וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשיגיעו תקציבים נתמרץ מקומות כמו קרית שמונה במיגון"

13.2.2024 / 17:06

ועידת מרכז הבנייה הישראלי (עיר הנדל"ן) מפגש הפסגה של צמרת הנדל"ן בישראל, נפתחה באילת. מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן: "עידוד התחדשות עירונית לא יספיק למלחמה של מחר"

יהודה מורגנשטרן מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. עידן גרוס,
יהודה מורגנשטרן מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון/עידן גרוס

ועידת מרכז הבנייה הישראלי (עיר הנדל"ן) מפגש הפסגה של צמרת הנדל"ן בישראל, מתקיימת זו השנה ה-23 במלון דן אילת.

במסגרת הועידה, נערך פאנל שעסק בהשפעות המלחמה על שוק הנדל"ן. אחת ההשלכות המרכזיות של המלחמה נוגעת לסוגיית הפועלים החסרים. יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון פתח והתייחס לנושא: "אני לא מתייחס בזלזול ל-47 העובדים הזרים שנוחתים היום (ג'), כי ברגע שהצלחנו לעשות את זה, אני כבר מצליח לראות את 1,000 העובדים הבאים מגיעים מהודו. אם אנחנו רוצים עובדים כאן ועכשיו, צריך את הפלסטינים. אם רוצים לשבועות הבאים, צריך לחכות לעובדים הזרים ממקומות אחרים. כשאני מסתכל בצורה אופטימית וריאלית, היעד שלנו הוא עוד עשרים אלף עובדים זרים שיגיעו לארץ בחודש וחצי הקרובים. אנחנו עובדים יום ולילה לגרום לזה לקרות ואני חושב שאנחנו נעמוד בזה."

רפי אלמליח מנכ"ל משרד התכנון. עידן גרוס,
רפי אלמליח מנכ"ל משרד התכנון/עידן גרוס

בנוגע לסוגיית איחור במסירה, ציין אסף וקסלר, מאגף התקציבים משרד האוצר "מאז כחלון לא היה שיתוף פעולה כזה הדוק בין משרד השיכון לאוצר. אנחנו מנהלים שיח ולא תמיד מסכימים. בעניין האיחורים במסירות יש סוגייה מורכבת, בסוף תמיד נשאלת השאלה איפה המדינה מתערבת בין שני שחקנים פרטיים - בהקשר הזה אנחנו חושבים שלא נכון להתערב. המדינה יצאה עם מודלי פיצוי כאלו ואחרים שמורחבים יותר באזורים מסויימים, כולל לענף הנדל"ן, וזאת המסגרת שאנחנו רואים לנכון להתערב בה." מורגנשטיין חיזק ואמר: "צריך לייצר מודל שיעזור למי שאיחר בגלל המלחמה וידע להבחין בין יזמים שאכן נפגעו לבין טרמפיסטים".

לסוגיית מיגון המבנים התייחס רפי אלמליח, מנכ"ל מינהל התכנון "בשלושת החודשים האחרונים פתרנו הרבה בירוקרטיה ופתחנו אפשרות להקים את המיגון אם זה פטור היתרים או באישור תמ"א מזורז". כשנשאל על ערי הפריפריה כמו אשקלון וקריית שמונה השיב "יש מקומות בעייתיים כמו קרית שמונה, שם ניתן תקציב ערים שיש בהם חשש לרעידות אדמה ואנחנו מטפלים בתכנון. כאשר יגיעו תקציבים חדשים נתמרץ אותם למיגון." מורגנשטיין הוסיף: "במיגון בצפון בדרום יש מתח בין טווח קצר וטווח ארוך. הבעיה היא שעידוד התחדשות עירונית לא יספיק למלחמה של מחר. היא לטווח הארוך. צריך לשים כסף לטווח הקצר להקמת ממ"דים אך זה ירחיק את מטרת ההתחדשות העירונית.

"אנחנו פועלים כבר ממש מאוקטובר על תכנון אסטרטגי של מערב הנגב. אנחנו רוצים לחשוב על מנועי צמיחה מגבול אשקלון עד באר שבע. לשלש את האוכלוסייה מבחינת יחידות דיור, תעסוקה ותיירות. נרצה לראות שם פיתוחים של חקלאות טכנולוגיה." התייחס רפי לתוכנית שיקום העוטף והוסיף "אישרנו תוכנית ששינינו את שמה ל"אופיר", ע"ש אופיר ליבשטיין הי"ד ועל פיה יוקם יישוב חדש בעוטף על שטח צמוד לאופקים."

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלים בוני הארץ. עידן גרוס,
ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלים בוני הארץ/עידן גרוס

"שנה קודמת היתה שנה של איטיות במכירות, אחרי השביעי באוקטובר הייתה עצירה אחרת לגמרי, דצמבר וינואר מראים חזרה לנתונים של לפני המלחמה. בתא הייתה קפיצה מאוד גבוהה. עכשיו יש המון כסף ונושא המינוף הוא קריטי, תמנפו בזהירות. זה שיש המון כסף זה לא אומר שצריך לנצל אותו." סיכמה איילת ציינה איילת רוסק, מנכל"ית מכלול מימון נדל"ן באופטימיות.

  • עוד באותו נושא:
  • פריפריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully