וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורן ישראל באולפן וואלה: "הציבור בחולון מאס בראש העיר הנוכחי, אחרי הבחירות תהיה הנהגה אחרת"

בשיתוף צעירים פלוס

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 14:04

מורן ישראל המועמד לראשות העיר חולון בזירה המקומית של וואלה! על בעיית חוסר המוכנות של העיר בחירום, הפתרונות לבעיית הפקקים והתוכניות שלו לעשור הקרוב

מורן ישראל מועמד לראשות עיריית חולון באולפן וואלה!/וואלה!

איך מניעים מחדש קמפיין בחירות בזמן מלחמה?

"אנחנו בימים מאוד מורכבים כחברה, וגם אני באופן אישי מיד עם פתיחת המלחמה גויסתי למילואים כקצין בחיל הרפואה כמפקד ר"מ 2 שאחראי על טיפול בחיילים פצועים, חטופות ששוחררו משבי חמאס ומשפחותיהם. למורכבות הזו נוסיף שאני גם אב לשני ילדים קטנים וגם אשתי וגם אני תמרנו בין בית, עבודה, מילואים, לימודים, ילדים ותפקידי במועצת העיר.

הבחירות הנוכחיות הן קריטיות לאופייה של חולון בעתיד. מכל הסקרים עולה בחולון כי הציבור מאס בראש העיר הנוכחי, לאחר הבחירות תהיה הנהגה אחרת בחולון. לכן, חשוב לי בקמפיין הנוכחי להדגיש עד כמה חולון חייבת להתקדם. אנחנו לא יכולים להיתקע במקום ואסור לנו, בתכלית האיסור שמישהו יקח אותנו אחורה. חייבים להתקדם.

מאז השבעה באוקטובר, החברה הישראלית התגייסה כולה, מה הדברים שאתה עשית ?

במקביל לשירות שלי כקצין בחיל הרפואה, הובלתי ביחד עם חבריי לסיעת צעירים פלוס את הקמת חמ"ל הסיוע העירוני "שעת חירום חולון" אותו גם סיקרתם כאן בוואלה. לצערי גם כאן ראש העיר כשל ואנחנו נתנו את המענה המיידי במציאות המשתנה. החמ"ל בהנהגתי הקים תוך שעות בודדות עשרות קבוצות וגייס מאות מתנדבים בעיר שעזרו בתחומים שונים- החל מהכנת חבילות לחיילים, עזרה למפונים, פינוי מקלטים בעיר- דבר שהעריה לא טרחה לעשות, בישול ארוחות חמות וקניית מצרכים לבני הגיל השלישי, פעילות הפוגה ועזרה למשפחות המילואים שנקראו לצו 8. בנוסף, נאבקנו יחד עם הורי העיר על כל נושא מיגון ואבטחת מוסדות החינוך שהוזנחו.

בשורה התחתונה סיעת צעירים פלוס בראשותי נתנה מענה לתושבי חולון במקומות בהן העריה לא נתנה.

מורן ישראל מועמד לראשות העיר חולון. וואלה!, מערכת וואלה
מורן ישראל מועמד לראשות העיר חולון/מערכת וואלה, וואלה!

איך לדעתך מתפקדת העירייה בזמן חירום?

"כשלון מוחלט. ראש העיר הנוכחי היה שאנן והזניח את נושא הביטחון האישי. דו"ח מבקר העירייה משנת 2017 התריע שבטחון הילדים במוסדות הלימוד מופקר ושיש למגן אותם, אבל ראש העיר התעלם ולא עשה שום דבר למרות שהכתובת הייתה על הקיר.

4 חודשים לפני פרוץ המלחמה אנחנו התרענו בפני ראש העיר על הליקויים ועל הצורך לתקנם לאלתר, ראש העיר בחר להתעלם כך שברגע האמת מצאנו את עצמנו בכאוס מוחלט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
'הזירה המקומית' עם מורן ישראל. וואלה!, מערכת וואלה
'הזירה המקומית' עם מורן ישראל/מערכת וואלה, וואלה!

מהם שלושת הנושאים הכי חשובים לטיפול מיידי בעיר בתקופה הקרובה?

בטרם המלחמה הנושא הבוער לתושבי חולון היו הפקקים הבלתי נסבלים שלא טופלו כראוי ע"י הערייה וזה כמובן בין הנושאים הראשונים שאטפל בהם כשאבחר לראשות העיר. יחד עם זאת, המלחמה גם הציפה את החשש הגדול של התושבים בנושא הביטחון האישי. ויש הרבה מאוד לעשות בנושא זה שלא נעשה עד כה. הנושא הנוסף הוא כמובן מעמודי התווך- החינוך.

נתחיל עם ביטחון אישי: מיגון כלל מוסדות החינוך והציבור בעיר, התקנת רשת רחבה אפקטיבית של מצלמות אבטחה בעיר שתיתן התרעה בזמן אמת. גיוס כח אדם למשמר האזרחי והגדלת נוכחות השיטור העירוני ברחובות למתן מענה מיידי, הוספת תאורת רחוב נרחבת בכל רחבי העיר.

בנושא פקקים:
כפי שציינתי גם פה היה כשל ניהול של ראש העיר שתקוע בשנות ה-80 ומסרב לשלב טכנולוגיה מתקדמת שיכולה להקל על העומס. נכון, יש פקקים בכל מקום אך עם תשומת לב נכונה ושילוב טכנולוגיות מתאימות ניתן יהיה להקל על העומסים בכבישים, לשלוט על התנועה בעיר, להיות בתקשורת עם התושבים ולעדכן אותם איפה עמוס ואיפה חסום על ידי בין היתר בקרת רמזורים חכמה ופתרונות מגוונים שקיימים ואני מתכוון להטמיע וליישם אותם.

בנושא החינוך:
חולון הייתה עיר הילדים, היא מזמן לא והחינוך בה נפגע קשות. אנחנו נקדם תו תקן עירוני לגני ילדים שיבחן את תקינות המבנה ויסדיר סטנדרטים על פיהם כל הגנים יהיו מחוייבים לפעול. יישום תוכנית "חוג לכל ילד" שאני יזמתי שתאפשר לקחת חלק בפעילות חינוך בלתי פורמאלית ללא עלות ותקנה ערכים מוספים לילדינו.

יישום תוכנית "התמקדות בבוגר וערכיו" שעות תוספתיות לפיתוח מיומנויות רגשיות, תקשורתיות וחברתיות והפעלת תוכנית למניעת חרם דבר שיכין את ילדינו לחיים האמיתיים. זה דור שנפגע גם מהקורונה עכשיו גם מהמלחמה, מעבר לציונים שזה חשוב נדרש להקנות להם כלים נוספים ומיומנויות רכות.

נושאים נוספים חשובים לא פחות שמצריכים טיפול משמעותי בעיר הם בדיקה וטיפול בצהרונים בעיר שידוע כי שנים הם כושלים ולא מנוהלים כראוי, החינוך המיוחד שלא מטופל כראוי ונושאים רבים שיש לנו על הפרק.

בני גנץ תומך במורן ישראל במירוץ בחולון. צילום: אלעד מלכה, אתר רשמי
בני גנץ תומך במורן ישראל במירוץ בחולון/אתר רשמי, צילום: אלעד מלכה

אני מודה לבני גנץ על התמיכה בי

"התקופה הנוכחית הוכיחה שאנחנו צריכים הנהגה חדשה גם ברמה העירונית, לאחרונה בני גנץ יושב ראש המחנה הממלכתי הודיע על תמיכתו בי לראשות העיר בחולון. שיתוף הפעולה בין הסיעה בראשותי ובין מפלגתו של בני גנץ הוא שיתוף פעולה של טבעי המבוסס על ערכים ואשר יבטיח שאני כראש עיר אוכל לקדם ולפתח את חולון בשנים הקרובות.

בנוסף, סקר מנו גבע שבוצע ב-30.1, פחות מחודש לפני הבחירות, קובע: סיעת צעירים פלוס בראשותי מדיחה את הסיעה של ראש העיר המכהן והופכת לסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר דבר שיאפשר לי כראש עיר לפעול ללא סחטנות ולהוציא לפועל את כל תוכניות העבודה הקריטיות שיש ליישם


בתחום החינוך - איפה העיר נמצאת, ומה אתה מתכוון לעשות?

כלל המדדים מראים שהחינוך בחולון לא בראש סדר בעדיפויות של הערייה. חולון לא נמצאת ב- 20 התיכונים המצטיינים לשנת 2022, גם לא ב- 20 התיכונים המצטיינים ב-5 יחידות אנגלית וגם לא ב- 20 התיכונים המצטיינים ב-5 יחידות מתמטיקה. חולון פשוט לא מצטיינת בחינוך.

לראיה כל הצמרת החינוכית בעיר עזבה ומנהלים פשוט לא רוצים להגיע לעבוד בחולון. כמי שהגיע מתחום החינוך אשקיע קודם כל בצוותי הוראה כדי שהמורים והמנהלות והמנהלים הטובים ביותר יגיעו לעיר. וכמו שאמרתי יש לא מעט תוכניות בנושא החינוך שנרצה ליישם- חוג לכל ילד, תו תקן עירוני לגני הילדים ועוד

איך חולון יכולה להפוך לעיר משגשגת ומצליחה בעזרת תשלומי הארנונה?

במצב הנוכחי, כשכולם נפגעו כלכלית, אי אפשר להמשיך להתייחס לתושבים כאל הארנק של ראש העיר. הוא התרגל להעלות את הארנונה באופן אוטומטי, כל שנה, גם אם אין בכך צורך אמיתי.
אני אדאג להפסיק את העלייה האוטומטית, וכן - גם להוריד את הארנונה. זה אפשרי, ואין סיבה שהעירייה תמשיך לקחת את כספי התושבים שלא לצורך. בשלב הראשון אני מתכוון להוריד את הארנונה לעסקים, זה יעודד עסקים חדשים להגיע לעיר ולא לברוח לערים אחרות כמו שקורה בימים אלו. כשעיר רוצה למשוך אליה עסקים היא צריכה לעבוד בזה, להיות תחרותית ולהציע להם הצעת ערך טובה שתמשוך אותם לעיר וכך לפתח את אזור התעסוקה בעיר, ובעקבות זה גם נייצר מקומות עבודה לתושבים דבר שלאורך זמן יביא גם להורדת הארנונה לתושבים.

הנדלן הוא אחד הנושאים הבוערים במדינה, מה התוכניות שלך לקידום תוכניות נדלן ודיור לזוגות צעירים?

אני מזכיר שוב את עיר הילדים שלא קיימת יותר. כדי לגרום לה להישאר עיר הילדים צריך קודם כל שמשפחות צעירות יישארו בעיר. אנחנו רוצים להשאיר את הצעירים בעיר, קרוב לבית, כן גם קרוב להורים שלהם, לכן אנחנו מוכרחים להתקדם ולהציע מגוון של פתרונות כמו מיזמי מחיר למשתכן ודירה בהנחה עם עדיפות לתושבי העיר, והקמת פרויקטים של שכירות לטווח ארוך. זה מצטרף לדברים שכבר עשיתי כמו ההחלטה שהובלתי לתמהיל דירות בכל הגדלים, ולא רק דירות ענק ופאר כמו שראש העיר רצה, כדי שהדיור בעיר יהיה נגיש ליותר תושבים. אפילו מעונות הסטודנטים בעיר הוקמו אחרי מאבק ארוך שיזמתי והובלתי במועצת העיר כדי שהסטודנטים שלנו יוכלו להישאר בעיר.

מה התוכניות שלך לחיזוק הביטחון של התושבים?

כאן המפתח הוא נחישות, תבונה ואנושיות , כאמור ראש העיר נוכחי לא נערך למצב חירום, הוא נרדם בעמידה. נושא המשמר האזרחי הובא לשולחן המועצה ע"י שחר האס יו"ר ועדת ביטחון מהסיעה שלנו צעירים פלוס ומוסמס ע"י ראש העיר פעם אחר פעם.

אני וסיעתי נפעל כדי למגן את מוסדות החינוך והציבור בעיר, נתקין רשת רחבה ואפקטיבית של מצלמות אבטחה בעיר שתיתן התרעה בזמן אמת, נגייס כח אדם למשמר האזרחי והגדלת נוכחות השיטור העירוני ברחובות למתן מענה מיידי ולא פחות חשוב נקים מערך קשר עם התושבים להצפת בעיות נקודתיות וטיפול מיידי בהן ולא מוקד עירוני שלצערי ראש העיר לא מנהל כראוי.


איך אתה רואה את העיר בעוד עשר שנים?

אני רואה את חולון עיר טובה יותר. עיר משגשגת עם עסקים מקומיים חזקים שמאפשרים פרנסה לתושבי חולון. עיר שכשכנסים אליה מרגישים בה טוב. לא תקועים בפקקים בכניסה אליה או נתקעים בבורות של חפירות. עיר שנעים לבוא לבלות בה בכלל מקומות התרבות שקיימים בה ובכלל מקומות הבילוי שהיום חסרים בה ונפעל שיפתחו בה.

עיר שהיא עיר של כולם, בעלת אוכלוסייה מגוונת ומצליחה לייצר פתרונות ומענה לכולם. חולון תהיה עיר של כולם- בין אם זה לדתיים, לחילונים, ללהטבים ולכל אוכלוסייה שגרה פה וצריכה מענה- אני המועמד היחיד שידע לייצר את המענה הזה לכלל האוכלוסיות ולייצר פה קהילה טובה יותר.

חולון היא עיר במרכז עם פוטנציאל גם בפן של תחבורה נוחה, גם בפן של פיתוח עסקים בעיר, פיתוח התחדשות ונדל"ן וכמובן חינוך והעשרה. אני הולך לממש את הפוטנציאל הזה שהוזנח שנים. עכשיו זה הזמן, חולון חייבת להתקדם.

מה מבדל אותך מהמועמדים האחרים ומדוע אתה המתאים ביותר לתפקיד ראש העיר של חולון?

יש בחולון שלושה מועמדים מובילים לראשות העיר, רק אחד מהם מגדל פה את הילדים שלו, וזה אני.
חולון צריכה להתקדם לראש עיר צעיר ולא מקובע, אבל מנוסה מאוד גם בעולם הציבורי וגם בעסקי, ראש עיר שהוא גם מסורתי אבל גם ליברלי, כזה שהולך לבית כנסת אבל חושב שצריך להפעיל תחבורה ציבורית בסוף שבוע. כזה שמצליח לראות את כל התושבים, מכל הרקעים, כדי ליצור קהילה חזקה בעיר.

לקראת סיום, מה המסר שלך לתושבי העיר?

אני מאחל לכולם תקופה שקטה ככל הניתן, שהחטופים יחזרו במהרה וחיילינו וכלל כוחות הביטחון יחזרו בשלום. חשוב לצאת ולממש את זכות הבחירה בסוף החודש. ב-27.2 יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, צאו להצביע, חייבים להתקדם.

וואלה מקומי, בשיתוף צעירים פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully