וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: ראש העיר ירושלים ישלם פיצוי על תעמולה אסורה

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 19:14

בעקבות עתירה של תנועת התעוררות על ביזיון בית המשפט כנגד עיריית ירושלים והעומד בראשה משה ליאון על תעמולת בחירות אסורה. פסק יו"ר ועדת הבחירות על חיוב אישי של 7000 שח לראש העיר

בווידאו: סרטוני תדמית של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון/צילום: עריית ירושלים

ועדת הבחירות קנסה את משה ליאון ראש העיר ירושלים ואת העירייה בסכום של 21 אלף שיועברו לסיעת התעוררות בירושלים, בעקבות עתירה על ביזיון בית המשפט ותעמולת בחירות אסורה עם פרסום חוברת צביעה לתלמידי כיתות א', עליה חתם ראש העיר.

כזכור, במהלך שנת 2023 שהוכרזה כשנת בחירות, מקפידות הרשויות המקומיות על הפרדה מוחלטת בין פירסומי העירייה לבין פרסום ראש העיר, בירושלים נראה כי ההפרדה הזאת מאוד גמישה.

ועדת הבחירות המרכזית יהודה קבעה כבר מספר פעמיים כי ראש העיר משתמש במשאבי העירייה ודוברות העירייה לקידום קמפיין הבחירות שלו.

בחודש פברואר 2023 קבעה ועדת הבחירות כי משה ליאון עשה שימוש פסול במשאבי העירייה לתעמולת בחירות אישית. יו"ר הוועדה השופט אריה רומנוב קבע בהחלטה תקדימית כי שלטי החוצות, הפרסומים בעיתונים ושקיות המתנה הנושאות את שמו של ראש העיר ירושלים במימון עירוני של מאות אלפי שקלים, הם בגדר הפרת חוקי התעמולה, ופסק שיהיה עליו לשלם הוצאות משפט בגובה של 40 אלף שקל.

בנוסף, בחודש יולי 2023, נקנס שוב ראש העיר בחיוב אישי בעקבות פרסומים אסורים.ועדת הבחירות קבעה כי גובה הקנס יעמוד על 15 אלף שקלים, וזאת בשל קידום אישי של ליאון בפרסומי יום העצמאות.

חברי ירושלים אחת בראשות משה ליאון. צילום: רפי בן חקון, אתר רשמי
חברי ירושלים אחת בראשות משה ליאון/אתר רשמי, צילום: רפי בן חקון

אדיר שורץ יו"ר תנועת התעוררות בירושלים - "מדובר בפסיקה משמעותית שתובעת את הצדק וההגינות כלפי כלל תושבי ירושלים. הדור הזה מצפה ממנהיגיו לפעול לטובת העיר ולא לטובתו האישית של אף פוליטיקאי. כדי להבטיח שמקרה כזה לא יחזור על עצמו בעתיד, ליאון חייב בקואליציה סיעה צעירה שתבטיח שכל שקל בתקציב ינוצל לטובת תושבי ירושלים"

מדוברות עיריית ירושלים נמסר: יו"ר ועדת הבחירות האזורית יהודה כבוד השופט רומנוב, קבע בהחלטתו מהיום כי עיריית ירושלים וראש העיר לא ביזו את החלטותיו ודחה בהחלטות מנומקות את הבקשות שהגישו סיעת התעוררות והעמותה הקהילתית גבעת מרדכי כנגד עיריית ירושלים והעומד בראשה, לפי פקודת בזיון בית המשפט.

החלטת השופט נוגעת לגבי פרסומים שונים שהוציאה העירייה בתקופת החירום מאז טבח השביעי באוקטובר, ושני פרסומים ישנים נוספים. עיריית ירושלים מכבדת את הערת כבוד השופט רומנוב כי נפלו תקלות, ואולם תקלות אלה הן מיעוט כמעט זניח מתוך מאות הודעות ופרסומים מדי חודש, שברובן המכריע, כאמור לא נפלה כל תקלה.

לאור הערותיו של כבוד השופט רומנוב העירייה תפעל מיידית לחידוד נהלים, כך שתקלות מסוג זה לא יישנו. עיריית ירושלים תמשיך לשרת את הציבור ביושר ובאמונה. ותפעל לחיזוק תחושת הביטחון בעיר, תוך שימת דגש נוסף ובחינה נוספת של הפרסומים טרם הוצאתם לאור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully