וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון טכנולוגי בחולון מציג את מתווה שנת הלימודים בצל המלחמה

עודכן לאחרונה: 30.12.2023 / 12:33

סמסטר לכולם וסמסטר ייעודי לחיילי המילואים, הרחבת מערך התגבורים, קרנות סיוע ומעטפת תמיכה שמטרתם לאפשר לכולם לסיים את שנת הלימודים בהצלחה. נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב: "הדבר החשוב ביותר הוא לא להשאיר אף סטודנט מאחור ולאפשר את המעטפת האקדמית המיטבית"

HIT מכון טכנולוגי חולון מתכונן לפתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה בצל המלחמה, כאשר המטרה העיקרית היא לאפשר קיום שגרת לימודים אקדמית לצד הענקת מעטפת תמיכה הוליסטית לסטודנטים ולסטודנטיות אשר הושפעו מהמלחמה, אם בשל גיוס למילואים, פינוי מביתם או מסיבה אחרת.

כחלק מההיערכות לפתיחת השנה, המכון יצר מתווה מיוחד שיקל ויאפשר לכל הסטודנטים להשלים את הסמסטר הראשון, מתוך כוונה לאפשר לכל הסטודנטים להתחיל את סמסטר ב' כראוי וללא כל דחיות.
בHIT- צפויים ללמוד בשנת הלימודים הקרובה כ-6,000 סטודנטים, כ-30% מהם גויסו לשירות מילואים. על פי המתווה שגובש, ובמטרה להקל עד כמה שניתן על הסטודנטים, במהלך השנה יתקיימו במכון סמסטרים מקבילים ומעטפת תמיכה אישית לכל צורך שיעלה.

סמסטר א' יחל ב-31.12 לכלל הסטודנטים והסטודנטיות במודל לימודים גמיש אשר יכלול לימודים היברידיים הכוללים זום ושיעורים מוקלטים. משך תקופת הסמסטר היא כעשרה שבועות, ולאחר מכן תתקיים תקופת מבחנים של ארבעה שבועות.

בנוסף יחל ב-28.1 סמסטר א', מיוחד וייעודי עבור הסטודנטים והסטודנטיות המשרתים בכוחות הביטחון ומי שהושפעו כתוצאה מן המלחמה. משך הסמסטר יהיה כתשעה שבועות והחומר הלימודי יותאם לתקופה המקוצרת. תקופת הבחינות קוצרה גם היא לשבוע אחד, בו תהינה שתי בחינות בלבד, כששאר הבחינות תומרנה למטלות חלופיות.

בנוסף, יוצע מתווה לימודים מיוחד וליווי אישי לכל צורך אחר שיעלה אצל הסטודנטים והסטודנטיות המגויסים או שהושפעו מן המלחמה.

המאמץ הלאומי להכשרת צוותי חינוך מצטיינים. צילום:HIT מכון טכנולוגי חולון, אתר רשמי
המאמץ הלאומי להכשרת צוותי חינוך מצטיינים/אתר רשמי, צילום:HIT מכון טכנולוגי חולון
פרופ׳ אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון.. יחצ HIT,
פרופ׳ אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון./יחצ HIT

בכדי להקל ולהעניק לסטודנטים מעטפת שלמה של תמיכה, הנהלת המכון החליטה על שורת צעדים על מנת להבטיח מענה פרטני לכל סטודנט. בין היתר, השיעורים יוקלטו ויעמדו לרשות הסטודנטים ב-MOODLE, תהיה הרחבה משמעותית של מערך שיעורי התגבור, יבחר הציון הגבוה מבין שני מועדים ותבוטל הדרישה לתנאי קדם לקורסי המשך. דקנט הסטודנטים יקיים מידי שבוע מפגשי תמיכה רגשית עם גורמי מקצוע שיהיו זמינים לכל הסטודנטים, במטרה להקל על ההתמודדות עם חרדות ומורכבויות העולות בתקופה זו.

המכון החליט גם לתמוך כלכלית בסטודנטים משרתי כוחות הבטחון או שנפגעו כתוצאה מן המלחמה וכן תומך בסטודנטים המתגוררים במעונות הסטודנטים באמצעות קרנות חרום.

פרופסור אדוארד יעקובוב, נשיא HIT מכון טכנולוגי חולון: "מאז החלה המלחמה חזרנו ואמרנו שאף סטודנט לא יישאר מאחור. ירדתי לשטח ופגשתי בבסיסי צה"ל בסטודנטים שלנו שגויסו, הקשבתי לדאגותיהם ושמעתי את אשר על ליבם. השקענו חשיבה רבה במתווה שאנחנו מציגים.
אני מבקש להדגיש שכל סטודנט וסטודנטית יקבלו מענה אם במסגרת המתווים או בהתאמה אישית. אנחנו מתכוונים להעניק סיוע רגשי ופרטני לכל סטודנט וסטודנטית שיהיו זקוקים לכך."

  • עוד באותו נושא:
  • מכללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully