וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 ראשי ערים דורשים מהממשלה: מילארד ש"ח להחזרת הביטחון לתושבים

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 12:55

ראשי השלטון המקומי מציגים מתווה להחזרת הביטחון האישי לתושבי ישראל - 'מחזירים את הביטחון הביתה'. חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי - "לא חוזרים לתפיסה הביטחונית של ה-6.10"

על רקע אובדן תחושת הביטחון האישי של האזרחים, מעל 200 ראשי רשויות פנו במכתב דחוף לראש הממשלה ושרי הביטחון, האוצר, הפנים וביטחון פנים בדרישה לאמץ את התוכנית הביטחונית שיזם השלטון המקומי. התוכנית, שעלותה כ- 1 מיליארד ₪, משנה את תפיסת הביטחון האישי וכוללת חיזוק כיתות הכוננות בכל הערים, הרחבת שיטור עירוני, שיפור מערך האבטחה ומיגון של מוסדות חינוך, הרחבת פריסת מצלמות במרחבים ציבוריים ועוד.

במכתב, שנשלח כאמור לראש הממשלה ושרי הביטחון, אוצר, פנים וביטחון לאומי, נכתב כי אירועי ה-7.10 הביאו לאובדן תחושת הביטחון האישי בקרב כלל תושבי מדינת ישראל וכי לא ניתן לאפשר חזרה לתפיסה הביטחונית הקודמת. חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי הדגיש כי ראשי הרשויות מצפים שהממשלה תאמץ בהקדם את התוכנית.

התוכנית הביטחונית של השלטון המקומי, שעלותה כ- 1 מיליארד ₪, מקיפה ומותאמת לכלל הרשויות המקומיות וכוללת מספר מרכיבים עיקריים שנותנים מענה להגברת הביטחון האישי ולשיפור השגרה ברשויות המקומיות וכוללת: הקמת סיירות עירוניות, שיפור מערך אבטחת מוסדות חינוך, הרחבת שיטור עירוני, שיטור וחיזוק כיתות הכוננות, מצלמות ומוקדים, השלמת פערי מיגון מוסדות חינוך, נטרול ארגוני פשיעה וחיזוק ההרתעה והגנה על מערכות סייבר.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "השבת הארורה גרמה לפגיעה משמעותית בתחושת הביטחון האישי של התושבים ועל המדינה מוטלת החובה והאחריות לפעול כדי לשנות בדחיפות את המצב. היום אנחנו מציגים את המתווה להחזרת הביטחון האישי לתושבים ואנו מצפים מהממשלה לאמץ אותה בהקדם. המתווה הוא תוצאה של ניתוח מעמיק והתאמה לצרכים של כלל הרשויות ומטפל בצורה מקיפה בכל ממשקי היומיום של התושב בכל רחבי המדינה.

תדריך כיתת כוננות, משגב עם, 18 בדצמבר 2023. משגב עם, אתר רשמי
תדריך כיתת כוננות, משגב עם, 18 בדצמבר 2023/אתר רשמי, משגב עם
חיים ביבס, ראש העיר מודיעין, לא מחכים לממשלה, התחלנו לרכוש עצמאית נשקים להגן על העיר. צילום: דוברות מודיעין, אתר רשמי
חיים ביבס, ראש העיר מודיעין, לא מחכים לממשלה, התחלנו לרכוש עצמאית נשקים להגן על העיר/אתר רשמי, צילום: דוברות מודיעין

התוכנית כוללת שינוי בתפיסת האבטחה במוסדות החינוך ומשלבת תמהיל כוח אדם ייחודי, באמצעות תמריצים למשוחררי יחידות קרביות. בנוסף, התוכנית תעניק למשתתפיה עבודה מלאה במוסדות החינוך במשך 6 ימים בשבוע לחודשים ספטמבר עד יולי, עם שכר שעתי של 45 ש"ח ומענק שנתי של 15,000 ש"ח.

כמו כן התוכנית מציעה הרחבה משמעותית של השיטור העירוני מ- 89 רשויות ל52 רשויות נוספות, זאת במטרה להעניק מענה מהיר לתושבים בעבירות איכות חיים, תוך הגדלת הבולטות בשטח של כוחות השיטור. בנוסף יחוזקו כיתות הכוננות, תוך שיפור בפריסת סיירות הביטחון בכלל הרשויות, ופריסת מצלמות במרחבים ציבוריים. בנוסף לעיבוי כוחות הביטחון המקומיים, התוכנית כוללת גישור על פערי מיגון. עלות השלמת פערי המיגון במוסדות חינוך נאמדת בכ-12.8 מיליארד ש"ח בכלל הארץ ו-3.67 מיליארד ש"ח ביישובים ופריפריה עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה.

לבסוף התוכנית מפרטת על צעדים משלימים להשקעה במערכות הגנה מפני מתקפות סייבר, עם תקציב של 20 מיליון ש"ח לשנה לחדשנות במערכות הגנת סייבר לרשויות המקומיות, תוך סבסוד של 80-90% מעלות המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully