וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה במלחמה: תוכנית סיוע ייחודית למשפחות חיילי המילואים מהעדה הדרוזית

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 13:28

במסגרת התוכנית שיזמה ומקדמת החברה למתנ"סים, בשותפות עם הפדרציה היהודית של בוסטון, יוקמו מרכזי למידה ביישובים בהם נפסקו הלימודים, יערכו סדנאות להתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה, יתקיימו תוכניות העשרה לילדים ובני נוער לצד מפגשים ומעגלי שיח למשפחות השכולות

תוכנית חדשה של החברה למתנ"סים, המתקיימת בשותפות עם הפדרציה היהודית של בוסטון, תיתן מענה חדש וייחודי לנשות וילדי חיילי המילואים מ-14 יישובים דרוזיים.

במסגרת התוכנית יתקיימו סדנאות והרצאות בנושאים מגוונים, לרבות דרכי התמודדות עם מצבי לחץ וחרדה, תמיכה נפשית וחיזוק תחושת הבטחון. לצד אלה, יוקמו מרכזי למידה בהם ייהנו התלמידים מציוד למידה מתקדם, המתאים ללמידה פיזית ומהבית.

התוכנית עתידה להתקיים בארבעה עשר רשויות: ג'וליס, דלית אל-כרמל, עוספיה, שפרעם, סאג'ור, ראמה, בית ג'ן, מע'אר, ירכא, אבו סנאן, ינוח ג'ת, כיסרא סמיע, פקיעין, חורפיש. לצורך קיום התוכנית, פדרציית בוסטון העניקה לחברה למתנ"סים תרומה נדיבה על סך כ-150,000 דולר.

העדה הדרוזית היא בעלת תרומה משמעותית לחברה הישראלית - ולצה"ל בפרט. כ-60% מבניה משרתים בצה"ל ומשתתפים במלחמת חרבות ברזל. אולם, לאחוז ההתגייסות הגבוה ישנו מחיר המלווה בקשיים של בני המשפחות: פחד וחרדה לגורל יקיריהם, קושי בשמירה על מסגרות עבודה ולימודים, פגיעה משמעותית בתחושת הבטחון ותחושת געגוע לקרוביהם. כדי להתמודד בצורה טובה יותר עם הקשיים הנלווים למלחמה, החלה החברה למתנ"סים בתוכנית ראשונה מסוגה לנשות וילדי העדה הדרוזית - שמטרתה להבטיח את חוסנה הנפשי והחברתי של בנות ובני העדה.

פעילות לוחמי חטיבת הצנחנים במרחב חאן יונס שבדרום רצועת עזה  31 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות לוחמי חטיבת הצנחנים במרחב חאן יונס שבדרום רצועת עזה 31 בדצמבר 2023/דובר צה"ל
ארי צוקרמן, יו"ר החברה למתנ"סים. צילום: דוברות החברה למתנ"סים, אתר רשמי
ארי צוקרמן, יו"ר החברה למתנ"סים/אתר רשמי, צילום: דוברות החברה למתנ"סים

ארי צוקרמן, יו"ר החברה למתנ"סים, המובילה את התוכנית: "עם פרוץ המלחמה, כאשר העורף הפך לחזית, החברה למתנ"סים התגייסה בין לילה לתת מענה כולל לצרכים הקהילתיים, ולהבטחת החוסן האזרחי במדינת ישראל. תושבי הכפרים הדרוזים משרתים באופן פעיל ביחידות קרביות בצבא, התגייסו באופן מלא למילואים כשהם משאירים מאחור את משפחותיהם כלוחמי העורף הלוקחים תפקיד משמעותי במרקם החברתי של המדינה. זוהי החובה שלנו להתגייס למענם וכולי תקווה כי התוכנית החדשה תעניק לנשים ולבני משפחות הלוחמים מעטפת תמיכה רגשית וחברתית שתקדם את חיזוק החוסן של הקהילה."

"בהוקרה לתפקידה של העדה הדרוזית בבריתה ארוכת השנים עם ישראל ובמאמץ המלחמתי, אנו שואפים לחזק את הברית, להעניק תמיכה חיונית למשפחות הדרוזיות בעורף ולהקנות תחושת ביטחון לחיילים ולמפקדים בקווי חזית", אומרת הילה פרלמן-פניאל, מנהלת קשר בוסטון-חיפה בחיפה של CJP. היא מוסיפה, "התמיכה הנוכחית באה בעקבות המחויבות ארוכת השנים של פדרציית בוסטון למדינת ישראל והשקעתה באזור הצפוני של המדינה, אשר בשנתיים האחרונות מתמקדת בבניית חברה יהודית-ערבית משותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully