וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונה יהב באולפן וואלה: "אהפוך את חיפה לעיר הכי בטוחה בארץ"

בשיתוף חיפה שלנו

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 13:24

יונה יהב, מי שהיה ראש העיר חיפה 15 שנה ומתמודד שוב בבחירות הקרובות. בראיון לזירה המקומית של וואלה! על איומי החזית הצפונית, תכניתו לבנות 42 אלף דירות בתוך חמש שנים ולהשיב את הפסטיבלים הגדולים לעיר

יונה יהב באולפן וואלה!/וואלה

האם חיפה ערוכה למלחמה?

"חיפה לא ערוכה מספיק טוב למלחמה. עם שובי לתפקיד ראש העיר בכוונתי להקים קרן כספית של 300 מיליון שקלים אשר יאפשרו לי לנהל את העיר בכל תרחיש וללא תלות במדינה. כך נוכל להקדים את שיקום הבניינים מכל פגיעה עוד לפני הגעת מס רכוש, או לפרוש מאות ממ"דים ניידים בכל רחבי העיר ובפרט במוסדות החינוך. במקביל אפעל להוצאת כל החומרים המסוכנים ממפרץ חיפה, ואתחיל במאמץ להקדמת פינוי כל המפעלים המזהמים מהמפרץ".

תחושת הביטחון של תושבי חיפה נמצאת במגמת ירידה. איך אפשר לשנות זאת על מנת שירגישו יותר בטוחים בשגרת יומם?

"משימת חיי היא להפוך את חיפה לעיר הכי בטוחה, הכי מוגנת והכי מבוקשת בישראל! בכוונתי להשיב את סיירת הביטחון העירונית לפעילות, וכן לפעול להוספת מאות שוטרים וניידות אשר נגרעו מהתחנה המקומית. זכות ראשונה של כל תושב היא להרגיש בטוח בביתו ובסביבתו".*

ציפור קטנה לחשה לי שבתך גוייסה לשרות המילואים אף שהיא בהריון מתקדם. איך אתה מתמודד עם זה?

"אכן, בתי שירן גוייסה לשרות מילואים קרבי ואני ואשתי רבקה מאוד גאים בה אך גם מאד דואגים לה. אנחנו פטריוטים של המדינה, ומאד מחשיבים את ערך השרות בצה"ל והנתינה למען המדינה".

עלה נגדך קמפיין גילנות.איך אתה מגיב לו?

"בעת הזאת חיפה צריכה אחדות ולכידות. קמפיין כזה פוגע בשמה הטוב של חיפה, פוגע בתושביה וגם פוגע בי - כבן אדם. זה קמפיין נמוך, מביש ומביך שכולל מעקבים אחריי ואחרי משפחתי, הפצת פייק ניוז וחוסר כבוד בסיסי. אלימות פוליטית מהסוג הזה עלולה לפגוע בקלות בשגרת החיים בחיפה. לא אסכים לכך ולא אתן לזה יד. אני רוצה לחיות בעיר שקמים עבור אדם בוגר באוטובוס. אני רוצה להאמין שכך נוהגים בעיר של שלום כמו חיפה. מי שעשה קמפיין כל כך נמוך לא מגיעה לו הזכות להיקרא ולהיות חיפאי!".

פרסמת בשבועות האחרונים סדרה של תכניות עבודה אותן תבקש ליישם עם בחירתך לתפקיד ראש העיר. בלטו במיוחד תכניות הבניה שלך - 42 אלף יח"ד בחמש שנים. איך עושים זאת אחרי חמש שנים בהן כמעט לא בנו בחיפה?

"בתוך חמש שנים אני רוצה להפוך את חיפה לעיר הכי מבוקשת בישראל על ידי משפחות צעירות!בכוונתי להוביל התחדשות עירונית רבת היקף שתחדש את העיר בכל השכונות, ובנוסף אקים עוד חמש שכונות חדשות. לצד זאת בכוונתי להקים שלושה מתחמי תעסוקה בתחומי ההייטק והביוטק, אשר יביאו לעיר 50 אלף משרות חדשות".

יונה יהב באולפן וואלה!. וואלה!, מערכת וואלה
יונה יהב באולפן וואלה!/מערכת וואלה, וואלה!

איך תחזיר את חיפה להיות בירת הצפון?

"חיפה תהיה לא רק בירת התרבות של הצפון - אלא בירת התרבות של ישראל! תרבות היא הגשר לחיבור בין קהילות ואנשים, וחיפה מצטיינת בקהל מעורב ומגוון הן מבחינה דתית והן מבחינה חברתית. בכוונתי להשיב את הפסטיבלים הגדולים ומזוהים עם העיר כמו 'צובחוץ', פסטיבל הבירה, חודש הספר ועוד. נאודד יצירה חיפאית מקורית, ולצד זאת נשפץ ונפתח מוזיאונים, נעודד אמנות אלטרנטיבית ונקדם קונצרטים".

בתחילת מערכת הבחירות הוזכרו החזירים בתור הנושא שיכריע את הבחירות בחיפה. לצד זאת גם בעיות הנקיון והתחזוקה של העיר. אלה עדיין הנושאים הבוערים בעיניך?

"חיפה לדעתי היא העיר הכי יפה בעולם. היא צריכה להיות יפה ונגישה לכל תושביה ואורחיה. כפי שהתחייבתי נוציא את החזירים מהעיר בתוך 90 יום. נשפץ את כל הכבישים והמדרכות. אני רואה בכך את משימת חיי!".

בכוונתי לכונן ממשלת אחדות חיפאית

"חיפה בעיר הזאת זקוקה למנהיגות מנוסה ואחראית, מלכדת ומחברת. אני קורא לכל המועמדים לעבוד איתי למען טובתה של חיפה. עם שובי לתפקיד ראש העיר בכוונתי לכונן ממשלת אחדות חיפאית עם כל הכוחות הטובים בעיר שמבקשים לפעול למענה"*.

לסיום, מה תאחל לתושבי חיפה?
"מאחל להם להיות גאים תמיד בעיר שלהם".

וואלה מקומי, בשיתוף חיפה שלנו
  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully