וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורום יישובי קו התפר: "אם לא נתעורר, הטבח שהיה בדרום, יחזור בעוטף גוש דן"

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 13:37

רפי סער, ראש העיר כפר סבא ויו"ר פורום רשויות קו התפר בפנייה דחופה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון : "יש להכיר בסכנה הביטחונית המוטלת לפתחנו ולהגדיל באופן משמעותי את התקצוב של המדינה להתקנת אמצעי ביטחון"

השבוע שלח ראש העיר כפר סבא מכתב ליו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין, בשם פורום רשויות קו התפר - שהוקם ביוזמתו של ראש העיר כפר סבא, העומד בראשו.

פורום רשויות קו התפר הוקם על רקע המצב הביטחוני ובעקבות האסון והמלחמה שפרצה בשבת ה-7 באוקטובר, וחברות בו 14 רשויות: כפר סבא, הוד השרון, אלפי מנשה, כוכב יאיר-צור יגאל, המועצה האזורית דרום השרון, המועצה האזורית עמק חפר, המועצה האזורית לב השרון, מועצה אזורית מנשה, אורנית, טירה, טייבה, כפר קאסם, ג'לג'וליה וכפר ברא.

הפנייה לח"כ אדלשטיין נשלחה בהמשך לפנייה אחרת שנשלחה בשבוע שעבר לשר הביטחון יואב גלנט, בו הזמינו חברי הפורום את השר גלנט לסיור באזור והעלו את דרישת הפורום לתגבור ולתקצוב תוכנית ביטחון מרחבית לאזור.

הגדר בקו התפר. דובר צה"ל
הגדר בקו התפר/דובר צה"ל
כיתת כוננות בכפר סבא. צילום: דוברות כפר סבא, אתר רשמי
כיתת כוננות בכפר סבא/אתר רשמי, צילום: דוברות כפר סבא

"בתי התושבים ברשויות החברות בפורום יישובי קו התפר נמצאים במרחק של מאות מטרים בלבד מגדר ההפרדה ובמרחק נסיעה קצרה בלבד מקלקיליה. אל לנו להיות שאננים ואסור לאפשר מצב בו הטבח אשר נעשה בעוטף עזה יחזור ב'עוטף גוש דן'", כתב יו"ר הפורום רפי סער ליו"ר ועדת חוץ וביטחון. "אין זה סוד שהפרדיגמה הטקטית של גדר הפרדה, משוכללת ככל שתהיה, כשלה באופן מוחלט בבוקר ה-7.10. בשבועות האחרונים הקמנו את פורום יישובי קו התפר, במסגרתו צפה ועלתה דרישת ראשי הרשויות במרחב התפר הסמוך לגדר, להכיר בסכנה הביטחונית המוטלת לפתחנו ולהגדיל באופן משמעותי את התקצוב של המדינה להתקנת אמצעי ביטחון, לטכנולוגיות מתקדמות, לגידור וכן להוספת כוחות שמירה וביטחון, לרבות הרחבת כוח כוננות חמוש והכשרתו לפעילות ארוכת טווח".

עוד כתב סער במכתבו, כי "בימים בהם אנו מתבשרים על קיצוץ כוח האדם בכיתות הכוננות הצבאיות במסגרת מיזם 'בני המקום' שגויסו בצו 8, מדווחים הלוך וחזור על מחבלים שנתפסו בגזרתנו ותושבינו מתלוננים על רעשי חפירות בכל לילה, בדומה לאלה שנשמעו בעוטף עזה - אנו חוזרים ומדגישים את חשיבות הכנה ותקצוב של תוכנית ביטחון היקפית לאזורנו על ידי הממשלה. לאור כל זאת, נבקשך לקיים דיון דחוף בנושא זה יחד עם נציגות הפורום, בוועדה שהינך יושב בראשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully