וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית נתניה: "אני מתנגדת לשחרר את חיילי המילואים שמאבטחים את העיר"

עודכן לאחרונה: 25.12.2023 / 15:21

צה"ל הודיע על הפסקת פעילות האבטחה של חיילי מילואים בערים בישראל. ראש עיריית נתניה - "הפסקת פעילות האבטחה של הצבא ב-31 בדצמבר היא סכנה לבטחון התושבים"

ראש עיריית נתניה פנתה הבוקר לשר הביטחון יואב גלנט ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בדרישה להמשיך את פעילות יחידת המילואים "בני המקום" שפועלת בנתניה כבר 65 יום. היום התקבלה הודעה שצה"ל ישחרר ממילואים את כל היחידה ב-31 בדצמבר, בכל רחבי הארץ.

מרים פיירברג איכר - "ככל שמצבו של חמאס בעזה נהיה נואש, כך הסבירות לפיגועים שיצאו מיהודה ושומרון לערים כמו נתניה הולכת וגוברת. חייבים להמשיך ולאפשר את פעילות היחידה. רוב יחידת המילואים הצהירו על רצונם להתגייס לכיתות הכוננות של המשטרה. הרשימות הועברו למשטרת נתניה לפני יותר מחודש וחצי. כל מי שגויס עד עכשיו למשטרה הם מתנדבים שלא פועלים תחת צוות אורגני ושיטת הפעלה ברורה, ולכן לא יתפקדו ברגע האמת.

"חייבים בשבוע הקרוב לגייס את כל יחידת המילואים כגוף אחד למשטרה - לצייד אותם בנשקים של המשטרה, לעשות להם מטווח ולהמשיך להפעיל אותם כיחידה אחת מאורגנת. אסור שתהיה דקה אחת שבה מצד אחד ב 31.12 יחידת המילואים לא פעילה, ומצד שני פלוגת הכוננות של המשטרה לא מוכנה".

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר עם לוחמי יחידת המילואים המאבטחים את העיר. צילום: דוברות עיריית נתניה, אתר רשמי
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר עם לוחמי יחידת המילואים המאבטחים את העיר/אתר רשמי, צילום: דוברות עיריית נתניה

במסגרת פעילות היחידה, החיילים מאבטחים מוסדות חינוך, מפטרלים במרחבים ציבוריים ואתרים המוגדרים אסטרטגיים. היחידה בנתניה מורכבת מכ-100 לוחמים מאומנים, אשר מחולקים לחמישה צוותים על פי רובעי העיר.

לכל צוות יש מפקד וסגן, מחולקים לחוליות ומתאמנים כבר שבועות כצוות אחד שיודע לתפקד ביחד בעת אירוע פח"ע. הצוותים כפופים לחפ"ק של הפלוגה שכוללת מ"פ, סמ"פ ושני קמב"צים. כולם מתנהלים על מערכת קשר אחת ומתורגלים לפעול כיחידה אחת.

  • עוד באותו נושא:
  • נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully