וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרן לידידות תחלק רכבי ביטחון ליישובים על גבול הצפון

עודכן לאחרונה: 31.1.2024 / 12:25

הקרן לידידות תחלק רכבי ביטחון ממוגנים ל-9 רשויות מקומיות בגבול הצפון בעלות של 7.5 מיליון שקלים, זאת לאחר שרכבים דומים שהקרן תרמה בדרום הצילו את חיי הקב"טים באירועי ה-7 באוקטובר

המהלך, שייצא לדרך ויושלם בשבועות הקרובים, מתקיים במסגרת מאמצי הקרן לחיזוק העורף האזרחי בצפון. המבצע מצטרף לסיוע שמעניקה הקרן בכל רחבי הארץ.

9 הרשויות שיקבלו רכבים ממוגנים הן שלומי, מטולה, קריית שמונה והמועצות האזוריות מעלה יוסף, גליל עליון, מרום גליל, מבואות החרמון, גולן ומטה אשר.

לפני כשנה חילקה הקרן לידידות רכבים ממוגנים ביישובי העוטף בדרום. ב-7 באוקטובר, רכבים אלה הצילו את חיי יושביהם ואפשרו לכוחות להמשיך לנהל את הלחימה במחבלים ולהתנייד בין הישובים.

קב"ט המועצה האזורית אשכול אילן איזקסון, שניצל בשבת של ה-7 באוקטובר בזכות הרכב הממוגן של הקרן: "במהלך אותו בוקר של ה-7 באוקטובר נכנסתי לרכב הממוגן והתחלתי לנסוע לכיוון בסיס החטיבה. בדרך ראיתי את המחבלים רכובים על אופנועים ושמעתי את היריות. מולי הגיעו שני טנדרים עמוסים במחבלים. בשל זהות הרכבים שלי ושלהם, הם המשיכו לנסוע לכיווני ללא ירי. כשאחד המחבלים זיהה אותי עם המדים הם החלו לירות, אך הרכב הממוגן הדף את כל הכדורים ואפשר לי להמשיך לדהור לעבר המועצה ולהעניק שם את הסיוע הנדרש. ללא הרכב הממוגן שקיבלנו מהקרן כשנה וחצי לפני האירועים, לא הייתי כאן היום".

רכבי ביטחון ממוגנים על גבול ההדרום. צילום: חן שימל, אתר רשמי
רכבי ביטחון ממוגנים על גבול ההדרום/אתר רשמי, צילום: חן שימל

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "הקרן פועלת שנים רבות למגן את תושבי ישראל בדגש על ישובים צמודי גדר. יעילותם של הרכבים הממוגנים שהקרן תרמה ליישובים בדרום הוכיחו את יעילותם והצילו חיים ב-7 באוקטובר. על רקע המצב המתחמם בצפון, אנחנו גאים על האפשרות שיש לנו לסייע לאנשי הביטחון ביישובים באזור. מהלך זה מצטרף למבצעים רבים נוספים שקידמנו כבר מהשבוע הראשון למלחמה, כאשר דאגנו להגיע לכל רחבי הארץ עם אפודי מגן, מיגוניות, תיקי עזרה ראשונה ועוד. הקרן תמשיך לסייע ביתר שאת בתקופה זו בכל נושא הקשור לביטחון ומוכנות לחירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully