וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ט"ו בשבט 2024: חמשת הפארקים הכי שווים לפיקניק בתל אביב יפו

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 10:26

לצד הבנייה האינסופית של מגדלי מגורים ועסקים. משיטוט רגלי ברחובות העיר התל אביבית, יש לא מעט פינות ירוקות של טבע עירוני. מצאנו לכם את חמשת הפארקים הכי שווים בתל אביב יפו שהוקמו רק בשנה האחרונה

גלשנים בחוף הים בתל אביב. חן כליפה לוי צילומי אוויר, אתר רשמי
גלשנים בחוף הים בתל אביב/אתר רשמי, חן כליפה לוי צילומי אוויר

עיריית תל אביב-יפו חנכה בשנה האחרונה מרחבים ירוקים ציבוריים חדשים לטובת הציבור הרחב בכל רחבי העיר; מטיילת הפארק החופי בצפון העיר בגבול הרצליה, דרך פארק רדינג, בוסתן מוז"א, המרכז הקהילתי לספורט ימי והפארק סביבו בגבול יפו ועד הרחבת פארק החורשות- הריאה הירוקה הגדולה של דרום העיר.

ברחבי העיר אף נוספו פינות וגנים ירוקים כדוגמת רחבת היכל מנורה ביד אליהו, גינת אלוף בצלות בפלורנטין, פארק המקפצה בגלילות, טיילת האיילון ופארק 5 החושים ופארק החוויות בגני יהושע.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "תל אביב-יפו, כידוע תוכננה והוקמה כעיר גנים. ואכן, יש לה פינות חמד יפות ורבות, ירוקות להפליא, כאשר במקביל אחד התחומים עליהם אנו שמים דגש הוא הרחבת מאגר הריאות הירוקות של העיר ופתיחת עוד ועוד מרחבים ציבוריים חדשים לשימוש ציבור התושבים והמבקרים בעיר.

טיילת הפארק - חוף תל ברוך

לאחר שנים של עבודה והשקעה, נפתחה לציבור לפני כארבעה חודשים הטיילת בפארק החופי. הטיילת, שנמצאת בין חוף תל ברוך מדרום לבין חוף הצוק מצפון ואורכה כשני קילומטרים, מהווה את המקטע החסר המקשר את רצף הטיילת החופית מבת ים ועד הרצליה.

טיילת הפארק החופי היא השלב הראשון של פארק טבע בן 500 דונם שמאפשר לציבור גישה לרכס כורכר חופי מרשים, מעניק חוויה ייחודית של נופים מרהיבים עם תצפית לקו החוף ומפגש עם צמחייה ועם בעלי חיים מקומיים.

לטיילת תפקיד חשוב נוסף, בהיותה מקום מפלט ושקט עבור התושבות והתושבים מחיי העיר הסואנים. בימים אלה שוקדים בעירייה גם על הקמת מרכז מבקרים, שיוקם על שטח ששימש בעבר כבסיס צבאי.

טיילת הפארק החופי  - חוף תל ברוך. צילום: אורי לווינגר, אתר רשמי
טיילת הפארק החופי - חוף תל ברוך/אתר רשמי, צילום: אורי לווינגר
פארק ירקון. חן כליפה לוי צילומי אוויר, אתר רשמי
פארק ירקון/אתר רשמי, חן כליפה לוי צילומי אוויר

פארק רידינג - המגדלור

הפארק, שנמצא ברחוב רחבעם זאבי במפגש עם טיילת רידינג ופארק רידינג המערבי הצמוד למעגנת חברת החשמל, מהווה שלב ראשון בפיתוח מתחם מכלי הדלק הישנים, שעתידים בהמשך להפוך למוקד בילוי ייחודי.

בפארק ניטעו 84 עצים, הותקנו כ- 20 פרגולות צבעוניות ועשרות ספסלים, ואלו יוצרים מרחב מזמין, מוצל ועם מרחבי דשא בעלי נוחות אקלימית מרבית. למי שמחפש לשבת על קפה וכריך מול הנוף הכי יפה בעיר, אחד המקומות המושלמים לפיקניק.

מתחם המיכלים, בשטח של 12 דונם, הוא אזור בעל אופי תעשייתי אשר במשך שנים היה מוכר יותר כאזור תפעולי שצמוד לטיילת רידינג. פארק רדינג, שנראה היטב להולכים על גשר רידינג מכיוון נמל תל אביב, הוא מהלך שנוצר כחלק מתפיסה עירונית כוללת של פיתוח קו חוף רציף, נגיש, מזמין ומלא חוויות..

פארק רידינג - המגדלור. צילום: כפיר סיון, אתר רשמי
פארק רידינג - המגדלור/אתר רשמי, צילום: כפיר סיון

מרכז קהילתי לספורט ימי במקום מבנה הדולפינריום הישן

מדובר במרכז קהילתי לספורט ימי הראשון בארץ ובעולם שנמצא בבעלות עירונית. המרכז שם דגש על החזון העירוני להוביל תרבות ימית, לשמש עוגן משמעותי במאמץ שלנו לקרב לתושבים ולתושבות את משאב הטבע שהעיר התברכה בו - הים.

הפרויקט, אשר כולל פארק חופי והסדרת חוף לפעילות ימית וחופית, נבנה כחלק מהחזון העירוני ליצירת רצף הטיילות לאורך החוף התל אביבי - מהרצליה בצפון ועד לבת ים בדרום.

שטח חוף אביב הורחב ב-7,500 מ"ר ורצועת החוף הורחבה מ-20 מ' ל-85 מ' והיא תוקף באזורי ישיבה וטריבונות ישיבה לצפייה ומנוחה עם 5 פרגולות הצללה גדולות, 2 מתוכן מונגשות. בנוסף, ועל מנת לנצל את השמש התל אביבית, הותקנה על המרכז מערכת פאנלים סולאריים חדישה, כחלק ממחויבות העירייה להקמת מערכות סולאריות על מרבית מבני הציבור העירוניים.

מי שפחות בעניין של גלישה או רביצה על החול, ימצא בשטח הפארק הסמוך שבילי הולכי רגל, 29 ספסלי ישיבה, 34 מושבי רביצה, 5 מערכות ישיבת בר, 13 שמשיות ומפרשי הצללה, מתקני משחקים ומתקן לפעילות סקייטרים- מתקני ספורט ייחודיים של פאמפ-טראק בשטח של כ-3.5 דונם.

אנדרטת הדולפינריום, שהוקמה לזכר פיגוע ההתאבדות הרצחני שגבה את חייהם של 21 צעירים וצעירות ביוני 2001, הועתקה למרחק קצר בשטח האתר ושולבה ברחבת ישיבה מרוצפת ומוצללת

מרכז קהילתי לספורט ימי במקום מבנה הדולפינריום הישן בתל אביב. צילום: אילן ספירא, אתר רשמי
מרכז קהילתי לספורט ימי במקום מבנה הדולפינריום הישן בתל אביב/אתר רשמי, צילום: אילן ספירא

פארק החורשות בדרום העיר

בימים אלה סיימה עיריית תל אביב-יפו שלב נוסף בהרחבת פארק החורשות - אתר הטבע העירוני המרכזי של דרום העיר.
במסגרת הרחבת הפארק וחידושו התווספו מרחבים קהילתיים ירוקים, מתקן משחק חול ומים, פינת משחק לפעוטות, גינת כלבים, מדשאות חדשות ובריכה אקולוגית. כמו כן, במקום נטענו 225 עצים חדשים והועתקו לפארק עצי הפיקוס הוותיקים מאזור הבנייה של הרכבת הקלה, שודרגה התאורה והוצב פסלו החדש של האמן אוהד מרומי - "ביכורים".

פארק החורשות", אשר ממוקם בשכונת נווה עופר, במרחב שבין שכונת קריית שלום במזרח, רחוב הרצל במערב, רחוב קיבוץ גלויות בצפון ודרך בן-צבי בדרום, נפתח לציבור בקיץ 2013 והוא אחד הפארקים הגדולים והיפו בתל אביב-יפו.

פארק החורשות בדרום העיר תל אביב. צילום: אילן ספירא, אתר רשמי
פארק החורשות בדרום העיר תל אביב/אתר רשמי, צילום: אילן ספירא

בוסתן מוז"א

בוסתן רחב ידיים המשתרע על שטח של כ-90 דונם ומעמיק את הקשר הפיזי והרוחני בין מוזיאון ארץ ישראל לבין העיר תל אביב-יפו והציבור הרחב. הבוסתן ממוקם בשטחו המערבי של המוזיאון, כאשר פתיחת מרחבי המוזיאון לקהל מבטאת את היותו מוסד חברתי- תרבותי המהווה חלק בלתי נפרד ממרקם החיים העירוני.

בהיותו חלק בלתי נפרד ממוז"א, תוכנן הבוסתן בסטנדרט הגבוה ביותר, תוך תשומת לב רבה לפרטים. בשטחיו נהנים המבקרים מבריכה אקולוגית, בית בד וטחנת קמח משוחזרים, פלנטריום, כיכר שעוני שמש ושלל מוצגים ארכאולוגיים מאוספי המוזיאון.

ה"מרעולים" (משעולי הרועים) מזמינים שיטוט בין חלקי הבוסתן, ולאורכם פזורים מאות מקומות ישיבה, מדשאות, פינות צל אינטימיות וקרירות, ברזי מים צוננים, משעולי גפנים, עצי תות וצמחייה עוטפת ורכה.

בוסתן מוז"א. צילום: שני ספיבק, אתר רשמי
בוסתן מוז"א/אתר רשמי, צילום: שני ספיבק
רון חולדאי - "תל אביב-יפו, כידוע תוכננה והוקמה כעיר גנים". דוברות עיריית תל אביב יפו, אתר רשמי
רון חולדאי - "תל אביב-יפו, כידוע תוכננה והוקמה כעיר גנים"/אתר רשמי, דוברות עיריית תל אביב יפו

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "תל אביב-יפו, כידוע תוכננה והוקמה כעיר גנים. ואכן, יש לה פינות חמד יפות ורבות, ירוקות להפליא, כאשר במקביל אחד התחומים עליהם אנו שמים דגש הוא הרחבת מאגר הריאות הירוקות של העיר ופתיחת עוד ועוד מרחבים ציבוריים חדשים לשימוש ציבור התושבים והמבקרים בעיר.

כך למשל הפרויקטים של הרחבת פארק החורשות, המהווה את המרחב הירוק המשמעותי ביותר בדרום העיר והקמת בוסתן מוז"א, המביא עימו תפיסה שתרבות ואמנות הן חלק מרכזי מחייה של העיר, ולכן השתיים גם חייבות להתקיים במרחביה הציבוריים, ולא רק בתוך המוסדות והמבנים עצמם.

במקביל השלמנו את החזון העירוני של רצף טיילות שמאפשר הליכה, ריצה ורכיבה על אופניים מגבול הרצליה בצפון ועד גבול בת ים בדרום. מבט פתוח ללא מפגעים אל עבר הים היה אחת מהמטרות הראשונות שהצבתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד והיא מומשה עם פתיחתם של המרחבים הציבוריים שיש לנו לאורך החוף; טיילת הפארק החופי, פארק רדינג והמרכז הקהילתי לספורט ימי, המתווספים לטיילת החוף המרכזית ששופצה לפני מספר שנים, לנמל יפו המחודש ולפארק מדרון יפו שהפך מאתר פסולת בניין ואשפה לפארק ירוק הצופה לים הנהדר של תל אביב-יפו. אני מזמין את כל תושבי ותושבות העיר- בואו לפארקים ולגינות ברחבי העיר עם הילדים, החברים או המשפחה לפיקניק, בילוי, פעילות גופנית או סתם כדי להירגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully