וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בביקורת על ראש העיר הרצליה: דרש לעקוב אחרי אזרח במצלמות העירייה וישלם קנס

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 14:36

יו"ר ועדת הבחירות דחתה על הסף את עתירתו של ראש העיר הרצליה על הדבקת שלטים בהרצליה עם הכיתוב, 'בחרת פדלון - קיבלת משפחות פשע'. פדלון ומפלגת המחנה הממלכתי ישלמו קנס של אלפי שקלים ליריב פישר, המועמד לראשות העיר

מי תולה מאות שלטים ברחבי הרצליה כנגד ראש העיר משה פדלון, 'בחרת פדלון - קיבלת משפחות פשע'. העתירה שהגיש ראש העיר לפני מספר חודשים בשיא מערכת הבחירות, נדחתה על ידי השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן, יו"ר ועדת הבחירות האזורית בתל אביב, עם ביקורת קשה על התנהלות משה פדלון.

בשיא מערכת מערכת הבחירות, נתלו בכל לילה מאות שלטים אנונימים כנגד ראש העיר. כזכור בבחירות המקומיות בהרצליה, מתמודד מטעם הליכוד, רפי קדושים, עברין מורשע, מקושר מאוד לצמרת מפלגת הליכוד.

בעתירה שהגיש ראש העיר משה פדלון כנגד יריב פישר, המועמד לראשות העיר, סיעת יש עתיד והפעיל החברתי, עמית מרלה. נטען כי מודעות שנתלו ובליבם הסיסמא: "בחרת פדלון, קיבלת משפחת פשע". מדובר במודעות המפרות את הוראות חוק הבחירות. ראש העיר פדלון טען כי השלטים נתלו על ידי עמית מרלה, פעיל חברתי הפועל מטעם המועמד לראשות העיר יריב פישר, דבר שהוכחש.

כדי להוכיח את טענתו דרש ראש העיר משה פדלון ממנכ"ל העירייה והיועץ המשפטי לחדור למצלמות האבטחה הפרוסות לצרכי אבטחה בעיר בכדי לעקוב אחרי האלמוני שמציף את העיר בשלטים כנגדו.

כך כתבה השופטת אגמון גונן בהחלטתה -"ראש עיריה מכהן, מבקש לעשות שימוש במצלמות אבטחה של העירייה, כדי לאכוף עבירה קלה של פגיעה ברכוש, שבאה לידי ביטוי בהדבקת מדבקה על גבי מודעת בחירות מטעמו. טוב עשה הייעוץ המשפטי לעירייה שסירב לבקשה. אין מקום לעשות שימוש במצלמות האבטחה של העירייה כחלק מקמפיין בחירות, וודאי לא בקמפיין של ראש העיר מכהן. יש לזכור כי העבירה של השחתת פני מקרקעין, שהיא עבירה הנוגעת לניקיון וסדר ציבורי כללי, וודאי ככל שמטרתה היא לממש את חופש הביטוי, אינה מצדיקה פגיעה בחירויות היסוד"

וועדת הבחירות בביקורת על משה פדלון, ראש העיר הרצליה. צילום - דוברות הרצליה ופרטי, עיבוד תמונה
וועדת הבחירות בביקורת על משה פדלון, ראש העיר הרצליה/עיבוד תמונה, צילום - דוברות הרצליה ופרטי
שלטים אנונימים בהרצליה - 'בחרת פדלון קיבלת משפחות פשע'. צילום - פרטי, אתר רשמי
שלטים אנונימים בהרצליה - 'בחרת פדלון קיבלת משפחות פשע'/אתר רשמי, צילום - פרטי

עוד קובעת השופטת כי הניסיון של ראש העיר פדלון לטעון כי הפעיל החברתי פעל בשליחותו של יריב פישר לא נתמך בשום ראיה. השופטת אף כותבת כי יש להישמר, פן עתירות לוועדת הבחירות ישמשו כאמצעי להרתיע מתמודדים או פעילים מהתמודדות בבחירות דמוקרטיות.

בעקבות כך השיתה השופטת אגמון גונן על ראש העיר משה פדלון ומפלגת המחנה הממלכתי הוצאות אישיות על סך 16 אלף שקלים.

ראש העיר משה פדלון מגיב על דחיית העתירה: "תושבי הרצליה סלדו מהקמפיין האנונימי המכוער ששטף את העיר לפני כשלושה חודשים והופעל כנגד המחנה הממלכתי וכנגדי ותרם לשיסוע ופילוג. חופש הביטוי אינו חופש השיסוי כנגד משרתי ציבור. מדובר בקמפיין שמומן ונתלה בחשיכה ובסתר ולכן גם היה קושי להוכיח מי עומד מאחוריו, ולמרות זאת ביקשתי להגן על שמי הטוב. אנו מכבדים את הכרעת שופטת ועדת הבחירות כי אין ראיות מספיקות ונמשיך לפעול רק על פי חוק. נמשיך לשקף לתושבים ביושרה ובמקצועיות את העשייה המרובה למען התושבים והרצליה. היום יותר מתמיד, אני מחויב לבניית חברה מלוכדת ומחוזקת, ולא אאפשר לקמפיין בחירות לסדוק את אחדות העיר והמדינה".

יריב פישר, מועמד יש עתיד לראשות העיר הרצליה הגיב להחלטת ועדת הבחירות האזורית ואמר כי "להרצליה מגיע יותר מראש עיר שהינו עסקן קטן ונטול כל יושרה שעושה שימוש במשאבים העירוניים, כדי לנסות להשיג מטרות פוליטיות. לתושבי העיר מגיעה הנהגה ראויה, הגונה וישרה והרצליה בראשותי תהיה כזו."

  • עוד באותו נושא:
  • הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully