פרמטרים של איכות חיים.

יש לנו את פרויקט פינוי הבינוי הכי גדול בארץ בשכונת רמת אליהו שכבר קודם עור וגידים, את מתחם עירוב השימושים והתעסוקה הכי מתקדם שנבנה במתחם האלף, אנחנו בעיצומה של מהפכת תחבורה בעיר שתהפוך את ראשון לציון לאחת מהערים המתקדמות תחבורתית בארץ, זכינו בעיר יפה ומקיימת, בפרס גרין טן, על כך שאנחנו עיר ירוקה.

בחמש השנים הללו, ראשון לציון הפכה לאחת מהערים שהכי מעודדות רפואה בארץ - תיפתח שלוחה של בית חולים איכילוב כאן במתחם האלף בשנים הקרובות, אסותא פותחים בקרוב בית חולים חדש בעיר שיתמחה בכל הקשור לאורתופדיה, יש גם מבנה מכונים של מכבי שנפתח כאן רק השבוע, הכולל מכשיר MRI וכל זאת כדי שתושבי העיר יוכלו לקבל את כל השירותים הרפואיים ליד הבית ובנוסף, אנחנו גם שוקדים על הקמה של בית ספר לרפואה כאן בעיר ראשון לציון - זה אתגר לא פשוט אך חשוב גם ברמה הארצית.

יותר מהכל אני גאה בתושבות ובתושבים שלנו, שבזכותם ראשון לציון היא אחת מהערים הכי מתנדבות בארץ. אחוז ההתנדבות כאן בעיר הוא עצום וזה מחמם את הלב לדעת שיש לנו תושבים כאלה.

נראה שאתה צועד בביטחון לעבר הקדנציה שנייה, האם תושבי ראשון יצאו בכלל להצביע בבחירות?

אני לא מתמודד יחיד. יש מולי עוד מתמודד לראשות העיר. את נוגעת בנקודה חשובה מכיוון שצריך להבין שהרכב המועצה חשוב לא פחות מהבחירה בראש העיר.

בלי סיעה רחבה אי אפשר לעבוד. זה כמו ראש ממשלה שלא הצליח להכניס מספיק חברי כנסת והוא כבול לקואליציה צרה ולאינטרסים של כל מפלגה קטנה.

חשוב לי לנצל את הבמה הזו ולהסביר שמי שרוצה שאמשיך בעשייה, צריך להצביע לי בשני הפתקים גם לראשות וגם למועצה. אני חייב שיהיה לי את הכח ואת היכולת לקדם את התוכניות שלי ולממש את חזון העיר.

רז קינסטליך ראש העיר ראשון לציון בזירה המקומית. וואלה!, אתר רשמי
רז קינסטליך ראש העיר ראשון לציון בזירה המקומית/אתר רשמי, וואלה!

ראשון לציון קלטה למעלה מ 12 אלף עולים חדשים. מה התוכניות שלכם עבורם?

אגף הקליטה העירוני אמון על קליטתם המיטבית של העולים החדשים בעיר ומציע מגוון רחב של שירותים, ליווי, סיוע, פעילויות ואירועים שמטרתם להקל את תהליך קליטתם והשתלבותם בחברה הישראלית.

האגף מפעיל את בית העולה ואת בית הווטרנים ומפעיל מגוון ותכניות ומעטפת רחבה במגוון תחומי החיים: דיור, השכלה, תעסוקה, חינוך ועוד. באמצעות האגף, אנחנו מעניקים ליווי אישי בכל השלבים הראשונים בקליטה בישראל ובעיר וסיוע במיצוי זכויות ומסייעים בקליטה על ידי דירות קלט ברחבי העיר . העירייה מפעילה אולפנים ותגבור שפתי לעולים המעוניינים בכך ומסגרות משלימות לילדים כמו קייטנות, חוגים ופעילויות בלתי פורמליות.

לאורך השנה אנו מקיימים פעילות חברה ופנאי לכל הגילאים, בדגש על נושאי החגים והחברה הישראלית. אנו מפעילים גם קבוצות להעצמת נשים עולות. באשר ליעדים שלנו: אני מתכנן להקים מסגרות נוספות לצמצום פערים שפתיים על מנת שהעולים ישתלבו באופן מיטבי בעיר. לפעול לשילוב אקדמאים בשוק התעסוקה באופן מותאם וייעודי.

ביחד עם חברי הסיעה שלי, נפעל להקים מערך מענים רגשיים ופסיכולוגים לעולים ולפתוח הקמת מסגרות פנאי חברתיות משלימות לילדים ונוער עולים. אני גם פועל להקמת מקבץ דיור נוסף לטובת קהילת העולים.

איך אתה רואה את העיר בעוד עשר שנים?

פשוט מאוד - העיר שהכי טוב לגור בה בישראל בכל תחומי החיים. עיר שטובה לכל המשפחה, שיודעת לחבק באהבה את תושביה ולא להתנכר להם. דבר נוסף, להמשיך לשרת ביושרה ובאהבה את תושבות ותושבי העיר. אני מקווה שנדע לצמוח מתוך המשבר הקשה שעברנו ולא רק ננצח יחד, אלא גם נחיה יחד.

ראשון לציון היא מודל לחיים משותפים, לעיר שמקבלת את כולם ומעצימה את כל הקהילות שחיות בתוכה. אני באמת מתעורר בכל בוקר עם תחושת סיפוק אדירה כשאני יודע שבחמש השנים האחרונות קידמנו בעיר דברים שלא קודמו שנים רבות.

כולי תקווה שכל החטופים והנעדרים שלנו ישובו לשלום חזרה הביתה וכך כל חיילי וחיילות צה"ל וכוחות הביטחון. אני מתפלל מכאן לימים שקטים במדינה היקרה והאהובה שלנו.

וואלה מקומי, בשיתוף רק ביחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully