וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים למלחמה רב-זירתית: בראשון לציון חניונים תת קרקעיים יהפכו למקלטים המוניים

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 15:56

בראשון לציון הוכנה תוכנית מקיפה למיגון המונים, עם מיפוי עשרות חניונים תת קרקעים ברחבי העיר לקליטת תושבות ותושבים מחוסרי מיגון. רז קינסטליך, ראש העיר: "ראשון לציון הוכיחה כי היא תמיד ערוכה לכל תרחיש"

ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה בישראל המונה כ-300 אלף תושבים, כאשר לכ-20 אלף מתוכם אין מרחב מוגן בביתם או בקרבת מקום.

כחלק מהיערכות מקדימה למצב שבו תפרוץ לחימה כוללת במספר גזרות, בראשון לציון היו עסוקים בשלושת החודשים האחרונים במיפוי עשרות חניונים ומוסדות חינוך ברחבי העיר לקליטת תושבים מחוסרי מיגון. (היעדר ממ"ד בבית, היעדר מקלט בבניין משותף, היעדר מקלט ציבורי במרחק של דקה וחצי ו/או מרחב מוגן אחר).

במקרה שבו תפרוץ מלחמה רב-זירתית ועם הודעת פיקוד העורף על פינוי למרחבים מוגנים, יקבל כל תושב שאין לו מרחב מוגן בסמוך לסביבתו המיידית, הודעה לטלפון הנייד להיכן הוא צריך להתפנות. התושב יידרש להגיע למרחב מוגן ייעודי שהעירייה הגדירה לו לפי מקום מגוריו, אשר הוא ומשפחתו יוכלו לשהות בו שהייה ממושכת.

חניונים תת קרקעיים בראשון לציון יהפכו למקלטים המוניים. צילום: דוברות ראשון לציון, אתר רשמי
חניונים תת קרקעיים בראשון לציון יהפכו למקלטים המוניים/אתר רשמי, צילום: דוברות ראשון לציון
רז קינסטליך ראש העיר ראשון לציון עם בכירי פיקוד העורף. צילום: דוברות ראשון לציון, אתר רשמי
רז קינסטליך ראש העיר ראשון לציון עם בכירי פיקוד העורף/אתר רשמי, צילום: דוברות ראשון לציון

ראש העירייה, רז קינסטליך: "מלחמת 'חרבות ברזל' הוכיחה לנו עד כמה חשובה ההיערכות וההעירנות שלנו בכל רגע נתון. עם פרוץ המלחמה התחלנו בתוכנית מיוחדת למיגון המונים, כך שבאם המלחמה תתרחב חלילה גם לגזרה הצפונית - כל התושבים שלנו יהיו מוגנים ולכולם יהיה אזור ממוגן לשהייה ממושכת. כולנו תקווה כי לא נצטרך וכי המלחמה הקשה הזו תסתיים ללא החמרה, אך ראשון לציון הוכיחה כי היא תמיד ערוכה לכל תרחיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully