וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד עציוני באולפן וואלה: "מפעלים מזהמים לא יסכנו עוד את תושבי חיפה. מי שיעמוד בדרך שלנו יחטוף"

בשיתוף דעת הבית שלנו

עודכן לאחרונה: 9.2.2024 / 11:57

הזירה המקומית עם דוד עציוני, המועמד לראשות העיר חיפה, מי שהיה עד לאחרונה המשנה למנכ"ל משרד הבינוי והשיכון. איתו נדבר על מוכנות העיר לחירום, המאבק בהגירה השלילית ומדוע ההתדרדרה חיפה בשנים האחרונות?

דוד עציוני באולפן וואלה!/אולפן וואלה!

דוד עציוני המועמד לראשות העיר חיפה בראיון באולפן וואלה!

אנחנו בישורת האחרונה לפני הבחירות, עדיין בימים של מלחמה קשה, איך מניעים מחדש קמפיין בחירות בתקופה כזאת?

"זה בהחלט לא פשוט לנהל קמפיין בחירות בתקופה כזאת. הראש של הציבור והמחשבות שלו בעזה עם החטופים והחיילים. כולם מתבוננים צפונה לראות לאן זה יתפתח. הקשב הציבורי הולך בראש ובראשונה לשם. מכאן אני מוסר את כל החום והאהבה ממני - אנחנו רוצים לראות את החטופים בבית ושהחיילים שלנו יסיימו את העבודה ויחזרו בשלום.

עם זאת יש בחירות, אני חושב שבחירות זה אחד הדברים החשובים ביותר בדמוקרטיה. הניצחון שלנו בתור אזרחים ובתור תושבים הוא ללכת ולהצביע ולהראות לחמאס וחיזבאללה ולכל אויבנו שאי אפשר לנצח אותנו. אנחנו מטעינים מחדש את המצברים ופועלים בכל מישור על מנת שהציבור יצא להצביע וכמובן יצביע עבורי".

דוד עציוני מועמד לראשות העיר חיפה. וואלה!, מערכת וואלה
דוד עציוני מועמד לראשות העיר חיפה/מערכת וואלה, וואלה!

מה הפעולות שעשית בזמן המלחמה?

"מפרוץ המלחמה, המטה שלנו הפך לחמ"ל מבצעי עבור המפונים, החיילים ועוד. גייסנו תרומות וכספים רבים והקמנו מיזמים חשובים. אחד המיזמים שאני הכי גאה בו זה מיזם עיר מקלט בו לקחנו חלק יחד עם קק"ל ו-JNF, פיקוד העורף ועוד גורמי מקצוע רבים. בטווח של מספר שבועות ניקינו והכשרנו מאות מקלטים בחיפה והפכנו אותם שימושיים. דבר שהעירייה נכשלה במשך שנים בביצוע שלו. בנוסף, עזרנו לחיילים במזון וערכנו פעילויות נוספות גם לנשות המילואימניקים. יש לי מטה של אנשים מדהימים שידעו לשים את כל חיי היום יום שלהם בצד וללכת להתגייס ולעזור למי שבאמת חשוב וזה התושבים והחיילים שלנו שמגינים עלינו עד לניצחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

איך לדעתך מתפקדת עיריית חיפה בזמן חירום?

"ראשית, העיר נכשלה כישלון טוטאלי בשעת חירום. למעשה, העיר נכשלת כבר למעלה מ-20 שנה בנושאים רבים. בשנת 2006 התרחשה מלחמת לבנון השנייה בה נהרגו אנשים בעיר. יונה יהב קיבל סיוע של מילארדי שקלים על מנת למגן את העיר במקלטים. לא נבנה אחד. גם כשהאיום מצפון התגבר בחמש השנים האחרונות לא נעשה.

מנהרות הכרמל שיכולות להפוך למקלט ענק לשימוש התושבים לא הוכשרו. אחד הדברים הראשונים שנעשה זה להכשיר אותם. העיר צריכה שיביאו אליה תקציבים ושישקיעו בה כספים. היום אנחנו מבינים שזה הנושא החשוב ביותר. אי אפשר שלא להתייחס גם לזה שבתי ספר וגנים קיבלו היתרים ללא ממ"דים.
מדובר בכישלון טוטאלי ולא רק בענייני מלחמה - יש מחסור בשוטרים, בכח אדם, חצי מתחנת משטרת חיפה עברה לנשר - עיר קטנה מאוד ביחס לאתגרים של חיפה. זה אבסורד שאיבדנו שוטרים לעיר אחרת.
את כל הדברים הללו אנחנו נחזיר ויחד עם זה ועם עשייה נרחבת למען הביטחון האישי של התושבים תחזור תחושת הביטחון האישי בעיר לכולם".

דוד עציוני באולפן וואלה!. וואלה!, מערכת וואלה
דוד עציוני באולפן וואלה!/מערכת וואלה, וואלה!

מהם שלושת הנושאים הכי חשובים לטיפול מיידי בעיר בתקופה הקרובה?

"ראשית, הכשרת מקלטים ומבנים מוגנים - זה לפני הכל. בנוסף, תקצוב מיידי למנהרות הכרמל והפיכתם למקלט שיתן מענה ללמעלה מ-30 אלף תושבים וגם בניית מקלטים חדשים איפה שאין בנמצא.

שנית, טיפול בכל האזור הנפיץ במפרץ חיפה. לא יכול להיות שיש עדיין חומרים מזהמים אצלנו במפרץ, לא יכול להיות שראש העיר לא עוצר את כל הפעילות עד שהחומרים המזהמים, בטח בזמן מלחמה לא יהיו שם.
הדבר השלישי - שיפור ושיקום כל התשתיות. זה מתחיל בכבישים הרוסים, הצפות בחורף, כסאות שבורים, מחסור בספסלים, זוהמה ברחובות, גיזום ועד להשתוללות החזירים. הארבע-מטר של התושב הופקרו במהלך החמש שנים האחרונות. אנחנו נחזיר לתושב גם את זה וגם עוד הרבה דברים אחרים".

בתחום החינוך - איפה העיר נמצאת, ומה אתה מתכוון לעשות?

"לצערנו, החינוך בחיפה התדרדר מאוד ב-20 שנים האחרונות. היינו עיר מובילה בחינוך והיום אנחנו עיר במשבר חינוכי עמוק. במשך השנים לא נבנו מספיק בתי ספר לא עבור החברה היהודית, לא בעבור החברה הערבית וגם לא בחברה הדתית והחרדית. מדובר בהפקרה פושעת. אבל יותר מהכל זה ההשקעה בתושב. לא יכול להיות שבעיר השכנה שלנו נשר, משקיעים פי שתיים מחיפה בחינוך לילד.

אני מתחייב כי התלמידים בחיפה יקבלו את התקצוב הגבוה בארץ. אנחנו נשקיע בחינוך מאות מיליונים בדור העתיד שלנו. משיעורי שחמט ואנגלית כבר בגני הילדים ושיעורי עזר מהיסודי ועד התיכון ועד הקמת בתי ספר חדשים בשכונות שמשוועות לכך כמו נאות פרס ורמת הנשיא. אנחנו נדאג לכל הדברים הללו. החינוך בחיפה יחזור להיות בראש סדר העדיפויות שלנו גם בהשקעה וגם ביחס. אני מתחייב לכך".

חיפה סובלת מהגירה שלילית כבר שנים רבות, איך משאירים את הצעירים בעיר?

"בחיפה יש הגירה שלילית במשך למעלה מ-20 שנה. הצעירים והאוכלוסיות החזקות עוזבות את העיר. במקומם, האוכלוסיות החלשות יותר נכנסות. הצעירים זו מילת המפתח, עיר שאין בה צעירים אין בה גם חיים. הדבר הכי חשוב בהשארת הצעירים בעיר זה תעסוקה. אנחנו נפתח גם את פארק מת"מ וגם פארקים נוספים, אנחנו נקרא ליזמים מכל הארץ להשקיע בעיר. נפתח גם את אזור הצ'ק פוסט ואת חוף שמן ואת כל המפרץ. כל אזור שיכול לאפשר ולהוביל מקומות תעסוקה נדאג לו.

בנוסף, נדאג למגורים לצעירים ומגורים מסובסדים לסטודנטים. לא יכול להיות שלא נבנו שכונות חדשות בשנים האחרונות בחיפה. אנשים ומשפחות צעירות צריכים לדעת כי אם הם רוצים את החינוך הכי טוב בישראל עבור ילדיהם הם באים לחיפה ונשארים בה. הגיע הזמן שהעיר תגדל".

מה התוכניות שלך לקידום תוכניות נדלן ודיור לזוגות צעירים?

"ניהלתי פרויקטים של מיליארדי שקלים ביניהם תוכנית 550 של החברה הערבית בגובה של 3 וחצי מיליארד שקלים. אני בקיא מאוד בחומר, מכיר ויודע מה צריך לעשות.

הדבר הראשון שצריך לעשות וזה יקרה כבר בשנה הראשונה אנחנו נראה מנופים וטרקטורים ברחובות. זה אומר שהתחלנו ואנחנו באים לעבוד. אני מתחייב לכך. אם נרד לפרטים ועשייה אז אנחנו מדברים על התחדשות עירונית וצריך להגיד את זה. חיפה היא בעלת הפוטנציאל הגדול ביותר בישראל להתחדשות עירונית. מדובר במאות אלפי דירות פוטנציאלות והגיע הזמן לקדם את זה ואני זה שאקדם את זה.

צריך להבין, כולם נהנים מהתחדשות עירונית. התושבים מקבלים דירות חדשות, גדולות יותר, עם מתקנים טובים יותר ותשתיות טובות יותר עם בתי ספר וגנים וגנים ציבוריים כל תשתית שתושב צריך. מנגד, העיר מקבלת תקציבים, אגרות ועוד שבהם היא משתמשת על מנת להשקיע חזרה בתושב בחינוך, בספורט ועוד. כולם מרוויחים. בנוסף, דיור מסובסד וחברת "דירה להשכיר" שאני מכיר ושיתפתי פעולה עם הפרויקט ברחבי הארץ - נעבוד יחד בשיתוף פעולה גם בעיריית חיפה - יותר דירות להשכרה, יותר דירות מסובסדות לצעירים וגם הטבות מיוחדות למילואימניקים. זה כבר עובד במקום אחר, אצל חברי, ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך שנותן מימון וסבסוד מדהים למילואימניקים - גם בחיפה זה יקרה. ולא פחות חשוב, הקמה של משרדים, בעיקר להייטק אבל לא רק. נייצר יותר מקומות תעסוקה נקודה. את המנופים יראו ברחובות העיר כבר בתוך שנה.

מה התוכניות שלך לחיזוק הביטחון של התושבים?

"אנחנו נחזק את תחושת הביטחון בעיר במספר פעולות - בראש ובראשונה, מצלמות. היום אין מצלמות בעיר, העיר צריכה להיות מצוידת ומצולמת. בנוסף, כח אדם בסוף הכל מתחיל ונגמר בכח אדם. ג'וליאני ניקה את ניו יורק על ידי כוח אדם, הוא קרא לזה "שוטר בכל פינה" זה מה שיהיה בחיפה. אנחנו צריכים את השוטרים שלנו בחזרה בעיר. נעלה לירושלים ונדרוש זאת מהשר מי שזה לא יהיה. חיפה הופקרה בטחונית ב-20 שנה האחרונות. נקים גם יחידת שיטור משולב. כוח האדם זה שם המשחק. מעבר לכך, אנחנו נדאג שהמזהמים והפוטנציאל של הרס העיר יצא מחיפה. לא יכול להיות שהמפעלים יישארו בעיר. היום, לא מעט תושבים מפחדים להסתובב בעיר. זה יגמר. הביטחון האישי של כל תושב יחזור.

חיפה יושבת על חבית חומר נפץ, זה לא קלישאה, מה אתה מתכנן לעשות?

"נגמרו הימים שחיפה מרימה דגל לבן לא מול נסראללה ולא מול המפעלים המזהמים. לא יכול להיות שחומרים שמסכנים את תושבי חיפה ישארו בעיר. אנחנו נפעל בכל הכוחות שלנו על מנת שהחומרים האלה לא יהיו בחיפה. נעשה זאת תוך שמירה על זכויות העובדים, הפיצויים שמגיע להם והפיצויים שמגיעים למפעלים. המפעלים לא ימשיכו לסכן את תושבי חיפה. מי שיעמוד בדרך שלנו? יחטוף".

איך אתה רואה את העיר בעוד עשר שנים?

"חיפה בעוד עשר שנים היא העיר המובילה במדינת ישראל, גם כלכלית וגם חינוכית. חיפה תהיה עיר שרוצים לבוא לגור בה, עיר שרוצים לגדל את הילדים בה, עיר שאנשים יורדים למטה, מתחת לבתים עם חיוך על הפנים".

מדוע המיתוג של חיפה התדרדר בשנים האחרונות?

"לעיר חיפה יש את האנשים הטובים ביותר, החופים הטובים ביותר ואת המסעדות הטובות ביותר. אני יכול להמשיך ככה עוד ועוד. חיפה חייבת לחזור להיות עיר שהתושבים יורדים בבוקר החוצה ומחייכים. אני חיפאי גאה וזו התחושה שאני אחזיר לתושבים. חיפה בסוף תהיה ותמשיך להיות סמל לקיום משותף, לפלורליזם ,לליברליות ולשיתופי פעולה. חיפה תקדם כל מי שרוצה להצליח בה. אנשים יידעו שאם הם רוצים עתיד טוב יותר וחיים טובים יותר, הם מגיעים לחיפה. בנוסף, גם בעיה שולית, באמת שולית כמו בעיית חזירי הבר, תיפתר באופן מיידי. תוך מספר חודשים הבעיה הזאת לא תטריד יותר את מנוחתם של תושבי חיפה. המיתוג החדש של חיפה יוביל אותה קדימה והתושבים שלה, שהם כבר הטובים ביותר, יעזרו לנו בהובלה זו".

מה המסר שלך לתושבי העיר?

"תושבים יקרים, אני אוהב אתכם ואני בא לעבוד עבורכם. בדיוק כמו שאמרתי, אני מאמין שאנחנו נחיה ביחד בחיפה כל מגוון האוכלוסיות, העיר הזאת תמשיך להיות עיר של קיום משותף, עיר פלורליסטית, עיר ליברלית, עיר שדואגת לכל תושב ותושב, אני אוהב אתכם ואני בא לעבוד בשבילכם". נשים סוף לעשור של כישלון.

וואלה מקומי, בשיתוף דעת הבית שלנו
  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully